Sidan 3 av 4 Första 1234 Sista
  1. #61
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    För-orten
    Inlägg
    1 167
    Vi har aldrig fått klagomål när det står ett trailersläp i hamnen som det oftast gör efter racerakan. Om du skulle få t.ex. vobbel och köra in i trailersläpet så kör du med hastighet en bra bit över 50km/h och det första som träffar trailern är huvudet/bröstet beroende på höjd på din moped. Förarna har varit med om värre, just sayin.
    Jag intresserar mig inte för race för fem öre, kunde varit kul att få dit seriöst folk för er och besökarnas skull men jag droppar detta. Om nån annan har detta intresse om hjärtat får den personen ta tag i det.

    Lagliga alternativ finns inte på kartan i Stockholmsområdet. Det har vi försökt med så många gånger och det finns ingen sån budget, eller ett sånt intresse för att få ihop en sådan budget.
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

    When the sun goes down, the streets goes up..

  2. #62
    Kommer ev och visar upp min om ingen köper den innan

  3. #63

  4. #64
    Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    Du har uppenbarligen ingen koll på vad du pratar om. På dom 35m ha jag redan passerat 50km/h. Mycket kan hända på dom 35m. Det är inga effektrörsmopeder vi tävlar med. Krock med refug i den farten kommer resultera i värre saker en omplåstring och blåmärken. Olyckor kan hända även dom bästa och det sker där man minst anar det.

    Att dra en racesträcka med en refug ståendes 35m efter start gör man bara inte. Det är oansvarigt och tyder på dåligt omdöme.

    Aldrig tänkt på att enklast är bäst? I och med att Frihamnen är ett skyddsområde så kommr det aldrig gå att få till nåt seriöst där. It is what it is. Vill ni arrangera en seriös träff så får ni faktist se till att arrangera ett lagligt alternativ.
    Känner du dig osäker med det hela så skit i att tävla, stå vid sidan om, kolla på och visa upp din hoj istället, och låt dom som vill, få tävla.
    Pff, på dig låter det som att du ska rulla upp till startlinjen med en Hayabusa eller en Kawa zx14r, bara för att du känner dig osäker så ska väl inte det få förstöra nöjet för dom som är där för att ha kul.
    "Don't question the obvious"

  5. #65
    Lennarts avatar
    Reg.datum
    Dec 2006
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    5 324
    antar att du inte har kört in i en betongsugga i 50blås, de gör ont de kan ja lova.

    Känner du dig osäker med det hela så skit i att tävla, stå vid sidan om, kolla på och visa upp din hoj istället, och låt dom som vill, få tävla.
    Pff, på dig låter det som att du ska rulla upp till startlinjen med en Hayabusa eller en Kawa zx14r, bara för att du känner dig osäker så ska väl inte det få förstöra nöjet för dom som är där för att ha kul.
    har du ens sett rejs när dom kört längre rakor på frihamnen? förr i tiden var de så att man fick tvärnita inprencip för att inte smeka metallgrinden.

    med 130 som dom kört med på de senaste åren så vart de säkrare.
    Jag är inte rasist,
    Ja är pianist, Ja trycker ner både vita och svarta

  6. #66
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    antar att du inte har kört in i en betongsugga i 50blås, de gör ont de kan ja lova.



    har du ens sett rejs när dom kört längre rakor på frihamnen? förr i tiden var de så att man fick tvärnita inprencip för att inte smeka metallgrinden.

    med 130 som dom kört med på de senaste åren så vart de säkrare.
    Som sagt, vill ni inte tävla, så avstå
    "Don't question the obvious"

  7. #67

  8. #68
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    För-orten
    Inlägg
    1 167
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    antar att du inte har kört in i en betongsugga i 50blås, de gör ont de kan ja lova.
    Så det har du gjort?
    Gnäller över en trottoarkant medans trailersläpp som skulle kunna orsaka så mycket värre skador inte har varit på tal om ett hinder innan. See the differens?
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

    When the sun goes down, the streets goes up..

  9. #69
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    Mjoo men ska man ha huvudet i arslet som du så lär man köra ihjäl sig.

    Inge lyckad marknadsföring om man riskerar att köra ihjäl sig på meetet, då kan man ge sig fan på att de inte blir några större firmor på meetet.
    Om jag kör ihjäl mig så är väl det la mitt problem.
    Det är väl upp till var och en att själva bedöma om dom kan hantera bromssträckan eller inte.
    "Don't question the obvious"

  10. #70

  11. #71
    Citat Ursprungligen postat av DerbiCrille Visa inlägg
    Om jag kör ihjäl mig så är väl det la mitt problem.
    Det är väl upp till var och en att själva bedöma om dom kan hantera bromssträckan eller inte.
    Och du tycker 15-åriga moppepojkar är kapabla till det? visst...

