växel som fuckat sig?

Tja ja har en derbi x-treme 05 som krånglar när man ska starta efter den har stått stilla en tid. när man lägger i ettan så smäller det i motorn och moppen dör, precis som om man inte hade kopplat. nån som vet vad felet är ?

Citat Ursprungligen postat av addefriberg Visa inlägg
    Tja ja har en derbi x-treme 05 som krånglar när man ska starta efter den har stått stilla en tid. när man lägger i ettan så smäller det i motorn och moppen dör, precis som om man inte hade kopplat. nån som vet vad felet är ?
    Igenklibbade lameller! Byt växellåds olja.

Och kall motor är det också

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    som danne sa, byt växellåds olja kommer antagligen fortfarande att klibba, men dra i 1ans växel o in me kopplingen, och rulla tills den slutar ''greppa'', då ska det gå
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

okej tackar !

Citat Ursprungligen postat av addefriberg Visa inlägg
    okej tackar !
    Det jag brukar göra varje gång jag ska köra, och motorn är kall, det är att trycka in kopplingen 5-10 ggr, sen är det bara att brumma iväg.

Men somsagt, ny växellådsolja skulle inte skada!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in