Yamaha DT 50mx läcker olja

Hej!

Jag har en Yamaha DT 50mx som läcker olja sår den en natt eller så läcker den lite olja, Där den läcker är vid växelaxeln. Jag köpte ny packbox trodde problemet va borta efter som ett litet glapp försvann men inte den läcker ändå. Jag har torkat rent hela motorn ser inget annat läck det är bara störande att den läcker. Kan jag ha för tunn olja i kan man hälla på något tjockare olja?

Vad tror ni kan va problemet packboxen gick tight i och glappet försvann som jag hade med gamla packboxen knacka i den med hjälp av en hylsa.

Händer att packboxar blir skadade vid montering, särskilt när det gäller en drevaxel med splines och låsringsspår. Annars händer det ju att axeln fått en skada också, och då kan ingen packbox hålla tätt där.

Torka rent och kolla noga exakt varifrån det läcker. DT50MX-motorn har ventilationshålet från växellådan snett ovanför drevaxeln (på kanten utanför där motornumret sitter, har jag för mig), har man för mycket olja i växellådan kommer det ut en skvätt där när man kört och sedan ställer den på stödet. Också rätt vanligt att det läcker kring tryckstången till kopplingen. Lite längre ner har du växelaxeln som det också kan läcka från... så det finns gott om möjligheter i det området.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in