  12. #72
    Citat Ursprungligen postat av Crippa Visa inlägg
    Vi har aldrig fått klagomål när det står ett trailersläp i hamnen som det oftast gör efter racerakan. Om du skulle få t.ex. vobbel och köra in i trailersläpet så kör du med hastighet en bra bit över 50km/h och det första som träffar trailern är huvudet/bröstet beroende på höjd på din moped. Förarna har varit med om värre, just sayin.
    Ja, jag klagar nu. Anser att det är min fulla rätt, och skyldighet att påpeka brister och fel när jag ser det.

    Jag intresserar mig inte för race för fem öre, kunde varit kul att få dit seriöst folk för er och besökarnas skull men jag droppar detta. Om nån annan har detta intresse om hjärtat får den personen ta tag i det.
    Du intresserar dig inte av race för fem öre men du förväntar dig att vi som sysslar med det seriöst ska visa intresse och dyka upp.

    Lagliga alternativ finns inte på kartan i Stockholmsområdet. Det har vi försökt med så många gånger och det finns ingen sån budget, eller ett sånt intresse för att få ihop en sådan budget.
    Jobbigt.

    Citat Ursprungligen postat av DerbiCrille Visa inlägg
    Pff, på dig låter det som att du ska rulla upp till startlinjen med en Hayabusa eller en Kawa zx14r, bara för att du känner dig osäker så ska väl inte det få förstöra nöjet för dom som är där för att ha kul.
    Nej, men en moped som gör 0-100 på nästan 5s blankt. Jag är jävligt säker på det jag gör.

    Citat Ursprungligen postat av DerbiCrille Visa inlägg
    Som sagt, vill ni inte tävla, så avstå
    Vi lär nog inte ens dyka upp. Lär nog bli väldigt tomt på hyperhojar på denna träff. Roligt för er besökare.

    Citat Ursprungligen postat av Crippa Visa inlägg
    Så det har du gjort?
    Jag har gjort det, dock i cirka 30km/h men det räckte för att jag skulle skulle bli tvungen att använda mig utav kryckor i 2 veckor.

    Gnäller över en trottoarkant medans trailersläpp som skulle kunna orsaka så mycket värre skador inte har varit på tal om ett hinder innan. See the differens?
    Skillnaden är att en seriös arrangör aldrig kompromissar om säkerheten. Med ditt resonamang och tankesätt är det bra att du droppar detta för du visar att du inte är kapabel för fem öre till att sköta det när du inte ens lyssnar på förarna. Sen vad trailersläpen har med att du vill flytta fram startsträckan så att vi kör mot en refug/stolpe förstår jag inte. Det är rätt orellevant.

    Jag hoppas verkligen Speedline läser det du skriver.

    Citat Ursprungligen postat av DerbiCrille Visa inlägg
    Om jag kör ihjäl mig så är väl det la mitt problem.
    Nej.

    Det är väl upp till var och en att själva bedöma om dom kan hantera bromssträckan eller inte.
    Där har du fel, för tyvärr överskattar många sin egen förmåga.
    Senast redigerat av Rexxy den 2013-02-23 klockan 01:22.
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Kyckling är skiten! Det och lite proteinpulver så ska du se att du snart är framme!

  13. #73
    Jag kommer nog säkert i år
    Blev ju bara förträffen förra året..

    Är det BRA väder på förträffen kommer jag garanterat, annars sparar jag nostalgi känslan till marathon.

  14. #74
    Kommer!
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    gay video, gay musik, du måste vara gay.

  15. #75
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    För-orten
    Inlägg
    1 167
    Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    Ja, jag klagar nu. Anser att det är min fulla rätt, och skyldighet att påpeka brister och fel när jag ser det.
    Självklart, och kritik är nyttigt, får oss att tänka ur flera synvinklar. Jag säger inte emot det.

    Du intresserar dig inte av race för fem öre men du förväntar dig att vi som sysslar med det seriöst ska visa intresse och dyka upp.
    Fel. Jag förväntar mig inte att du ska dyka upp. Racedelen ansvarar inte jag för, det är Eniro. Han som pratar och lockar dit folk. Jag som sagt är inte ett dugg intresserad av mopedrace och har därför låtit en annan person ansvara över det. Sen att jag är mer aktiv här och verkar som ett ansikte för racen är väl en annan sak.

