1. #1

    Frihamnen Förträff 2013



    Nu är det dags för den årliga Förträffen!
    Efter den långa kalla vintern är det äntligen dags för Frihamnen meets igen! Detta är endast en förträff. Tanken är att cruisea, umgås, stunta och eventuellt så drar vi igång nått race om det kommer tillräckligt med hyprar.
    Efter träffen kör vi även en mysig chill-grillning vid Kaknästornet som alla andra år för er som är intresserade utav detta.
    All krut och speciella aktiviteter planeras till Marathon träffen 1 Juni. Se till att komma på båda två!

    Tveka inte att berätta för era föräldrar, släkt och vänner om den här träffen, ju fler desto roligare, sprid ordet i skolorna, jobbet etc. Vi strävar varje år efter att slå besöksantalet, låt 2013 bli ett rekordår! Kom ihåg att alla åldrar och kön är välkommna!

    Då vi fått en massa frågor om vilka fordon som är tillåtna skriver vi det här. Detta är en mopedträff! INTE fiddy- eller traktorträff, därför ska det endast vara mopeder i cruiset in till Frihamnen.
    OBS: att det inte är tillåtet att bära kniv på allmän plats. Skriver det här efter en incident på säsongsavslutningen 2011.


    Plats:
    Frihamnen
    När: 18 Maj 2013
    Kontaktpersoner (Huvudansvar): Frihamnen Crew
    Administrativt: Jerry och Alex (film-ansvar)
    Cruisefunktionärer: Allan, CiaoKalle, DerbiCrille
    Racefunktionärer: Eniro,
    Stuntfunktionärer: Crippa, rkan,
    Fetmarkerade personer är ansvariga för sitt område.
    Har ni någon fråga kan ni ställa den till vem som helst av oss. Hittar oss gör du lättast genom att klicka på våra nick.


    Race: (Eventuellt)

    • Endast hyperhojar får köra.
    • Föranmälning krävs, antingen via nätet till raceansvarig eller på plats en kvart innan racen påbörjas.
    • 130m sprint (hela husväggen)
    • Stege med alla i hyperklassen (om det finns tillräckligt med hojar)


    Raceinstruktioner följer:

    • Alla som ska köra samlas upp vid start för besiktning. Två bromsar skall fungera och inga glapp i hjullager.
    • Krav på heltäckande hjälm, heltäckande kläder samt skor som sitter fast ordentligt. Ett gott råd är att du använder ryggskydd också.
    • 60-74cc klassen börjar, följt utav fria (74cc+) klassen.
    • Vid avslutat race kör båda tillbaka, lugnt och sansat till start.

    Vi har valt att slopa 50cc klassen då ingen kör seriöst i den klassen.


    Stunt:

    • Max 4-5 stuntare åt gången, vi kommer att ha ordentlig koll så att det efterföljs! Blir det för kaosartat kommer antalet att minska.
    • Stunten håller till på raksträckan efter att racen är klara.


    Våra media-ansvariga har tillstånd att röra sig fritt för att kunna filma.

    Cruising:
    Gemensamt cruise till Frihamnen som hålls av Crippa:

    Avgång Sveavägen: 13:15
    Ankomst Frihamnen: 13:45

    NORRORT SAMT VÄSTERORT NEDAN:
     
    Cruise från Hässelby till Sveavägen som hålls av Crippa
    Samling Preem Åkermyntan: 10:45
    Avgång Preem Åkermyntan: 11:00
    STOPP #1 OKQ8 Brommaplan: 11:30
    Avgång Stopp #1: 11:40
    STOPP #2 Bryggerivägen: 12:00
    Avgång Bryggerivägen: 12:10
    STOPP #3 OKQ8 Solnavägen: 12:30
    Avgång Stopp #3: 12:40
    Stopp Sveavägen: 12:50
    Första samlingsplatsen:
     

    Cruise från Kungsängen till Hässelby som hålls av rkan
    DETTA CRUISE MÖTER UPP CRIPPAS CRUISE

    Fullständig resväg: http://g.co/maps/b5t5m
    Samling OKQ8 Kungsängen 09:20
    Avgång OKQ8 Kungsängen 09:30
    STOPP #1 Minipris Kallhäll: 10:00
    Avgång Stopp #1: 10:10
    Stopp Preem Åkermyntan: 10:45 (SENAST)
    Samlingsplatserna:
     

    Kungssängen:


    Kallhäll:

    Cruise från Vallentuna till Bryggerivägen som hålls av Eniro
    DETTA CRUISE MÖTER UPP CRIPPAS CRUISE

