1. #1

    Polini guss 80cc eller barikit 80cc

    Hej! Måste köpa ny cylinder till min yamaha dt med am6a funderar på polini guss 80cc eller barikit 80cc men vet inte vilken som kommer passa bäst in i min övriga setup som är Tk rör, barikit insug, 24mm dellorto, mk prorace vevparti, mk mrd lameller med malossi mhr fjädrar. Och är det nån som vet om dom är högvarviga eller lågvarviga cylindrar

  2. #2
    Guss är relativt lågvarvig, ca 180 graders avgasduration på den jag har på min ena Derbi Senda och den till AM6 borde vara nått liknande. Jag valde den cylindern eftersom jag ville ha en relativt tam motorkaraktär och brett register, lämplig för svårkörda skogsstigar och liknande lekkörning.

  3. #3
    skölds avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    2 321
    Citat Ursprungligen postat av G-son Visa inlägg
    Guss är relativt lågvarvig, ca 180 graders avgasduration på den jag har på min ena Derbi Senda och den till AM6 borde vara nått liknande. Jag valde den cylindern eftersom jag ville ha en relativt tam motorkaraktär och brett register, lämplig för svårkörda skogsstigar och liknande lekkörning.
    han kör tk så nå vidare botten register kommer han väll inte få ändå..
    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Vad e det för något som ligger brevid stötdämparen? Kan det vara en kick?
    Citat Ursprungligen postat av zvezda999 Visa inlägg
    om du menar det kromade är de en SSP ställbar styrstam

  4. #4
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    Som de övan säger, Gussen är ju väldigt Lågvarvig, Som en Lite grymmare 70cc cylle.

    Barikiten Har ju väldigt bra Register tycker jag, Även en Ganska bra Cylle enligt mej För Gatu å Lek ÄVen Gussen är för dem.

    Lite mer i Barikiten finns ju å hämta. Du kan ju köra med Airsal 80cc kolvar i Barikiten också, har jag för mej eller vare bara till 70cc klassen.

  5. #5
    Vilken tror ni kommer gå bäst med tk röret?

  6. #6

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in