    Jobbigt.
    Jobbigt för er som håller på med race, ja.

    Jag har gjort det, dock i cirka 30km/h men det räckte för att jag skulle skulle bli tvungen att använda mig utav kryckor i 2 veckor.
    Frihamnen är inte ultimat för såna här event nej men går det så går det, går det inte så går det inte. Finns alltid risker med såna här intressen. Du kan köra i 10 km/h och bryta en handled eller nyckelben t.ex. Vi kan inte göra vad som helst. Brunnar och asfaltsskarvar är inte det utlimataste heller men sådant kan man finna i Frihamnen också.

    Skillnaden är att en seriös arrangör aldrig kompromissar om säkerheten. Med ditt resonamang och tankesätt är det bra att du droppar detta för du visar att du inte är kapabel för fem öre till att sköta det när du inte ens lyssnar på förarna. Sen vad trailersläpen har med att du vill flytta fram startsträckan så att vi kör mot en refug/stolpe förstår jag inte. Det är rätt orellevant.
    Jag vet inte vad du har för bild av Frihamnen träffarna men jag kan tala om för dig att Frihamnen träffen är den mest seriösa mopedträffen som inte är på inhägnat område. Självklart är Frihamnen träffarna inte lika seriösa som t.ex. Säve depå och liknande träffar, men det är ju förståeligt, inte sant? Brodalen, och andra mindre träffar jag varit på har tagit en lämplig sträcka, oavsett grus och trafik och bara kört.
    Att jag tar upp trailersläpen är fortfarande för att jämföra att du gnäller på en refug som är 1m bred och ca 10cm hög. Trailersläpen är 260cm breda och kan vara 4.5m höga. Ingen har klagat på dem och dem har betydligt större träff yta, förstår du?
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

    When the sun goes down, the streets goes up..

  16. #76
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Nej du ska inte sälja, du ska komma och rejsa!

    Får inte köra cross på 5 månader så Kanske kanske blir det moppe

  17. #77
    Trött på tjaffset nu. En sak ska vara klart för alla, var och en av er. Det är att det är JAG och Crippa som bestämmer här. Självklart får ni ha åsikter men behåll god ton och sluta lek proffessorer. Vi vet vad vi håller på med.

    Jag är race ansvarig och kommer ta beslut inom kort hur det kommer bli.

    Delar crippas åsikt om att det har varit myche farligare när trailersläpet stått där, men ingen grina då?

    Självklart kommer lösning i sådanna fall tas fram för att bromssträckan skall förlängas så det inte sker någon olycka, har en idé och plan för det

    Säkerhetstänk hos er förare är minst lika viktigt, känner ni att ni inte riktigt kommer kunna kontrollera moppen efter bara 35m eller riskerar att köra in i en refug, då ska ni inte ens ställa upp om racet är 130m

    Inom det nästkommande dagarna har jag fört ett samtal med crippa och mitt beslut kommer. Jag har läst och uppfattat erat åsikter. Men jag bestämmer, passar de inte behöver man inte ställa upp. Vi får se hur det blir. Slutdiskuterat.
    Senast redigerat av Eniro den 2013-03-01 klockan 01:08.
    Rieju RRX

  18. #78
    Om det ar chill för dig crippa så kan jag ta hand om crusingen från Huddinge.

  19. #79
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    För-orten
    Inlägg
    1 167
    Citat Ursprungligen postat av lojden97 Visa inlägg
    Om det ar chill för dig crippa så kan jag ta hand om crusingen från Huddinge.
    Skriver till dig i PM.
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

    When the sun goes down, the streets goes up..

  20. #80
    Jag delar Pardens resonemang med det hela. Underskatta inte Pardens raceerfarenhet, jag är rätt säker på att han är den som vet mest om det utav oss alla här inne.

    Tilläggas bör att Frihamnen aldrig har varit en bra raceraka (detta har jag försökt lösa under flera års tid med nya platser, dock har det fallit bort på grund utav kostnader / för lång distans / intressebrist från deltagarna själva). Det finns idag ett par lagliga alternativ och så länge de erbjuds så får man tyvärr vara nöjd med det.

