Minarelli - Något som smäller?

Tjenare, har haft ett problem nu ett tag.. det började med att moppen bara la av när jag va ute och körde, sen lät det som den blöddrade?! men inget fel med fögge rengjord osv, sen så låter det som det smäller hela tiden, som metall mot metall.
    Så det första jag tänkte på va att veven gått, ser inte ut som det.. (har inte klyvt, men ser vid kolven)
    Sen tänkte jag att växlarna gått, men det låter inget från den när jag "spinner" på kopplingsklockan..

Så någon som vet vad det kan vara för fel?

p.s

info:
    Aerox
    70cc motoforce
    17,5 fögge (rättinställd)
    sportluftfilter
    org. vev (pallar dom 70cc eller kan de ha pajjat)

har du ens prövat bestycka om förgasaren?

Cylindern och kolven var i fint skick?
    Det finns inga tecken på slitage på veven övhuvudtaget, tid att kolla lagrerna?

Alla elkablage och slangar sitter bra och är inte i kläm?

ja, tror inte den skulle bestycka sig själv eller? eftersom den va rättinställd innan.
    cylindern såg prima ut däremot såg kolven lite bränd ut på toppen men inte skuren.
    asså den startar och så, bara att det typ knackar metall typ? sen lägger den av som att ngt tar emot ?!

tack för dina tips iallafall c(:

Citat Ursprungligen postat av Rascal Visa inlägg
    ja, tror inte den skulle bestycka sig själv eller? eftersom den va rättinställd innan.
    cylindern såg prima ut däremot såg kolven lite bränd ut på toppen men inte skuren.
    asså den startar och så, bara att det typ knackar metall typ? sen lägger den av som att ngt tar emot ?!

tack för dina tips iallafall c(:
    hm, synd de va på en scooter annars hade man ju kunnat ta bort vissa faktorer genom att hålla in kopplingen,
    knackande metall ljud är rätt normalt, flesta 2-taktare har de,

problemet är att den inte ska kunna lägga av så, om bensin slangen varit i klämd hade de kunat vara de, men de var de ju inte,

Drenners avatar
    Reg.datum
    May 2010
    pröva att köra och se om något händer, händer inget e de soft ju

asså den har gnista och allting den startar på första kicken, men det låter som fan när jag gasar fullt asså det låter inte som förut.. och den går inte lika bra sen så lägger den av helt och vill inte starta sen efter en natt kanske så startar den :S

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in