1. #1
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434

    Värderingstråd - för allting utom fordon!

    Hejsan mina kära moppenetare.

    Då vi redan har en värderingstråd för mopeder och inte har någonting för övriga saker (väl?) så tänkte jag att jag kunde starta en då jag behöver hjälp och har massvis med skräp som jag vill bli av med.

    Jag kan börja med ett exempel i spoilern:
     

    Wii från 2009/2010
    Två kontroller
    Mario & Sonic at the Olympic games
    Originalspelet som ingår.

    Tipptopp skick och ingenting som är dåligt. Jag har tyvärr inget kvitto då jag och min lillebror fick det av jultidningarna. Originalförpackning finns ej kvar då den blev vattenskadad när den låg i källaren (Wii:et stod då i mitt rum och tog ingen skada). Wii:et blev använt under några veckor det nya CoD (Call of Duty) kom ut till ps3 och sen blev det bortglömt. Jag har ingen tid överhuvudtaget att spela så därför säljer jag det, det är i nyskick trots åldern. Just nu ligger det i en låda och samlar damm bara.


    Detta blev dock som en annons mer, men ni förstår.



    PS: Om ni hittar en värderingstråd så får ni mer än gärna skiva det till mig. Jag vet att det finns till mopeder men jag har inte sett det till övriga saker innan. Finns det redan får ni ursäkta mig!

    Värderingstråden - få din moppe värderad!:
    http://www.moppenet.nu/showthread.ph...ngstr%C3%A5den
    Senast redigerat av webbe den 2013-02-17 klockan 01:10.

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Hejsan mina kära moppenetare.

    Då vi redan har en värderingstråd för mopeder och inte har någonting för övriga saker (väl?) så tänkte jag att jag kunde starta en då jag behöver hjälp och har massvis med skräp som jag vill bli av med.

    Jag kan börja med ett exempel i spoilern:
     

    Wii från 2009/2010
    Två kontroller
    Mario & Sonic at the Olympic games
    Originalspelet som ingår.

    Tipptopp skick och ingenting som är dåligt. Jag har tyvärr inget kvitto då jag och min lillebror fick det av jultidningarna. Originalförpackning finns ej kvar då den blev vattenskadad när den låg i källaren (Wii:et stod då i mitt rum och tog ingen skada). Wii:et blev använt under några veckor det nya CoD (Call of Duty) kom ut till ps3 och sen blev det bortglömt. Jag har ingen tid överhuvudtaget att spela så därför säljer jag det, det är i nyskick trots åldern. Just nu ligger det i en låda och samlar damm bara.


    Detta blev dock som en annons mer, men ni förstår.



    PS: Om ni hittar en värderingstråd så får ni mer än gärna skiva det till mig. Jag vet att det finns till mopeder men jag har inte sett det till övriga saker innan. Finns det redan får ni ursäkta mig!

    Värderingstråden - få din moppe värderad!:
    http://www.moppenet.nu/showthread.ph...ngstr%C3%A5den
    800-1000kr.

  3. #3
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Kanske borde stå "för allt utom fordon" då övriga fordon har en egen avdelning? Annars en bra tråd!
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  4. #4
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av Bengtsson96 Visa inlägg
    800-1000kr.
    Toppen, tack för ett snabbt svar! Kanske ska smälla iväg den då eftersom den ändå bara ligger där.

    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Kanske borde stå "för allt utom fordon" då övriga fordon har en egen avdelning? Annars en bra tråd!
    Jag fixar det! Har andra fordon en värderingstråd dock? Om inte så får någon ta och göra det när det behövs!



    Jag kommer nog att vara den mest aktiva användaren i den här tråden dock då jag har hur många saker som helst som "ska säljas" så snart som jag får tid bara.

  5. #5
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Toppen, tack för ett snabbt svar! Kanske ska smälla iväg den då eftersom den ändå bara ligger där.



    Jag fixar det! Har andra fordon en värderingstråd dock? Om inte så får någon ta och göra det när det behövs!



    Jag kommer nog att vara den mest aktiva användaren i den här tråden dock då jag har hur många saker som helst som "ska säljas" så snart som jag får tid bara.
    Egentligen är det nog bättre att köra allt i en tråd. Tråden lär bli mer aktiv då och samtidigt lär kvalitén på svaren bli bättre.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  6. #6
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Egentligen är det nog bättre att köra allt i en tråd. Tråden lär bli mer aktiv då och samtidigt lär kvalitén på svaren bli bättre.
    Det är sant! Vi provat så här först, i och med att det ligger i övrigt-delen så kommer den nog att hålla i någon vecka i alla fall. Sen får jag bumpa lite då och då.

  7. #7

  8. #8
    Heidekens avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Malmköping
    Inlägg
    785
    Blandat lego, uppskattad vikt 40kg

    Vanliga bitar, olika färger
    Lego technic (heter så?) finns oxå en hel del iblandat.
    Mesta kommer från Lego City byggsatser

    Allt är blandat i lådor

    ca10 plattor, enfärgade och vägar

    Vad kan det vara värt?

    edit: lägger till lite

    Hot wheels-bilar, ca 30st, fint skick, inga förpackningar kvar

  9. #9
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av Heideken Visa inlägg
    Blandat lego, uppskattad vikt 40kg

    Vanliga bitar, olika färger
    Lego technic (heter så?) finns oxå en hel del iblandat.
    Mesta kommer från Lego City byggsatser

    Allt är blandat i lådor

    ca10 plattor, enfärgade och vägar

    Vad kan det vara värt?

    edit: lägger till lite

    Hot wheels-bilar, ca 30st, fint skick, inga förpackningar kvar
    Jag är väldigt intresserad av vad lego kan vara värt, jag har väl också runt 40-50 kg.

    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Webbe, du tänker bara stöldgods..
    Flabben innan jag bannar dig ungjävel!





    EDIT:
    Jag har även en Nintendo 64 med två kontroller och minst 9 spel till den. Alla sladdar finns och förutom att reset-knappen har fastnat så fungerar den utmärkt. Den startar dock inte om sig hela tiden bara för detta utan den brummar på fint.

    Jag har också två stycken ps1;or till ett rimligt pris. Den ena är lite knacklig så se det bara som en reservdelsmaskin och några extra sladdar. Jag har väl 5-6 stycken kontroller och en förgrenare så att man kan spelar 4-player. Detta fungerar dock självklart bara på spel som det går att vara 4 personer på. Det finns över 100 spel, de flesta är dock "brända" så det finns inga instruktioner till de flesta spelen.

    En ps2:a finns även till salu, det är dock samma kontroller som till ps1:an så där blir det väl lite knivigt. Dock har jag bara en förgrenare så det går MAX att använda 6 kontroller på båda och det är precis vad jag har. Till ps2:an finns det cirka 20 spel och några minneskort. Dessa finns det självklart förpackningar till med instruktionsböcker eller vad man kallar det. Ps2:an är slim-modell och är därför väldigt smidig att ha med när man ska bort och använda som DVD-spelare. Det är en liten spelkonsoll/dvd-spelare alltså. Mycket smidigt.
    Senast redigerat av webbe den 2013-02-17 klockan 15:28.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in