-
2012-12-07, 03:44 #1
Slippa kolv, slipa kopplingskorg? Hjälp!
Har 2 problem.
1. har fått märken i min kopplingskorg efter lamellerna, de är ganska djupa, men kopplingen hackar inte eller något sånt, upptäckte det när jag skulle byta lameller (har inte provstartat efter)
men eftersom att den inte har hackat eller något så måste man fortfarande byta/slipa ner märkena? Isåfall hur gör man på bästa sätt?
2. Beställde ett nytt cylinderkit av en snubbe, då det har blivit stötningar mot kolven i frakten (se bild nedan) jag tycker inte att det känns som att något sticker ut men är det bara att köra eller måste det slipas ner?
isåfall hur slipar man ner kolven på bästa sätt?
tänkte även höra att efter jag bytte kopplingslameller och fjädrar så skulle jag testa koppla, då small kopplingsvajern av vid handtaget :s någon som vet vad det kan ha berott på? :/
snabba svar tack då kanske cylinderbyte och uppstart sker idag
-
2012-12-07, 07:49 #2
De där med kopplings vajern, Hur Spänt har du dem? rörde du Centrummuttern på korgen?
Gilla för fanhttps://www.facebook.com/PunkarnsSaltadeLeksaker
-
2012-12-07, 09:46 #3
Kolven kan du slipa lite lätt med sandpapper. Typ 500. Och då inte upp och ner, utan åt sidan.
Följ Moppenets största projekttråd här!
-
2012-12-07, 11:44 #4
Vet inte hur spänt det är, ja klart jag rörde den när jag plockade ihop motorn?
-
2012-12-07, 12:06 #5
kopplingsvajern kan ha gått sönder för att de är jack i kopplingskorgen och kopplingscentrumet.
annars så är den bara trasig och sliten. MHR fjädrarna är ju ganska hårda såklart att de sliter på vajrarna.Jag är inte rasist,
Ja är pianist, Ja trycker ner både vita och svarta
-
2012-12-07, 12:39 #6
Min vajer är i stortsätt ny, jag bytte kanske en månad innan jag ställde in moppen för vintern :/
-
2012-12-07, 13:49 #7
Kopplingsvajern var nog felmonterad så den skavde sig någonstans. Lägg upp bild på kopplingen, om det är märken efterlamellerna i "drivled" i korgens motsvarande så har det ingen betydelse.
-
2012-12-07, 16:49 #8
http://i206.photobucket.com/albums/b...plingskorg.jpg
Inte min bild men ser typ exakt ut så :/
-
2012-12-07, 17:46 #9
Bättre att slipa så de inte skall någon gång slå fel, så har du fullt med Skräp i motorn, som kan fixa Växellådan :/
Gilla för fanhttps://www.facebook.com/PunkarnsSaltadeLeksaker
-
2012-12-07, 17:59 #10
-
2012-12-07, 18:31 #11
Han menar att det är bäst att slipa ner för annars kan lammellerna slå fel och gå sönder, och det kan orsaka växellådsras?
Har jag förstått rätt?
-
2012-12-07, 18:45 #12
Jadå, Helt Rätt,
Hyper: Vet jag pratar så man inte förstår ibland, men att ha finska och en dialekt som är Svenska, Läs på Google om Närpes dialekt.. Då förstår du nog..Gilla för fanhttps://www.facebook.com/PunkarnsSaltadeLeksaker
-
2012-12-07, 18:52 #13
-
2012-12-07, 19:03 #14Gilla för fan
https://www.facebook.com/PunkarnsSaltadeLeksaker
-
2012-12-07, 19:04 #15
-
2012-12-07, 19:09 #16Gilla för fan
https://www.facebook.com/PunkarnsSaltadeLeksaker
-
2012-12-07, 19:21 #17
-
2012-12-07, 19:33 #18
- Reg.datum
- Sep 2010
- Ort
- Norrtelje
- Inlägg
- 340
Lugna er! Finns ju ganska många här på forumet som inte direkt har högsta betyg i svenska....
Men visst, kan man inte språket är det ju ingen ide att skriva inlägg....
-
2012-12-07, 19:44 #19Följ Moppenets största projekttråd här!
-
2012-12-08, 00:01 #20
ETT offtopic till och den personen åker på 2 veckor jullov. Oavsett person...!
Följ Moppenets största projekttråd här!
-
2012-12-08, 00:28 #21
Störande att folk ska bråka på min tråd när man behöver hjälp med något. Ta det i pm istället..
så är det någon som vet om jag kan köra utan att fixa korgen och kolven?
-
2012-12-08, 03:44 #22
Fast talar man denna dialekten så förstår jag att det kan vara svårt att skriva på svenska
Till ts, är det inget som sticker ut från kolven så kör med den, annars slipa som rexxy skriver. Att kopplingsvajern gick av berodde nog på att den helt enkelt var utsliten/dålig.
-
2012-12-08, 12:51 #23
Så ni tror inte att det kan ha berott på att någonting hammade snett i kopplingen?
-
2012-12-08, 12:58 #24
Om man testar köra ner kolven i cyllen så borde det väl gnissla lite om något sticker ut?
-
2012-12-08, 13:12 #25
Upptäckte nu att en pytteliten bit sticker ut, hur är bästa sättet att slipa? Snabba svar!
-
2012-12-08, 13:19 #26
-
2012-12-08, 13:24 #27
-
2012-12-08, 13:26 #28
Ska man göra det rakt på eller ska kolven ligga i vatten eller nåt?
-
2012-12-08, 13:41 #29
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- 37°14′27″N
- Inlägg
- 3 616
-
2012-12-08, 13:43 #30
Den där kolven är väldigt fin mot vad jag har kört med, slipa som dom andra skrev så blir det bra!
Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
You might surprise people, but you're still gay