Sidan 1 av 2 12 Sista
  1. #1

    värt att köpa boostbootle för bensin vinst?:)

    tjena har en derbi drd pro nu och tycker den dricker lite för mycket jag undrar om ni tycker det är värt att köpa en boostbootle för att moppen ska dra mindre bensin. har läst att boostbootle ska göra så man får lite bättre axx men även sänka bensinförbrukningen med 30% ?? stämmer detta är det någon som har boostbootle på sin moppe som vet att den drar 30% minde bensin än innan man satte på boostbootlen på sin moppe

  2. #2
    har du sportluftfilter eller nått på moppen?

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av erkanz Visa inlägg
    har du sportluftfilter eller nått på moppen?
    nej luftburk

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av drd håkan Visa inlägg
    nej luftburk
    bra bra!

  5. #5

  6. #6

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Gasa mindre! Är den helt original går det lika fort på full gas och halvgas..
    nej den är inte orginal har dragen plugg och den gör rätt mycket mer om jag häller full gas en halv gas

  8. #8

  9. #9
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    Bara att sluta köra till skolan å börja gå eller buss, Helt enkelt.

    Bensin Blir dyrare å Lennart kommer snart hit å Predikar om hans Plånbok...

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Punkarn Visa inlägg
    Bara att sluta köra till skolan å börja gå eller buss, Helt enkelt.

    Bensin Blir dyrare å Lennart kommer snart hit å Predikar om hans Plånbok...
    haha orkar nog inte gå till bussen som är 5km och orkar inte gå till kompisarna skulle vara gott att göra så moppen dricker lite mindre

  11. #11
    Vad har du för trim(?) på moppen nu, och hur mycket drar den?

  12. #12

    Reg.datum
    Jan 2013
    Ort
    Stockholm, Ekerö
    Inlägg
    3
    Är själv medveten om att min derbi drd pro 07 med dragen plugg dricker som satan, och ingen jävla aning varför. Tändstiftet är oboybrunt och blandningen är perfekt. Har munstycke 95 förövrigt.

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av Lucasb97 Visa inlägg
    Är själv medveten om att min derbi drd pro 07 med dragen plugg dricker som satan, och ingen jävla aning varför. Tändstiftet är oboybrunt och blandningen är perfekt. Har munstycke 95 förövrigt.
    haha satan, när jag åker urplugg med yasuni r1 på min senda har jag 75 i huvud

  14. #14
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    Citat Ursprungligen postat av erkanz Visa inlägg
    haha satan, när jag åker urplugg med yasuni r1 på min senda har jag 75 i huvud
    har han otur så har an strypningen i föggen där vid insuget.. vilket gör att man måste ha stort för att kunna mata skiten..

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av G-son Visa inlägg
    Vad har du för trim(?) på moppen nu, och hur mycket drar den?
    har bara dragen plugg vet inte vad det är för storlek på munstycket men det är perfekt blandning iaf kan inte säga exakt vad den drar men mitt rekord är att komma 15mil på en tank och min tank rymmer 7liter men nu kommer jag typ inte mer än 9mil känns det som och jag gasar absolut inte fult hela tiden om ni tror det

  16. #16

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av Punkarn Visa inlägg
    har han otur så har an strypningen i föggen där vid insuget.. vilket gör att man måste ha stort för att kunna mata skiten..
    Hjärndöd? Mindre luft=mindre bensin!

  18. #18
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    Citat Ursprungligen postat av mksp Visa inlägg
    Hjärndöd? Mindre luft=mindre bensin!
    Och? har han strypningen i föggen när de är kallt så ibland orkar inte moppen någe, bara mhöhöhör... eller någe sånt...

  19. #19
    snälla..... sluta skriv, du vet inte va du skriver om endå
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    Marknadsmallen kan ju va bra att använda. om inte moddsen ska fixa ett nytt rövhål på dig.

