1. #1
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084

    Byte av Balansaxelns lager.

    Fann just mej i en jävlig Situation Tänkte byta Balansaxelns lager de etta fick jag ut hur enkelt som helst, men då de lagret som sitter fast i kåpan där kopplings armen är får jag verkligen inte ut, Haft avdragare förr till det där jag har satt en liten Metalpinne typ å skruvat fast i avdragaren å fått bort dem, men denna Avdragaren jag äger nu är i en kompis lägenhet i sverige som studerar där.

    Något tips utan avdragare?....

    Funderat på att lägga en avlång bricka som ryms igenom LAgrets mitt, å Senare rycka eller något sånt ut de.. Lagret är skit så spelar ingen roll hur de kommer ut bara de int skadar blocket...

    Så Tips?

  2. #2

  3. #3
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    De är även ett problem Någon arsele har stuilit Värmepistoln :/

    Men har en Trimmad Hårfön som jag brukar använda i dagens läge Hähä.

    Aja får pröva.

  4. #4

  5. #5
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Prova ugnen, och värm upp blocket. Då kan lagret ramla av sig själv!
    Tänkte faktist inte behöva plocka ut allt ur am6:An :/ Men Morsan skulle nog flippa om man Serverade Halvt Block Am6 på tallriken

    För tror de är det som har orsakat Vebrationer i motorn också när de var Rostiga lager.. men motorn hade ju stått i cirka 2 år också å Kopplingsaremn var ju full med skit på sig så säkert fukt som har orsakat de när int olja är där hela tiden,

  6. #6
    värmer man för mycket så kommer ju lagret också expandera vilket inte kommer göra så stor nytta, bästa är hammare och ett dorn från utsidan. annars värma blocket runt om lagret så endast blocket expanderar, krävs nog inte så mycket värme eftersom aluminium är mjukare än stål. ett annat tips är någon smörja som kryper in mellan lager och block.
    utför billig motorklyvning och svåra motorarbeten på AM5/AM6/AM7 i Landskrona/svalöv

    Släng en kommentar på Dracen http://www.moppenet.nu/showthread.php/4708

  7. #7
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    Citat Ursprungligen postat av E.Hansson Visa inlägg
    värmer man för mycket så kommer ju lagret också expandera vilket inte kommer göra så stor nytta, bästa är hammare och ett dorn från utsidan. annars värma blocket runt om lagret så endast blocket expanderar, krävs nog inte så mycket värme eftersom aluminium är mjukare än stål. ett annat tips är någon smörja som kryper in mellan lager och block.

    Kan funka, men har varit på Akuten Halva kvällen nu så har ingen lust att pröva denna tid, en kompis skjöt en Raket som for i hans ben å small där å de blev ett fin fint köttsår...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in