1. #1

    Piaggio ape funderingar

    Haft lite tråkigt som vanligt på blocket, hitta då en "mopedbil" vid namn Piaggio Ape. Tyckte det var en lite småhäftig konstruktion och skulle vara lite kul nu på vintern . Men är ju ganska stor risk att man tippar med bara ett hjul i fram. Rent teoretiskt (än så länge) borde man inte kunna modifera dit flaka eller forshaga shopper framvagn?
    Citat Ursprungligen postat av Arne Anka
    Att tänka innan man talar är som att torka sig innan man skiter

  2. #2

  3. #3
    Får jag gissa på att den är svart/vit och det står "Pilsner" där fram?
    Braap Braap

  4. #4
    Kanske det kan vara
    Men skulle nog bli omlackering, rätta ut plåten om jag skulle köpa den
    Citat Ursprungligen postat av Arne Anka
    Att tänka innan man talar är som att torka sig innan man skiter

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Dyvnas96 Visa inlägg
    Kanske det kan vara
    Men skulle nog bli omlackering, rätta ut plåten om jag skulle köpa den
    Hehe jag frågade om han ville byta mot min spel dator men han har inte svarat mig på mail så antar att det blev ett nej, Det hade vart för jävla skönt att åka runt med en sån i vinter faktist
    Braap Braap

  6. #6
    Har kört en APE sedan i somras och jag hade samma tanke om tippkänsligheten men blev glatt överraskad den sköter sig bra i kurvorna iaf om man håller sig till laglig fart annars får man stå sitt kast själv som alltid.

    Däremot är den snabbstyrd som tusan vilket man bör ha med i tankarna så den genar gärna i kurvorna vilket känns ovant i början, men en vanesak efter ett tag uppskattar man den minimala vändradien som ger stora möjligheter att vända på utrymmen man inte trodde var möjligt, körde i yngre år vanlig flakmoppe åt ICA och den var betydligt bökigare att vända runt med på trånga utrymmen, och sedan har ju APE fördelen med att ha back också om det kniper ;-)

    Räknar också med att köra min i vinter men innan dess måste några saker ordnas på den och det är absolut nödvändigt att ha lite ballast på flaket helst mitt över bakhjulen för att få fäste, min bedömning är mellan 50-100kg fördelat på 50/50 höger /vänster, jag tänker använda lådor med sand så har jag även sand med om jag behöver sanda någonstans och en spade också såklart ;-)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in