    Fullständig resväg: http://tinyurl.com/4e3j8oo
    Samling Statoil Bällsta: 10:10
    Avgång Statoil Bällsta: 10:20
    STOPP #1 Statoil Täby Kyrkby: 10:30
    Avgång Stopp #1: 10:40
    STOPP #2 OKQ8 Sollentuna: 11:00
    Avgång Stopp #2: 11:10
    STOPP #3 OKQ8 Rinkeby: 11:30
    Avgång Stopp #3: 11:40
    Stopp Bryggerivägen: 12:00

    EJ OFFICIELLT CRUISE NEDAN!
    Föreslaget cruise från Ekerö till OKQ8 Brommaplan:
    DETTA CRUISE MÖTER UPP CRIPPAS CRUISE

    Samling Statoil Träkvista: 10:50
    Avgång Statoil Träkvista: 11:00
    STOPP #1 OKQ8 Brommaplan: 11:30
    Fullständig resväg:
     

    EJ OFFICIELLT CRUISE OVAN!

    SÖDERORT NEDAN
     
    Cruise från Söderort till Sveavägen som hålls av CiaoKalle & DerbiCrille
    DETTA CRUISE MÖTER UPP CRIPPAS CRUISE
    Samling Vegabaren: 11:10
    Avgång Vegabaren: 11:20
    Stopp #1 Statoil Farsta: 11:40
    Avgång Stopp #1: 11:50
    STOPP #2 Skogskyrkogården: 12:05
    Avgång Stopp #2: 12:15
    Stopp Sveavägen: 12:50-13:00
    Samlingsplatserna:
     
    Shell @ Huddinge (På parkeringen intill macken)


    Statoil @ Farsta


    Skogskyrkogården och dess ingång

    EJ OFFICIELLT CRUISE NEDAN!
    Föreslaget cruise från Shell Huddinge till Statoil Farsta:
    DETTA CRUISE MÖTER UPP
    CIAOKALLES & DERBICRILLES CRUISE
    Samling Shell @ Huddinge C: 11:00
    Avgång Shell @ Huddinge C: 11:10
    STOPP #1 Statoil Farsta: 11:40
    EJ OFFICIELLT CRUISE OVAN!

    Cruisereglerna är följande:
    * Kör INTE om cruiseledaren.
    * Blir det rött efter att cruiseledaren kört förbi trafikljuset? Följ med!
    * Ingen visar sig på styva linan i cruiset! Ni ligger 2 och 2 i led! 2 hjul i marken!
    * Förare filmar INTE, båda händerna skall vara på styret.
    * Hjälmen ska vara knäppt, detta är obligatoriskt.
    * Fart under cruiset kommer att ligga på behagliga 45km/h, ca 20-30km/h i innerstaden.
    * Varva inte i onödan, mopederna kan börja koka/värmenypa. Det har hänt förr!
    * Åk inte runt och tuta i onödan, vi får redan uppmärksamhet så det räcker och blir över.
    * Kör INTE runt när vi väl stannat någonstans.

    Kommer länsman så vet ingen något om någon arrangerad träff eller några arrangörer,
    vi... är ute och solar tillsammans, alla körde i riktning mot solen så hamnade vi i Frihamnen...
    Ingen random springer fram och tjattrar med Kling och Klang (om de dyker upp d.v.s.).
    Vi HAR folk som tar hand om det!
    Senast redigerat av Crippa den 2013-05-14 klockan 01:57.

  2. #2
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    För-orten
    Inlägg
    1 167
    Vilka kommer?
    Se till att sprida så vi blir många, två veckor kvar.
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

    When the sun goes down, the streets goes up..

  3. #3
    Kommer med FS1'an

  4. #4

  5. #5
    var på söder kommer man att samlas inför cruisingen?

    Mvh Agge

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av agge0102 Visa inlägg
    var på söder kommer man att samlas inför cruisingen?

    Mvh Agge
    Samling Vegabaren: 11:10
    Avgång Vegabaren: 11:20
    Stopp #1 Statoil Farsta: 11:40
    Avgång Stopp #1: 11:50
    STOPP #2 Skogskyrkogården: 12:05
    Avgång Stopp #2: 12:15
    Stopp Sveavägen: 12:50-13:00
    "Don't question the obvious"

  7. #7
    aha, jag tänkte komma med vid sveavägen. Var på sveavägen är det man samlas? Vid Mcdonalds?

  8. #8
    yup
    "Don't question the obvious"

  9. #9

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    vart de nå folk idag?
    Det blev väl en 35-40 moppar

    http://www.polisen.se/Stockholms_lan...ada-Stockholm/
    Littlebennyboi !

