yamaha dt50r -93 misständer.

hej! det är så att jag köpt 70cc polini. 16.5mm förgasare, gianelli rör nu startar den fint och går bra, men ibland vill den baktända? det är aldrig när man kör som den baktänder, det är bara på låga varv.
    kollat stiftet det är oboy brunt
    fick slut på bensin förut när jag körde och när den dog då så baktände den ganska rejält
    hittade även lite bensin i luftburken som jag gjorde rent
    haft isär förgasaren 2 gånger och gjort rent
    kolvringarna och cylindern är nytt så det är inte fel på dom
    har ställt in förgasaren ganska bra, men har inte hunnit ställa in den helt än, eftersom jag inte vågar starta den förrän jag vet vad som kan vara felet, och antar att det inte är jätte bra för motorn att det baktänder
    kollat membranet och det ser bra ut

någon som kanske vet vad felet kan vara? är väldigt tacksam för svar !

Heidekens avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    hur menar du med baktänder? finns många olika definitioner på det ordet!
    du kan ju börja med att byta till ett NYTT stift om du märker av misständingar

tändningen på dt kan ge sig efter mycket varv, ungeför över 10000rpm, hänt för mig, den hängde inte med så det misstände som satan

det smäller ur avgasröret jag ska byta stift imorgon, måste byta tändspole också för när jag skulle byta tändkabel och tändhatt så satt tändkabeln så hårt så när jag tog i lite så gick den lilla skruven av som ska in i tändkabeln

hade liknande trim på min moped när jag va 15.. och höll på att bli tokig..

bytte till ett sportluftfilter så gick den fint igen efter lite inställningar

okej, tips på något bra sportluftfilter? är det värt att ta bort luftburken förresten?

kan tillägga att den ''baktänder'' bara när den är påväg att dö

Hultberg95s avatar
    Reg.datum
    Dec 2012
    Kolla så cdin sitter i riktigt. Min dt misstände som fan igår o sen bara tvärdog men de va en sladd som hade hoppat ur

okej ska kolla alla kablar! , väntar bara på tändspolen och tändstift

jag tog isär och kollade på svänghjulet, det är revor/spår i det, är det dåligt?

Heidekens avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Citat Ursprungligen postat av mickee95 Visa inlägg
    jag tog isär och kollade på svänghjulet, det är revor/spår i det, är det dåligt?
    om magneterna är sprucka så är det ganska dåligt. och det lär dom nog va om det är mycket repor, för då har ju svänghjulet slagit i nånting

det är antagligen så, för det låg lite smågrus i kåpan :/

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in