1. #1

    Pgo Gmax problem efter urpluggning i insuget (Problem fixat)

    Tjena grabbz ströp av en Pgo g-max som hade "plugg" i insuget efter det så flödar förgasaren över och massa bensin samlar sig i luftburken när den är avstängd vilket gör mopeden vääldigt svårstartad, Borde inte motorn vilja ha mer bensin nu än innan? mopeden gick som en klocka innan strypningen togs väck aldrig läckt bensin eller någonting jag skruvade bort motorn ifrån ramen och blåste rent förgasaren med tryck luft menas strypningen togs bort men det borde inte ha med saken att göra tycker jag då mopeden går hur bra som helst när den väl är igång böar inte eller något?

    - BILD -

     
    Namn:  DSC00152.jpg
Visningar: 1452
Storlek:  101,3 KBNamn:  DSC00151.jpg
Visningar: 2449
Storlek:  101,9 KB
    Senast redigerat av SmexX den 2012-12-22 klockan 06:47.
    Braap Braap

  2. #2

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    knacka till föggen me skruvmejseln, äre en Dellorto 12-17.5 så brukar den hänga sig ibland när man tar bort föggen.
    Har haft av förgasaren efter det att jag märkte att den flöda över, Den flödar i både luftburken och överflöds-slangen Just nu känns det som om jag ska sätta på strypningen igen för att se om det fixar sig, men jag tycker det hela verkar så skumt.

    EDIT: trotteln hänger sig inte eller någonting så på vilket menar du att den kanske hängt sig?
    Braap Braap

  4. #4

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    anledningen till att den flödar är pga flöttörnålen och flottören. inge annat.
    Okej, får kolla på detta imorn
    Braap Braap

  6. #6
    men asså, Borde den inte gasa osv av sig själv om dom sakerna hängt sig? för när den väl är igång så går den som vanligt asså tomgång,gaspådrag,halvgas osv
    Braap Braap

  7. #7

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    flöttör och trottel är heeelt olika saker i förgasaren
    Jo men rätta mig om jag har fel men om flöttören hängt sig så borde den väll få mer bensin när den är igång oxå? och då höjs väll automatiskt varven? är inte så insatt i just förgasare
    Braap Braap

  9. #9

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    nej får den mycke soppa så sänks varven för soppa flödar genom munstyckena fortare än va dom sugs upp.
    Okej då förstår jag, Ska ta och kolla på det imorn, Skriver svar här på om jag lyckades eller inet
    Braap Braap

  11. #11
    Har nu vart ute och skruvat, tagit av förgasaren 2 gånger och plockat ner den i monikyler och sedan byggt ihop den igen, Satt ditt strypningen osv men den flödar fortfarande över när jag stängt av mopeden wtf? den går bra NÄR den är igång, 5 sekunder efter jag stängd av den så börjar den flöda ur luftburkshålet? eller tja där luftburksanslutningen sitter på förgasaren jag fattar 0 och felet gör mig galen eftersom den funkade hur bra som helst innan någon som har nått tips?
    Braap Braap

  12. #12

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    har du kollat så flöttören löper helt utan motstånd? minsta motstånd så fatsnar den.
    Jag ska pilla isär förgasaren en sista gång imorgon och kolla, Ska även ta kort på den och posta här så får du se, För jag suger som sagt på förgasare har aldrig angagerat mig något speciellt om dom pga att börjar dom strula så strular allt
    Braap Braap

  14. #14
    Tjena nu har jag vart ute och mekat en stund verkar som att den håller tätt nu och slutat läcka ska gå ut och kolla om en stund om den läkt något, Dock lyckades jag min smartefan dra sönder "plastpackningen" mellan förgasaren och insuget så nu får den en del tjuvluft vägrar gå på tomgång i meren ett par sekunder osv men har en annan fråga som kommer lite längre ner, slänger upp ett par bilder så ni får se hur det ser ut, om allt ser bra ut villsäga..

    Förgasaren isärplockad i botten förutom munstyckerna
    Namn:  DSC00163.jpg
Visningar: 1245
Storlek:  104,1 KB

    flottörnålen ner tryckt så gott det går, Jag blåste även rent där nålen sitter när jag hade den bortmekad "kanske var smuts där som hängde den på något sätt?"
    Namn:  DSC00174.jpg
Visningar: 1240
Storlek:  101,5 KBNamn:  DSC00175.jpg
Visningar: 1194
Storlek:  101,7 KB

    Allt på plats igen
    Namn:  DSC00176.jpg
Visningar: 1152
Storlek:  102,4 KBNamn:  DSC00168.jpg
Visningar: 1163
Storlek:  102,8 KB

    Hålet den läcker ifrån

    Namn:  DSC00178.jpg
Visningar: 1361
Storlek:  103,7 KB

    Efter detta så verkar det som den slutat läcka är dock inte säker på det,
    Nu var det ju så att jag hade hela motorn bortmeckad ifrån ramen när problemet uppstog och jag har satt vacuumslangen i nipeln som är under insuget, Tar jag bort slangen och håller ett finger där menas mopeden är igång så borde väll den suga? den blåser därifrån och om den inte får något motstånd så går mopeden upp i varv och börjar dra iväg? att den läcker komp om inget sitter där förstår jag ju men som sagt den ska väll suga och inte blåsa?

    Namn:  DSC00182.jpg
Visningar: 1433
Storlek:  100,6 KB

    en sista fråga nu när vi ändå håller på detta är oljepumpen va? så jag inte satt oljeslangen fel eller nått
    (varning sjukt kass bild)

    Namn:  DSC00181.jpg
Visningar: 1151
Storlek:  100,3 KB
    Braap Braap

  15. #15
    Varning sjukt kassa mobilbilder"

    EDIT: Var precis ute och kollade och den hade inte läckt någonting luftburken var torr, Dock är jag inte 100 på att den verkligen inte läcker fortfarande, Jag avaktar med att svara på det fören jag monterat en ny insugsspacer mellan förgasarn och insuget
    Senast redigerat av SmexX den 2012-12-13 klockan 00:01.
    Braap Braap

  16. #16
    Problem löst! Vikte den lilla "plåtbiten" som trycker på flottörnålen så att den trycker in nålen tidigare/längre. tydligen ett känt fel för keihin förgasare
    Braap Braap

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in