  11. #11

  12. #12
    När större delen av gänget hade dragit till ICA för att köpa korv och annat gott så stod jag och mina polare och skruvade på min moppe eftersom den gick som skit från ingenstans, så det va jag, 5 av mina polare och sen det gänget på kanske 5-7 pers som va där.
    Dom lattjar på rakan och har kul sen ser vi bara ett damm moln och att en snubbe glider på marken, så ja, dom krockade väl på träffen men ändå inte
    "Don't question the obvious"

  13. #13
    Synd att det ska gå så. Var det en olycka pga att något gått sönder eller var det bara ovarsamhet?

  14. #14
    Jag skulle säga ovarsamhet
    "Don't question the obvious"

  15. #15
    Trodde inget mindre... Hoppas bara att det inte kommer göra det svårt i framtiden, tex att polisen skulle komma och göra riktiga frihamnen ett steg lugnare pga "nya intressen".

  16. #16
    Någon som vet hit de gick för de som kraschade ?

    Mvh Agge

  17. #17
    Och vart höll dom ansvariga hus då? Korvpause?
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Kyckling är skiten! Det och lite proteinpulver så ska du se att du snart är framme!

  18. #18
    Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    Och vart höll dom ansvariga hus då? Korvpause?
    Så som jag har fattat det så hade cruiset åkt vidare men de som kraschade stannade kvar för att leka på rakan.

  19. #19

  20. #20
    Citat Ursprungligen postat av Mattman Visa inlägg
    Trodde inget mindre... Hoppas bara att det inte kommer göra det svårt i framtiden, tex att polisen skulle komma och göra riktiga frihamnen ett steg lugnare pga "nya intressen".
    tur att det inte blev ngra värre skador än skrapsår, men de gör nog extremt ont dock... men vrf bryr du dig om själva träffen, när någon skadat sig, dem har väl inte gjort det med mening.. känns ganska fel att man ska va orolig för själva frihamnen och att polisen skulle hålla mer koll på träffen, då en snubbe råkat ut för en olycka...kan väl hända vem som helst. hade lika gärna kunnat vara du. !

  21. #21
    Jag hoppas verkligen skrapsåren gör riktigt ont för de inblandade, kör man såpass över sin förmåga så man kraschar på en sådan plats så har man inte många man kan skylla på... Stjärnorna som vände tillbaka mot Frihamnen som jag antar är en utav de inblandade gasade på en hel del in mot hamnen då jag gick därifrån.

    Detta har ju hänt externt utanför träffen, just för att folk är idioter och inte klarar av att hålla sig till reglerna som finns. Följ reglerna, slipp ambulans.

    Det som drar ordningsmakten dit är just de här förbannade stolpskotten som överskattar sin egna förmåga och inte har intelligens nog att förstå varför arrangörerna ber er att inte kaosa sönder på platsen när ingen har koll på er. Herren med blå Golf som lekte raketforskare på raksträckan och försökte bryta ljudvallen är ett bra exempel på en person jag gärna hade sett kört över hamnkanten och försvinna ner i djupet. Din körförmåga är kass, bespara andra oskyldiga trafikanter dina misstag. Detsamma till dig i vit Volvo 940, vill du svina runt för att imponera på 14-åriga brudar så finns det andra platser som är betydligt mer lämpade än Frihamnen dagtid. Ni två gossar drar mer problem än vad de övriga 46 mopederna som var på plats gjorde.

    Ni ska vara glada över att jag inte är arrangör längre för jag hade gått bananas på er pajasar.

  22. #22
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Jag hoppas verkligen skrapsåren gör riktigt ont för de inblandade, kör man såpass över sin förmåga så man kraschar på en sådan plats så har man inte många man kan skylla på... Stjärnorna som vände tillbaka mot Frihamnen som jag antar är en utav de inblandade gasade på en hel del in mot hamnen då jag gick därifrån.

    Detta har ju hänt externt utanför träffen, just för att folk är idioter och inte klarar av att hålla sig till reglerna som finns. Följ reglerna, slipp ambulans.

    Det som drar ordningsmakten dit är just de här förbannade stolpskotten som överskattar sin egna förmåga och inte har intelligens nog att förstå varför arrangörerna ber er att inte kaosa sönder på platsen när ingen har koll på er. Herren med blå Golf som lekte raketforskare på raksträckan och försökte bryta ljudvallen är ett bra exempel på en person jag gärna hade sett kört över hamnkanten och försvinna ner i djupet. Din körförmåga är kass, bespara andra oskyldiga trafikanter dina misstag. Detsamma till dig i vit Volvo 940, vill du svina runt för att imponera på 14-åriga brudar så finns det andra platser som är betydligt mer lämpade än Frihamnen dagtid. Ni två gossar drar mer problem än vad de övriga 46 mopederna som var på plats gjorde.

