1. #1
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    För-orten
    Inlägg
    1 167

    MoppeNet på Facebook

    Hej alla forumiter! Som ni har märkt har vi nu startat en Facebook sida.
    Vi hoppas att detta leder till bra reklam för forumet och att det i sin tur leder till mer aktivitet. Aktiviteten på forumet har varit väldigt låg på senare tid som ni säkert märkt. För att kunna driva denna Facebook sida måste vi be om lite hjälp.

    Vad vill ni se på sidan? Att vi ska lägga upp?

    Vad vill ni absolut inte se på sidan?

    Vi har funderat på att starta "Veckans projekt". Att varje söndag väljer vi ett projekt som sticker ut lite extra som vi lägger upp en bild på och sedan länkar till er projekttråd. Vad anser ni om det?

    Hur ofta vill ni att vi ska uppdatera? Några gånger i veckan eller några gånger om dagen?


    Glöm inte att gilla och dela sidan.
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

    When the sun goes down, the streets goes up..

  2. #2
    Uppdatera gärna nästan varje dag

  3. #3

  4. #4
    Låter fin fint med "Veckans Projekt". Tycker ni ska uppdatera varje dag. Gör som twostrokerider.se, att man kan lägga in bilder på sin moppe.
    På tin att det kommer upp en fb sida!

  5. #5
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    För-orten
    Inlägg
    1 167
    Citat Ursprungligen postat av hondakalle Visa inlägg
    Låter fin fint med "Veckans Projekt". Tycker ni ska uppdatera varje dag. Gör som twostrokerider.se, att man kan lägga in bilder på sin moppe.
    På tin att det kommer upp en fb sida!
    Varje dag? Men om vad?
    Jag har sett deras sida och dem har både positiva och negativa delar. Vi vill försöka vara lite bättre än så. Inte ta efter samma idé utan få fram en egen. MoppeNet är ju trotsallt bättre.
    Håller med vid närmare eftertanke att MNF borde funnits på Facebook för länge sedan!
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

    When the sun goes down, the streets goes up..

  6. #6
    Elliotts avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Sala
    Inlägg
    1 238
    Att ta upp lite äldre projekttrådar som fick mycket respons när dem va aktiva kanske kan vara nått? Bara ett exempel, Fabbe's senda som har över 100k visningar om jag inte missminner mig? Själv tycker jag det är kul att läsa igenom gamla projekt så
    FD rkan

  7. #7
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    För-orten
    Inlägg
    1 167
    Citat Ursprungligen postat av Elliott Visa inlägg
    Att ta upp lite äldre projekttrådar som fick mycket respons när dem va aktiva kanske kan vara nått? Bara ett exempel, Fabbe's senda som har över 100k visningar om jag inte missminner mig? Själv tycker jag det är kul att läsa igenom gamla projekt så
    Bra idé!
    Kanske gamla kända filmer oxå?
    Ju fler tips vi får ju mer har vi att gå på.
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

    When the sun goes down, the streets goes up..

  8. #8
    Elliotts avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Sala
    Inlägg
    1 238
    Citat Ursprungligen postat av Crippa Visa inlägg
    Bra idé!
    Kanske gamla kända filmer oxå?
    Ju fler tips vi får ju mer har vi att gå på.
    Absolut gamla filmer också, om jag får säga det själv så är väl GBGx3m stora rulle från 2008 ett måste
    FD rkan

  9. #9
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    För-orten
    Inlägg
    1 167
    Citat Ursprungligen postat av Elliott Visa inlägg
    Absolut gamla filmer också, om jag får säga det själv så är väl GBGx3m stora rulle från 2008 ett måste
    Självklart. Dock är min första tanke Sogats film den första jag tänker på när man säger moppefilm! Men alla gamla ikoner lär det bli isåfall.
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

    When the sun goes down, the streets goes up..

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av Crippa Visa inlägg
    Bra idé!
    Kanske gamla kända filmer oxå?
    Ju fler tips vi får ju mer har vi att gå på.
    många bilder som har fuckat eller blivit raderade dock..

  12. #12
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Ni har ju den Youtube-kanalen som verkligen har mopedfilmernas mopedfilmer, som skapades för sisådär 7-10 år sedan och banade väg för utvecklingen som lett hit.

    http://www.youtube.com/user/Moppenetkanalen
    Míchel, moppepojkarnas moppepojk. Minns du en film från sent 90-tal/tidigt 2000-tal, som var mnfs första meet? Den innehöll bla en kille som stuntade på en aerox mitt i en större stad (centralt) till låten: I am the one and only, om det är till någon hjälp. Minns att den låg ute på youtube men den blev senare borttagen.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  13. #13

  14. #14
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Filmen gjordes -01 om jag minns rätt, möjligen -02. Det var de ursprungliga grundarna av forumet som låg bakom den. Kan ev lösa det, återkommer.
    Härligt!
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  15. #15
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    För-orten
    Inlägg
    1 167
    Som ni förmodligen märkt så ser ni vår Facebook sidas "likebox" uppe till höger på framsidan. Där ser ni de senaste händelserna.
    Se till att gilla och dela sidan!
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

    When the sun goes down, the streets goes up..

  16. #16
    Om ni inte tycker dethär är en allt för dum idé så tycker jag ni borde köra en tävling om "månadens snyggaste moped" där man varje månad får lägga in en bild på sin moppe på fb sidan. Och då måste bilden va tagen samma månad som tävlingen gäller, de hade vart kul
    "Knowledge talks, Wisdom listens."
    -Jimi Hendrix
    27/11-1942 - Forever


  17. #17
    Thoz3s avatar
    Reg.datum
    Jan 2013
    Ort
    mitt ute i ingen stans
    Inlägg
    197
    Citat Ursprungligen postat av Pyzzer Visa inlägg
    Om ni inte tycker dethär är en allt för dum idé så tycker jag ni borde köra en tävling om "månadens snyggaste moped" där man varje månad får lägga in en bild på sin moppe på fb sidan. Och då måste bilden va tagen samma månad som tävlingen gäller, de hade vart kul
    tycker detta kan vara en bra ide

  18. #18

  19. #19
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Är så dåligt intresse för MNF snyggaste moped tävlingarna vi har per år. Så detta misstänker jag också kommer förbli dött..
    Är ju kanske värt ett försök iaf..?
    Sagorna ljuger och kärlek är skit, så passa du dig noga så du inte trillar dit.
    Hitler och hans vänner vol.2
    http://open.spotify.com/user/1121254...pUetccMeXnDQO7

  20. #20
    Heidekens avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Malmköping
    Inlägg
    785
    Satsa mer på årets snyggaste tycker jag istället! Jag vet inte riktigt hur, men kanske marknadsföra det mer på framsidan av hemsidan så nya medlemmar som kanske annars skulle missat det kan se

  21. #21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in