-
2013-01-20, 14:29 #1
Fucko rx:ens Cylle Skar idag, Går den att rädda?
Som sagt, Fucko rx:ens cylle Tog Semester idag, Mk Sp 70cc:N cyllen.
Går den att rädda eller skall det bara vara ny kolv?
Annars så äre bara att slänga skiten, Cyllen som aldrig blev Portad av Sp serien...
annars borrar jag bort så int Reperna finns längre, men att borra är ju dålig har jag märkt..
Gilla för fanhttps://www.facebook.com/PunkarnsSaltadeLeksaker
-
2013-01-20, 14:34 #2
den där är ju ganska körd. det vore väl om du vill kosta på nicasilering men då får du räkna med 2000 spänn iallafall, här i sverige.
det kommer inte att räcka att slänga i ny kolv då det där kommer läcka väldigt mycket komp! men det där är väl ändå ingen sp? sp har väl vingportar på avgas har jag för mig.jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.
-
2013-01-20, 14:34 #3
Gjutjärn? Borra järnet!
Alu = dyrt....
Går ju att köra med om man slipar reporna mjukare. Men du kommer aldrig få ur lika mycket effekt som innan.Följ Moppenets största projekttråd här!
-
2013-01-20, 14:37 #4
-
2013-01-20, 14:39 #5Följ Moppenets största projekttråd här!
-
2013-01-20, 14:43 #6
i nicasilcylindrar? du har väl i princip bara kört gjutjärn eller? för hade det varit gjutjärn hade det ju hjälpt lite att horna, men då det är en nicasilcylinder så går ju inte det nu. och tänk på att ju mer du slipar bort kanter vid reporna, desto mer oval blir cylindern och desto mer komp släpps ju igenom. jag skulle då inte rekommendera att köpa en ny dyr kolv för att försöka köra på den där. om den nu ens kommer starta(vilket vore nästan ett mirakel) så kommer den ju verkligen gå urdåligt
och nu är det ju ändå 3 djupa repor på ovansida av portarna, det kommer aldrig gå! men punkarn, är du villig att prova så berätta för mig hur det gick sen
jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.
-
2013-01-20, 14:46 #7Följ Moppenets största projekttråd här!
-
2013-01-20, 14:51 #8
Vet att jag inte kommer få samma effekt, vet att den är skit.
Jaha, han som hade den före mej sa de var en Sp iallafall, Mk vet jag de är, vet inte om de är Handmaden mät å de är fan int 48mm i diameter över,
Snarare 47.6, Vet inte ens om de skulle kunna vara en pr cylle... Har för mej att Pr:N skall ha Ving portar också?Gilla för fanhttps://www.facebook.com/PunkarnsSaltadeLeksaker
-
2013-01-20, 14:51 #9
mjo.
hm okej säger du det så,förstår dock inte hur du fått igång hojen med 3 djupa repor i loppet menfått sådana repor ett flertal gånger och efter det har jag aldrig fått igång dom igen. det brukar bli liknande repor när ett knaster hoppar ur. det har hänt mig förut. senast, på min neos. slängde i en ny kolv och hornade den, men kompressionen var lika med noll. det enda kickmotståndet var att dra runt kolven i loppet, som att kicka utan topplock ungefär!
edit:
okej, loppet liknar mer en handmade efter att ha kikat på en polares handmade han hade till am6 förut, men då stämmer ju inte borrningen heller.
nej det är lika på pr som du säger, de har vingportar dom med! men handmade är ju gjutjärn och slitaget i cylindern liknar mer nicasillopp!jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.
-
2013-01-20, 14:52 #10Följ Moppenets största projekttråd här!
-
2013-01-20, 14:55 #11
-
2013-01-20, 14:56 #12
Absolut, byt! Använd den som pennställ istället.
Följ Moppenets största projekttråd här!
-
2013-01-20, 15:01 #13
vet inte heller vad de är för Cylle faktist nu när ni sa så där, Texten är ju bort slipad när den första som körde med den var rädd att polisen skulle haffa honom,
Men har iallafall en Sp 3:A ännu som skall få smaka Slipstift ikväll.
Aja, skit i Random cylle då, men har fan haft kul med den också, Dog ju på Kuppen å har snart Racing motorn fixad, Städar ur den för fullt Varmt vatten, Nya lager skall i den allt precis, alla nållager Slet....Gilla för fanhttps://www.facebook.com/PunkarnsSaltadeLeksaker
-
2013-01-22, 17:32 #14
Förlåt för OT men det såg fanimej nästan värre ut än min SP och den är väldigt körd.
-
2013-01-22, 19:37 #15
vet ju fan inte vad de är ens för cylle så... men gav den till en kompis som jag skall lära att Porta, tills han skall porta sin Mk 50 cylle så.
Haha, jo du menar dock int den ser Värre ut en av de värsta cyllarna jag har haft.. ena kolvringen var iallafall Sprucken å sånt.. kolven var nästan delad... men slängde allt skit i skrot konteinern jag har dä hemma så..Gilla för fanhttps://www.facebook.com/PunkarnsSaltadeLeksaker
-
2013-01-22, 19:43 #16
Kör med sånna repor i min cylle efter att mitt Knaster släppt, Slipade bort dom "Vassa kanterna" med en vanlig fil och tvättade av den riktigt, Kör mopeden dagligen och ännu har det inte vart några problem meren att jag förlorat cirka 5-10 Km/h och lite komp dock äre en Orginal cylinder jag snackar om
Braap Braap
-
2013-01-22, 19:56 #17
Skrota den o skaffa en ny!
Varför köra med halvdåliga prylar?Variator är ungefär lika meningslöst som groupies utan kroppsöppningar.
-
2013-01-22, 19:56 #18
hahahahaha, "skojar du med mig? fieeetta"
men du har väl endast 2 repor? killen ovan har 3. och org cylindern är i gjutjärn som går att horna, nicasilcylindrar kan du inte horna på samma sätt då de har en beläggning som slits medans gjutjärn är gjutjärn rätt igenom.jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.
-
2013-01-22, 21:58 #19
Orkar int köra med Repor å skit saker längre, gjorde det när man var en liten pöjk å sakerna till cr:N 85:An var sketna dyra, Slutade med att Hela Cylindern for in i avgasröret å kom ut som en Fin krashad Talrick...
Gilla för fanhttps://www.facebook.com/PunkarnsSaltadeLeksaker
-
2013-01-23, 01:17 #20Braap Braap
-
2013-01-23, 20:54 #21
-
2013-01-24, 10:09 #22
-
2013-01-24, 12:50 #23
du känner ju om cylindern är tung eller lätt ???..
det ser ut som en mk handmade
-
2013-01-24, 14:45 #24Gilla för fan
https://www.facebook.com/PunkarnsSaltadeLeksaker
-
2013-01-27, 03:17 #25
-
2013-01-27, 12:00 #26