  20. #20
    Citat Ursprungligen postat av drd håkan Visa inlägg
    har bara dragen plugg vet inte vad det är för storlek på munstycket men det är perfekt blandning iaf kan inte säga exakt vad den drar men mitt rekord är att komma 15mil på en tank och min tank rymmer 7liter men nu kommer jag typ inte mer än 9mil känns det som och jag gasar absolut inte fult hela tiden om ni tror det
    Drar den så mycket har du nått fel på den, och det löser du inte genom att montera dit "trim"grejer med tveksam funktion... Med andra ord: hitta och åtgärda felet först och främst! För att ge dig nått att jämföra med drar min ostrypta Senda -98 0,4l/mil vid hyfsat lugn körning (brukar sikta på ~50km/h) och min andra Senda med Polini Guss 80cc, 21mm förgasare m.m. drar 0,6. Kommer du nio mil på 7l betyder det att du gör av med nästan 0,8...

    Ett bättre sätt än det som föreslagits för att räkna ut exakt förbrukning är att tanka upp moppen helt full, kolla hur långt du kör tills det är dags att tanka igen, kolla hur mycket soppa du får i tanken för att fylla den lika full som innan, och dela antalet liter du får i med antalet mil du kört. Mycket bättre än att köra tills tanken är helt tom, bland annat för att man slipper ha med sig soppa när man åker eller gå med moppen till macken efter den stannat...

  21. #21

  22. #22
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    Citat Ursprungligen postat av dt50r Visa inlägg
    snälla..... sluta skriv, du vet inte va du skriver om endå
    Att hoppa på en person är fegt, om du inte visste de.

  23. #23
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    en annan rolig detalj var att min Stalker Ciao drog 0.4-0.5 per mil med hyper setup

    Ts2 steg 3
    MHR team rör
    R/T tändning
    24mm gocartförgaare med Vforce membran.

    visserligen inge stor tank men ja kom typ 6,5 mil innan tanken var tom. med varierad gas.
    haha det var annat mot dracen, med hyper setupen drog den ungefär 2,5l/milen! och det är helt sant. jag kunde åka hem till en polare(2km asfalt och 7km skogsväg) och hem igen och då var en fulltank på 5l slut
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  24. #24

  25. #25
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Jävla monster att dricka! Måste varit något fel på den? Läckande förgasare eller liknande!
    haha jo jag förstod aldrig vad det var för fel på den. förbannat stor förgasare möjligen? det roliga är att den drack redan mycket med dellorto 21mm som jag hade tidigare. sedan så bytte jag till vm26 och redan då drog den nästan 2,5l/milen. trodde det var något fel på förgasaren så jag bytte till en keihin 30mm som jag körde med sista månaden innan den skar, och då drog den 2,5l/milen. jag har letat överallt efter läckage och varken från förgasare, tank eller soppaslang.. konstigt
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  26. #26

  27. #27
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    min drar en jävla massa med en vanlig trottelförgasare. kanske närmare litern.
    hm okej. det spelade heller ingen roll vilket varvtal man låg på, det gjorde ingen större skillnad. åkte man under effektkurvan var man tvungen att hålla fullt för att den skulle orka gå framåt i uppförsbackar och full trottel drar ju givetvis mycket soppa.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  28. #28
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    haha det var annat mot dracen, med hyper setupen drog den ungefär 2,5l/milen! och det är helt sant. jag kunde åka hem till en polare(2km asfalt och 7km skogsväg) och hem igen och då var en fulltank på 5l slut
    min senda med thrower, portad airsal 70sport och thrower drar 1,5 liter per mil...
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  29. #29
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    min senda med thrower, portad airsal 70sport och thrower drar 1,5 liter per mil...
    haha vad har du för förgasare? låter sinnes.. men ja, drog min 2,5 så varför skulle inte din kunna dra 1,5?
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  30. #30

    Reg.datum
    Jan 2013
    Ort
    Stockholm, Ekerö
    Inlägg
    3
    Citat Ursprungligen postat av erkanz Visa inlägg
    haha satan, när jag åker urplugg med yasuni r1 på min senda har jag 75 i huvud
    Haha det är 80 i min original, 75 känns sjukt lågt :p

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in