    Frihamnen ska endast ses som en kul grej utan blodigt allvar, man kör för nöjets skull helt enkelt. Jag vet definitivt att det är fel i nuläget och skulle aldrig rekommendera att race körs på den platsen framöver. Dels är det i princip det enda som gör att polisen lockas till platsen, dels är den största säkerhetsrisken på plats, dels blir det ett väldigt hinder i trafiken (då såväl Auktionsverket som Gokartpalatset har trafik den dagen). Utöver det är risken stor att hela raksträckan kommer användas som bussparkering då det samtidigt är Stockholms Marathon i Stockholms innerstad.

    Men vad vet jag, jag är ju ex-arrangör och borde inte ha så mycket koll efter alla år.


  21. #81
    skölds avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    2 321
    Nu är stunt moppen klar inför frihamnen! Nu ska ja bara fixa min stunt Roxx och polarens Mrx så kommer vi ner och bjuder på riktigt stunt
    Bifogade bilder Bifogade bilder  
    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Vad e det för något som ligger brevid stötdämparen? Kan det vara en kick?
    Citat Ursprungligen postat av zvezda999 Visa inlägg
    om du menar det kromade är de en SSP ställbar styrstam

  22. #82
    skulle ni inte kunna ha en klass för orginal mopeder med 50 cc?

  23. #83
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    För-orten
    Inlägg
    1 167
    Citat Ursprungligen postat av bondjäveln Visa inlägg
    skulle ni inte kunna ha en klass för orginal mopeder med 50 cc?
    Det är ingen vits med det då det är ointressant att titta på och det skulle bara sluta upp med kaos, så nej tyvärr.
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

    When the sun goes down, the streets goes up..

  24. #84
    Hej
    Är ganska ny här på forumet.
    Har en Piaggio Ciao som är otrimmad, så kommer väl upp i max cirka 30km/h.

    Undrade om jag kommer kunna hänga med på detta event eller blir jag från åkt av alla???

  25. #85
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    För-orten
    Inlägg
    1 167
    Citat Ursprungligen postat av josk1991 Visa inlägg
    Hej
    Är ganska ny här på forumet.
    Har en Piaggio Ciao som är otrimmad, så kommer väl upp i max cirka 30km/h.

    Undrade om jag kommer kunna hänga med på detta event eller blir jag från åkt av alla???
    I stan har vi en medelhastighet på 10-20km/h med tanke på andra trafikanter och fotgängare så då har du nog inga problem med att bli ifrån åkt.
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

    When the sun goes down, the streets goes up..

  26. #86
    Citat Ursprungligen postat av sköld Visa inlägg
    Nu är stunt moppen klar inför frihamnen! Nu ska ja bara fixa min stunt Roxx och polarens Mrx så kommer vi ner och bjuder på riktigt stunt
    Det där lät kaxigt, Vi får väll se vem som bjuder på riktig stunt
    Jag driver..! Kul om lite annat folk vågar ställe upp o köra!
    <a href=http://i48.tinypic.com/35in2u8.jpg target=_blank>http://i48.tinypic.com/35in2u8.jpg</a>

  27. #87
    Stenfelt_5s avatar
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    40
    Team rapido anmäler sig till sprint racen förare ett rasputia(jag) på hyper gilera runner och jojje på sliroxx hyper hoppas våra anmälan kom fram nu så vi inte står där och inte får köra skiten ur våra hypprar!
    Brrraaaaapppp braaapppp braaaaap

  28. #88
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    För-orten
    Inlägg
    1 167
    Citat Ursprungligen postat av Stenfelt_5 Visa inlägg
    Team rapido anmäler sig till sprint racen förare ett rasputia(jag) på hyper gilera runner och jojje på sliroxx hyper hoppas våra anmälan kom fram nu så vi inte står där och inte får köra skiten ur våra hypprar!
    Skriv till Eniro så han verkligen ser det. Han är lite dålig på att kolla här i trådarna.
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

    When the sun goes down, the streets goes up..

  29. #89
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Finns chans att jag glider dit med bilen och spanar in läget, utan 2hjuligt fordon dock
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  30. #90
    Är det bara massa "köra-snabbast-vinner-internet" hela dagen eller finns det tex ett område för utställning där folk kan titta på vackra saker? Sist jag var på frihamnen så var det mest massa lagom vassa motorer som satt i mopeder som såg ut som om nån snott dom från en skrot, och en hel del småbarn som inte förstog hur man satte på sig en hjälm. Plus att sist jag var där så var det nån som tyckte det var kul att se om jag kunde köra till norraste norrort utan luft i mitt däck.

    Min fråga är nog följande; Är det här ett seriöst event, eller är det fortfarande bara en hemsk olycka som väntar på att hända?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in