1. #1

    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm/Huddinge/Segeltorp
    Inlägg
    841

    Cdi-sladdar Senda- 04

    Hej

    Finns det nån där ute som har ett svar på min fråga?
    Det jag undrar är om den gröna och den gula sladden som går från tändplattan, den gröna går ju in i cdin, men sen kommer det ut en till grön från den som jag inte har nån aning om vart den ska. samma med den gula, vart ska den?


    //Sendanoob1234
    Kåtmorfar<3

  2. #2
    Andra gröna bör gå till dödaren (tändningslåset), och gul är ström ut från generatorn till lysen etc. Bägge kopplas normalt in i kabelhärvan, så du bör ha kontakter som passar dom.

  3. #3

    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm/Huddinge/Segeltorp
    Inlägg
    841
    Citat Ursprungligen postat av G-son Visa inlägg
    Andra gröna bör gå till dödaren (tändningslåset), och gul är ström ut från generatorn till lysen etc. Bägge kopplas normalt in i kabelhärvan, så du bör ha kontakter som passar dom.
    Tack!. men nu är det så att jag håller på att byta elsystem och finns ingen gul och grön som går ut från kabelhärvan.
    Kåtmorfar<3

  4. #4
    skölds avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    2 321
    Citat Ursprungligen postat av Löfarn Visa inlägg
    Tack!. men nu är det så att jag håller på att byta elsystem och finns ingen gul och grön som går ut från kabelhärvan.
    ducati tändning? Isf den gröna som går ut från cdin ska jordas och den gula går till volt regulatorn.. Iallafall på alla mina mopeder
    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Vad e det för något som ligger brevid stötdämparen? Kan det vara en kick?
    Citat Ursprungligen postat av zvezda999 Visa inlägg
    om du menar det kromade är de en SSP ställbar styrstam

  5. #5

    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm/Huddinge/Segeltorp
    Inlägg
    841
    Citat Ursprungligen postat av sköld Visa inlägg
    ducati tändning? Isf den gröna som går ut från cdin ska jordas och den gula går till volt regulatorn.. Iallafall på alla mina mopeder
    Inte den gröna som jordas bakom cdin utan en som sitter ihop med den gröna som går ut från tändplattan
    Kåtmorfar<3

  6. #6
    Har du fel kabelhärva (som du uppenbarligen har om den inte passar ihop med grejerna på hojen) kan vi inte göra så mycket mer. Den gröna dödar tändningen när den kortsluts till jord, den gula går till spänningsregulator, via strömbrytare och eventuellt mer till lysen med mer... Du får helt enkelt räkna ut vad som är vad på kabelhärvan för att veta var du ska koppla in dig på den.

  7. #7

    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm/Huddinge/Segeltorp
    Inlägg
    841
    Citat Ursprungligen postat av G-son Visa inlägg
    Har du fel kabelhärva (som du uppenbarligen har om den inte passar ihop med grejerna på hojen) kan vi inte göra så mycket mer. Den gröna dödar tändningen när den kortsluts till jord, den gula går till spänningsregulator, via strömbrytare och eventuellt mer till lysen med mer... Du får helt enkelt räkna ut vad som är vad på kabelhärvan för att veta var du ska koppla in dig på den.
    Okej, har provat att trycka in den som går från cdin i alla möjliga lediga kablar från härvan men ingen är rätt, enda som händer är att den inte får gnista alls då eftersom den jordar i andra kabeln
    Senast redigerat av Löfarn den 2012-12-01 klockan 23:44.
    Kåtmorfar<3

  8. #8

    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm/Huddinge/Segeltorp
    Inlägg
    841
    problem pundarlöst. lås tråd
    Kåtmorfar<3

  9. #9

  10. #10

    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm/Huddinge/Segeltorp
    Inlägg
    841
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    förklara gäna hur du gjorde.. klantarsel
    Homemade Löfarn Pundartuning AB
    Kåtmorfar<3

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in