Sidan 1 av 2 12 Sista
  1. #1

  2. #2
    Sagorna ljuger och kärlek är skit, så passa du dig noga så du inte trillar dit.
    Hitler och hans vänner vol.2
    http://open.spotify.com/user/1121254...pUetccMeXnDQO7

  3. #3

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av gislemark Visa inlägg
    Har läst den.
    Det är ju mest Kadettens projekttråd.

    OT: Jävligt avis på den killen!!!!
    Jo, står mest lite i början bara..
    Sagorna ljuger och kärlek är skit, så passa du dig noga så du inte trillar dit.
    Hitler och hans vänner vol.2
    http://open.spotify.com/user/1121254...pUetccMeXnDQO7

  5. #5
    Vill minnas från moppetiden att det var bäst ryt i Athenan. Var ju dock ~7år sen så kan ju ha fel..

    F.ö är inte malossin samma cylinder som Airsal? Jag hade iaf en Airsal på min och med Mikuni 20mm samt grovkrök (med borttagen bricka inne i baffeln) så lämnad den helt fantastiska 6.5hk på bakhjulet

  6. #6
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    Citat Ursprungligen postat av Perra.S Visa inlägg
    Vill minnas från moppetiden att det var bäst ryt i Athenan. Var ju dock ~7år sen så kan ju ha fel..

    F.ö är inte malossin samma cylinder som Airsal? Jag hade iaf en Airsal på min och med Mikuni 20mm samt grovkrök (med borttagen bricka inne i baffeln) så lämnad den helt fantastiska 6.5hk på bakhjulet
    Hähä, den tiden när de var svårt att få Höga Hestar på bakhjulet

  7. #7
    nu har ju inte jag ägt några andra cylindrar än zeta och eurocilindro 65cc men dom är verkligen att rekomendera! eurocilindron tyckte jag gick bäst och den är mycket varvillig, byggde avstämt till den med maxeffekt på 11000 rpm och de va inga svårigheter att komma över dom varven med 16-45 drevning på 4an dock så har jag inte hittat nån stans där kom säljer kolvar till eurocilindron längre ifall den skulle vilja säga upp sig :/ zeta är också en riktigt bra cylle med snäppet bättre botten än eurocilindron men lite mindre varvillig

  8. #8
    Zetan har inte tillverkats på över 10 år. Påstås ha gått bra oportad, men inte haft så mycket mer att erbjuda efter portning - men det kvittar, man får ändå inte tag i cylindrarna längre.

    Eurocilindro har bytt namn till Athena. (Addemoto har haft bägge kolvvarianterna som användes i Eurocilindron, vet inte om dom finns kvar.) Bra och välgjutna cylindrar.

    Eurokit har bytt namn till Airsal. Nytt namn, samma skit. Och då menar jag just det, när portarna skiljer en halvmillimeter i höjd mellan höger och vänster sida av cylindern finns inga ursäkter.

    Airsal är inte samma cylinder som Malossi - Malossin är den enda 44,5mm cylindern, resten är 45.

    Polini är riktigt fint tillverkade. Och kostar tyvärr därefter.

    Effekt oportad ur kartongen har jag ingen aning om, när jag ville ha en simpel slit-och-släng-motor kastade jag bara på en 45mm noname gjutjärnscylinder. "Fincylindrarna" användes bara på mer påkostade motorer, portade med avstämt rör, squishtopp och hela paketet. Dög för att vara snabbast i stan på den tiden...

  9. #9
    Du glömmer fast arrows cylinder, också den var på 44,5 mm.

    Polaren körde med en sån cylinder ett tag, och den verkade gå jävligt bra. Enda cylindern till mt jag har sett som har hjälpportar till avgas, men den tillverkas tyvärr inte heller längre.

  10. #10
    Fast arrow ska såvitt jag vet vara samma som Malossi.

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av G-son Visa inlägg
    Zetan har inte tillverkats på över 10 år. Påstås ha gått bra oportad, men inte haft så mycket mer att erbjuda efter portning - men det kvittar, man får ändå inte tag i cylindrarna längre.

    Eurocilindro har bytt namn till Athena. (Addemoto har haft bägge kolvvarianterna som användes i Eurocilindron, vet inte om dom finns kvar.) Bra och välgjutna cylindrar.

    Eurokit har bytt namn till Airsal. Nytt namn, samma skit. Och då menar jag just det, när portarna skiljer en halvmillimeter i höjd mellan höger och vänster sida av cylindern finns inga ursäkter.

    Airsal är inte samma cylinder som Malossi - Malossin är den enda 44,5mm cylindern, resten är 45.

    Polini är riktigt fint tillverkade. Och kostar tyvärr därefter.

