1. #1

    Moppen går fortare än hastighet?

    Hej!

    I höstas testade jag min polares moped, en Rieju (minns dock inte vad den heter mer, men ni kan se på bilden under). När jag frågade vad max hastigheten var så sa hon att den låg på 50 ungefär, men jag kom upp i 67 km/h som högst. Det är ju grymt (!!), men varför?

    Ny på sidan idag förresten!

    Namn:  fe53d6b80a4911e286b922000a1d0343_7.jpg
Visningar: 578
Storlek:  90,5 KB

  2. #2

  3. #3
    Haha, min kompis som åkte bredvid kom upp i samma hastighet, så hastighetsmätaren är nog inget fel på!

  4. #4
    båda har glädjemätare???

  5. #5
    mät me GPS å jämför

  6. #6
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    Ring polisen å låt dem fixa Hastigheterna för er, ända enkla...

  7. #7

  8. #8
    Heidekens avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Malmköping
    Inlägg
    785
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Hastighetsmätare på mopeder är bara simpla leksaker. Inte tillförlitliga överhuvudtaget. Finns vissa undantag där dom visar rätt så rätt, men väldigt sällan. Ett exempel är Rieju Drac. Många moppepojkar som litar på mätarna, därav myten att dom gör 120+ med effektrör. 120+ på hastighetsmätaren, absolut! Men inte i ärlig hastighet.
    kan tillägga att jag jämförde med gps och derbi-mätare, visade helt ok upp till 45, sen började moppemätaren skena upp till 75 medan gpsen sakta visade upp till 55

  9. #9
    Kolla min Yamaha DT med GPS den slog 3km/h för fort bara ganska bra för en moppe från 90 talet

    55km/h vissa moppen 52km/h visa GPS

  10. #10

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Hastighetsmätare på mopeder är bara simpla leksaker. Inte tillförlitliga överhuvudtaget. Finns vissa undantag där dom visar rätt så rätt, men väldigt sällan. Ett exempel är Rieju Drac. Många moppepojkar som litar på mätarna, därav myten att dom gör 120+ med effektrör. 120+ på hastighetsmätaren, absolut! Men inte i ärlig hastighet.
    du, min gjorde 95ÄRLIGA me ändast urpluggat å 11/48 drevning! för de visade mätaren! du har så rätt, de e verkligen bara leksaker xd vet bara en enda mätare som visat någorlunda å den visade 2-3km/h fel haha å de va en kina xd

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in