    Ni ska vara glada över att jag inte är arrangör längre för jag hade gått bananas på er pajasar.
    Nu blev ja fan sugen på bananpaj...
    "Don't question the obvious"

  23. #23
    Citat Ursprungligen postat av grehn Visa inlägg
    tur att det inte blev ngra värre skador än skrapsår, men de gör nog extremt ont dock... men vrf bryr du dig om själva träffen, när någon skadat sig, dem har väl inte gjort det med mening.. känns ganska fel att man ska va orolig för själva frihamnen och att polisen skulle hålla mer koll på träffen, då en snubbe råkat ut för en olycka...kan väl hända vem som helst. hade lika gärna kunnat vara du. !
    Fast, det hade inte kunnat vara jag för jag kör inte mer än jag vet att jag klarar av. Om det hade varit en olycka i trafiken, tex att en bil hade smällt en moppe, ja då hade det varit hemskt. Nu handlar det om två småbarn som stått och tittat på coola killarna hela dagen och nu antog att dom kunde göra exakt samma sak. Och ärligt talat, krockar man på frihamnenrakan så har man antingen ögonbindel eller så kör man över sin förmåga, eller så åker man omkring på en moped där det är viktigare att ha ett trimrör än att ha fungerande bromsar och däck.

    Det jag lackar på är att det alltid är någon som tror att dom kan komma till ett stort event och bete sig hur fan dom vill, och som tänker hälften så långt som näsan räcker och skiter i om man förstör något där det är 50-60 andra personer som har trevligt utan deras barnsliga kortsinnighet! Tänk om nån av dom hade dött? Tror du att det hade vart okej att ha fler frihamnenträffar? Dom hade förstört något som jättemånga ser fram emot hela året, bara för att dom anser att dom är bättre än elol.

    Jag börjar bli gammal, jag har fan ingen respekt för en enda människa under 20 längre.

  24. #24
    Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    Och vart höll dom ansvariga hus då? Korvpause?
    Angående all diskution så kan jag meddela att det som skedde var utanför träffen. Vi hade samlat ihop alla och meddelat att vi cruisar gemensamt till ica för köpa mat och sedan grilla. Därav förflyttade sig eventet från frihamnen och vi ägde inge ansvar alls. Dessa personer har enligt ögonvittnen gasat på tok för mycket och överskattat sina köregenskaper. Det som hände var synd, tråkigt. MEN det är deras egna ansvar och de får skylla sig själv.

    När jag fick höra via telefon att någon skadat sig så tog jag mig ändå ansvar att åka till frihamnen för att kolla hur läget var, är relativt bra på sjukvård och tänkte att jag skulle kunna hjälpa till. Väl när jag kom dit var polisen där som är mycket bättre utbildad än mig så jag bara övervaka smått och lät allt vara p.ga. jag har inget med det att göra de hade lämnat träffen.

    Angående bilarna som körde så förstår jag inte vilken del av att släppa av i tid och bromsa i tid de inte förstod. de är ingen moped de kör, detta kommer inte upprepas.

    FÖRÖVRIGT vill jag tacka alla för en rolig trevlig träff, lite tråkigt med få personer på stunten men hoppas de blir skillnad till marathon. Riktigt kul med girllningen efter och att så många var med! Hoppas ni kommer på marathon, blir otroligt otroligt kul och annorlunda då!
    Rieju RRX

  25. #25
    Riktigt pinsamt när jag tävlade mot CiaoKalle och han ville ha revanch och hojjen började gå som skit... till marathon ser jag till att ha med mig ett set munstycken efter väder så vi slipper uppleva detta igen! Lyckligtvis så hade min kompis med sig ett sätt så vi kom iväg efter en stund

    men eeh.... tillägnat CiaoKalle... jag vann
    "Don't question the obvious"

  26. #26
    Citat Ursprungligen postat av DerbiCrille Visa inlägg
    Riktigt pinsamt när jag tävlade mot CiaoKalle och han ville ha revanch och hojjen började gå som skit... till marathon ser jag till att ha med mig ett set munstycken efter väder så vi slipper uppleva detta igen! Lyckligtvis så hade min kompis med sig ett sätt så vi kom iväg efter en stund

    men eeh.... tillägnat CiaoKalle... jag vann
    Men du vet att jag drar dig endå, hade jag inte missat 2ans växel hade jag dragit dig och det vet du

  27. #27
    Citat Ursprungligen postat av CiaoKalle Visa inlägg
    Men du vet att jag drar dig endå, hade jag inte missat 2ans växel hade jag dragit dig och det vet du
    Återstår att se
    "Don't question the obvious"

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in