    Effekt oportad ur kartongen har jag ingen aning om, när jag ville ha en simpel slit-och-släng-motor kastade jag bara på en 45mm noname gjutjärnscylinder. "Fincylindrarna" användes bara på mer påkostade motorer, portade med avstämt rör, squishtopp och hela paketet. Dög för att vara snabbast i stan på den tiden...
    bara för att dom har bytt namn på märkena så betyder de ju inte att dom har samma portmallar som innan.. eurocilindron har högre duration på avgasporten och om jag inte minns helt för högre på spoolportarna också.. sen jag har för mig att eurocilindro blev uppköpt utav athena om jag inte har helt fel.. för övrigt har zetan ganska dåligt nicasil

  12. #12

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av G-son Visa inlägg
    Fast arrow ska såvitt jag vet vara samma som Malossi.
    Nej, fast arrow är 45mm.

    http://mopshop.de/shop/product_info....hu5prtpo7o9vg3

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av Perra.S Visa inlägg
    Nepp, 44,5. På sidan du länkade till står det också att den är på 70cc, bara det sänker ju sannorlikheten en del. Bilden är inte heller på en fa-cylle.

    Men vad vet jag, dom kan ju ha börjat göra nya cylindrar.

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av Björketörparn Visa inlägg
    Nepp, 44,5. På sidan du länkade till står det också att den är på 70cc, bara det sänker ju sannorlikheten en del. Bilden är inte heller på en fa-cylle.

    Men vad vet jag, dom kan ju ha börjat göra nya cylindrar.
    Det är inget ovanligt att volymen avrundas uppåt, görs på flera nya cylindrar till am6, derbi, liggande minarelli m.fl. med.

    70cc

    http://www.twostroke.se/product.asp?product=16709

    http://www.trimbutiken.se/kompletta-...nda-mt-50.html

  16. #16
    Det ändrar inte faktum.

  17. #17
    Den som kallas fast arrow där verkar vara den 45mm gjutjärnscylinder som andra säljer som "noname". Det står "guss" vid den, och det betyder gjutjärn - vilket både stämmer med bilden och "noname"cylindrarnas utförande och pris.

  18. #18

  19. #19
    Fast Arrow gammal modellen med 44,5mm borr inte samma som malossi på långa vägar:


    Zeta:

  20. #20

  21. #21
    Citat Ursprungligen postat av gislemark Visa inlägg
    Åter till frågan!

    Vilken skall man lägga sina slantar på???
    satsa på en polini!

  22. #22
    Det beror ju på hur mycket du vill lägga, vet inte om athenan ligger så långt efter polinin... Men jag tror att du bör satsa på någon av dem

  23. #23
    Citat Ursprungligen postat av Björketörparn Visa inlägg
    Det beror ju på hur mycket du vill lägga, vet inte om athenan ligger så långt efter polinin... Men jag tror att du bör satsa på någon av dem
    athenan i Sverige ligger på 1700kr iaf.
    Sagorna ljuger och kärlek är skit, så passa du dig noga så du inte trillar dit.
    Hitler och hans vänner vol.2
    http://open.spotify.com/user/1121254...pUetccMeXnDQO7

  24. #24
    Citat Ursprungligen postat av mickeidiket Visa inlägg
    athenan i Sverige ligger på 1700kr iaf.
    Och i Tyskland kostar den 1000:-

    Gislemark, hur ser ert reglemente ut? Får ni inte fila i cylindrarna?

  25. #25
    Citat Ursprungligen postat av Perra.S Visa inlägg
    Och i Tyskland kostar den 1000:-

    Gislemark, hur ser ert reglemente ut? Får ni inte fila i cylindrarna?
    Mjo kunde tänka mig det.
    Sagorna ljuger och kärlek är skit, så passa du dig noga så du inte trillar dit.
    Hitler och hans vänner vol.2
    http://open.spotify.com/user/1121254...pUetccMeXnDQO7

  26. #26

  27. #27
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    Citat Ursprungligen postat av gislemark Visa inlägg
    Fila får vi.

    Men är mest intresserad av att köpa en o testa. Pengar är inget större problem.
    Inget problem? Köp Båda då å Avgör själv?

  28. #28
    om du bara ska ha en och testa ska du ju självfallet köpa en polini! alla som vill trimma mer än en noname köper ju oftast en athena, så de är ju inge nytt hur dom går.. själv har jag aldrig sett någon köra med polini förutom flurre men va jag vet körde han aldrig med den? så köp en polini å testa! är du inte nöjd me den sen kan jag köpa den utav dig om inte du vill ha kvar den

  29. #29

  30. #30
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    Citat Ursprungligen postat av gislemark Visa inlägg
    Det lutar åt en Polini.
    Kör en portad Noname nu.
    Men den börjar visa tecken på att ge sig.
    inte för att vara Frågsam men vare du som var 33 år?

    Annars kör på plommonet

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in