1. #1

    Reg.datum
    Dec 2012
    Ort
    Granberg, Malå, Västerbotten
    Inlägg
    2

    Yamaha FS1 typ 3F1, årsmodell? + Jakt på delar :P

    Hallåj!

    Jag har för inte så länge sedan införskaffat en Yamaha FS1 typ 3F1, lite risig, men annars har man ju inget att skruva i. Frågan är: Yamaha gjorde ju två olika typ 3F1:or, Är lite osäker på vilken det är... Det finns inga blinkers, så man kan inte kolla om det är plast eller plåthus till dem. Ränderna på tanken lutar dock neråt, mot bakhjulet till. Då kan man tänka sig att det är modellen som kom 1980, fast samtidigt kan tanken vara utbytt. En annan sak man kan jämföra med är baklyset, jag har ett precis under sadeln, orangt. + att reglaget till lyktan fram har hel och halvljusläge. H/L. Vilket bara fanns på 1980 modellen. Jag är ingen speciell moppe kännare, så finns det någon som är väldigt säker på sin sak så får denne gärna svara Kanske blev lite rörigt det här men men...

    Sen är jag i behov av en ny tank, den jag har är helt upprostad. Så finns det någon som har en liggandes i hyfsat skick och kan tänka sig att slänga iväg den för cirka 300:- är jag mer än nöjd. Priset är såklart diskutabelt. En bättre beg. dyna skulle inte häller vara så dumt, 200-300:-? Bakfälg med fungerande broms likaså, har ingen koll på vad en sådan beg. kan kosta, så om det finns någon som har en sådan får denne komma med prisförslag, jag säger inte att ska köpa upp grejerna tvärsäkert, men jag är iallafall i behov av de uppräknade sakerna.

    Sen är det välkommet med frågor till mig också

    Tack på förhand, Erik.
    Fårrd is the bäst, fusck the rest!

  2. #2
    gör som jag köp en likadan och ta delar ifrån så kanske du kan få ihop en fin moped och en slit å släng du kan trimma sönder och sälja lite billigt till nån nydligen bliven 15 åring som inte är så petig av sig så slår du flera flugor i en smäll liksom, du får ihop din fina moppe och bygger även en sunkig du kan sälja å kanske tjänar en slant, och bäst av allt så gör du ju en gasglad ligist unge glad när du säljer den till honom

  3. #3

    Reg.datum
    Dec 2012
    Ort
    Granberg, Malå, Västerbotten
    Inlägg
    2
    Jovars! Går ju det med dock så vet jag inte riktigt om jag har råd och möjlighet att köpa en reservdelsmoppe... Är själv en 15årig pojkrackar och morsan tjatar fördärvat på hur mycket skrot jag drar på mig men det är klart, hittar man en bananlåda med delar för ett par hundringar slår man ju till
    Fårrd is the bäst, fusck the rest!

  4. #4
    är också en pojkracka hehe..men det blir billigare än att köpa alla delar nytt haha verkar som morsor är till för att tjata om skrot på gårn men om du känner en bonde som har en fs1 ståendes så får kan du nog få den för tusen spänn, årsmodell är nåstan oviktigt då dom har samma delar eller ja nästan iaf kanske var dom tidiga som hade långre tank och sadel. du är inte intresserad av att köpa en fs1 yankee med 50 cc 4 takts motor (kina) googla på yamaha fs1 yankee om du inte vet vad det är. en jävla cool moppe som bara importerades 200 stycken av. så man är nästan lite stolt å äga två

  5. #5
    Exnars avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    245
    Citat Ursprungligen postat av fs1_yankee raggarn Visa inlägg
    är också en pojkracka hehe..men det blir billigare än att köpa alla delar nytt haha verkar som morsor är till för att tjata om skrot på gårn men om du känner en bonde som har en fs1 ståendes så får kan du nog få den för tusen spänn, årsmodell är nåstan oviktigt då dom har samma delar eller ja nästan iaf kanske var dom tidiga som hade långre tank och sadel. du är inte intresserad av att köpa en fs1 yankee med 50 cc 4 takts motor (kina) googla på yamaha fs1 yankee om du inte vet vad det är. en jävla cool moppe som bara importerades 200 stycken av. så man är nästan lite stolt å äga två
    Och du förstörde en för att sätta på kina skit?
    Gött att det finns några med intresse för fs1:or kvar
    Har kromade blinkers i hyfsat skick som säljes billigt.(org)

  6. #6
    nej skulle aldrig få för mig att förstöra en med en sån skitmotor satt en sån på när ja köpte moppen har planer på att byta till orginal och tjäna en slant på den hur kan man inte ha intresse för så fina moppar? fanns bara två alternativ jag kunde tänka mig en dakota eller fs1 yankee när ja skulle köpa moppe

  7. #7
    Exnars avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    245
    För står dig totalt har själv en fs1 -81? med portad cylinder mm, hänger på en urpluggad dt(am6) ca 80 km/h
    Alltid kul att se deras miner

  8. #8
    haha så det ska vara roligast är att å dra om nyare moppar dom blir så jävla förvånade precis som dom tror att gammla moppar bara går 30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in