Ämne: Sp eller pr3?

  1. #1

    Reg.datum
    Oct 2011
    Ort
    henån
    Inlägg
    130

    Sp eller pr3?

    Som rubriken säger, vilket är bäst? Metrakit sp eller prorace 3 (rör jag pratar om inte cylle.) setup: hebo 70cc replica orörd, 28 mm pwk, mvt digital direct, malossi membran.

  2. #2

  3. #3

    Reg.datum
    Oct 2011
    Ort
    henån
    Inlägg
    130
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Replica har ju ruggigt små portar original, så ett SP-rör borde funka bäst tycker jag.
    Men ska du porta kör på PR3.
    Ja jag har funderat på att porta, själv då orkar inte lägga massa pengar att skicka iväg den, vet du vad som händer om man portar lite upp och lite i bredd på alla portar? Tjänar man eller förlorar man? Avgasporten vet jag att man gör så med iaf.

  4. #4
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    Citat Ursprungligen postat av grisenpig Visa inlägg
    Ja jag har funderat på att porta, själv då orkar inte lägga massa pengar att skicka iväg den, vet du vad som händer om man portar lite upp och lite i bredd på alla portar? Tjänar man eller förlorar man? Avgasporten vet jag att man gör så med iaf.
    Vad har du för övrig setup då?

  5. #5
    Heidekens avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Malmköping
    Inlägg
    785
    Citat Ursprungligen postat av grisenpig Visa inlägg
    Ja jag har funderat på att porta, själv då orkar inte lägga massa pengar att skicka iväg den, vet du vad som händer om man portar lite upp och lite i bredd på alla portar? Tjänar man eller förlorar man? Avgasporten vet jag att man gör så med iaf.
    googla på portning, använd gradskiva och gör på rätt sätt kolla sävarturbo forum, finns mycket användbar information där

  6. #6

    Reg.datum
    Oct 2011
    Ort
    henån
    Inlägg
    130
    Citat Ursprungligen postat av Heideken Visa inlägg
    googla på portning, använd gradskiva och gör på rätt sätt kolla sävarturbo forum, finns mycket användbar information där
    Aa har kollat runt på portningsguider och vet hur man gör, men är så rädd att göra fel, typ ta för mycke osv

  7. #7
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    Därför köper man hem en skit cylle å prövar lite på den en Liten Airsal 70cc Typ, å PRövar gränserna.

  8. #8
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Citat Ursprungligen postat av grisenpig Visa inlägg
    Aa har kollat runt på portningsguider och vet hur man gör, men är så rädd att göra fel, typ ta för mycke osv
    Är det inte värt att lämna iväg den på portning för några hundralappar istället då, så du vet att det blir bra gjort? Det är ju bättre än att faila på cylindern och behöva köpa en helt ny.

    Lennart här på forumet portar. Sök på "Lennart Tuning" på facebook, i bildgalleriet på den sidan hittar du en prislista.

    btw, ska du köra med pr3 o portad hebo 70cc, så rekommenderar jag att byta vev, då det kommer gå rätt friskt.
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  9. #9
    Heidekens avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Malmköping
    Inlägg
    785
    Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    Är det inte värt att lämna iväg den på portning för några hundralappar istället då, så du vet att det blir bra gjort? Det är ju bättre än att faila på cylindern och behöva köpa en helt ny.

    Lennart här på forumet portar. Sök på "Lennart Tuning" på facebook, i bildgalleriet på den sidan hittar du en prislista.

    btw, ska du köra med pr3 o portad hebo 70cc, så rekommenderar jag att byta vev, då det kommer gå rätt friskt.
    en fräsch originalvev med fräscha lager klarar utan broblem!

  10. #10
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    Citat Ursprungligen postat av Heideken Visa inlägg
    en fräsch originalvev med fräscha lager klarar utan broblem!
    sa en kompis också, Nya lager å fin fin ORginal vev, 09:A am6 motor, med 70cc Airsal lite portad av en Duktig portare i Sienäjoki som rejsar med sin Rox
    och Gianelli, å 19mm:aren, 13/53, Tok för snäll med varven också körde i 3:An han i byn så bara tvär dog den, var veven som gick i bitar..

  11. #11
    Heidekens avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Malmköping
    Inlägg
    785
    Citat Ursprungligen postat av Punkarn Visa inlägg
    sa en kompis också, Nya lager å fin fin ORginal vev, 09:A am6 motor, med 70cc Airsal lite portad av en Duktig portare i Sienäjoki som rejsar med sin Rox
    och Gianelli, å 19mm:aren, 13/53, Tok för snäll med varven också körde i 3:An han i byn så bara tvär dog den, var veven som gick i bitar..
    i bitar? hu fan? är lagerspelet rätt och inget skit i och allt snurrar fint o veven är riktad så ska det funka!

  12. #12

  13. #13
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    de är finnar vi pratar om, blanda dig inte i.
    HAHA, Jåå vi kan väl säga så.

    Nämen Allt i motorn var sjuktfräsht, å inget skit eller nånting, inte ens klyvad å motorn var körd cirka 6000 km bara stått i ett garage... för den mesta tiden. startad ibland fick damma av sig lite. aa i bitar veven var klyvad nästan på mitten i massa små delar... å han blanda i tanken...

  14. #14
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Citat Ursprungligen postat av Heideken Visa inlägg
    en fräsch originalvev med fräscha lager klarar utan broblem!
    Nja, den setupen kommer varva ganska duktigt. Möjligt att den klarar det en stund, men...
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    Nja, den setupen kommer varva ganska duktigt. Möjligt att den klarar det en stund, men...
    Äsch, det ska väll vara lite spännande att vara ute å köra..?
    Sagorna ljuger och kärlek är skit, så passa du dig noga så du inte trillar dit.
    Hitler och hans vänner vol.2
    http://open.spotify.com/user/1121254...pUetccMeXnDQO7

  16. #16
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    Citat Ursprungligen postat av mickeidiket Visa inlägg
    Äsch, det ska väll vara lite spännande att vara ute å köra..?
    Spännande? det är ju Först Spännande med Gashäng på cr 250:An på isen utan bakbroms samt dödare...

  17. #17
    hade valt PR3, kommer gå bättre än sp även oportat. dessutom bättre när du får för dig att porta eller slänga på värre cylinder
    utför billig motorklyvning och svåra motorarbeten på AM5/AM6/AM7 i Landskrona/svalöv

    Släng en kommentar på Dracen http://www.moppenet.nu/showthread.php/4708

  18. #18

  19. #19
    Heidekens avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Malmköping
    Inlägg
    785
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Dödaden ju också en originalvev med en snikportad Airsal 75cc.... Nya ramlager samt riktat...! På am6.
    hur :o dom ser ju jättefina ut, ser ju inte ut att va dålig kvalite vad jag sett iaf

  20. #20
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    körde ATR steg 3 portad manston replica med pr röret och mycket annat, gick RIKTIGT bra!
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  21. #21

    Reg.datum
    Oct 2011
    Ort
    henån
    Inlägg
    130
    Låter mycket bra, försöker få iväg den på portning eller lär mig (har 3 50 cc som jag kan göra sönder) problemet är att ställa in föggen efter 50 cc cylle tror jag...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in