1. #1
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095

    Misshandel inom skolan

    Är det så här man ska bli behandlad efter att man blir provocerad av en nysvensk?
    Sen att det var ett slag av en bandyklubba som tillhygge som förövrigt gick av i och med smällen
    mot huvudet är ju inte något som gör att man blir mindre fördomsfull.
    Var så att vi hade idrott och min vän som detta handlar om spelade fult på bandyn vilket
    denna nysvensk vart väldigt elak över och börja hota och greja, min vän som är ~1.90 lång - 120kg
    är ju inte den som ber om ursäkt för något som även denna nysvensk gjort.
    Detta spårade senare ur och dom började skrika och knuffas, sen lugnade min vän ner sig och gick därifrån,
    när denna nysvensk senare skrek "Tjockis" åt honom, vilket ledde till att han blev riktigt förbannad och sprang
    mot honom men halkade ikull och han hinner bara resa sig upp så får han ett slag över huvudet med klubban som tidigare
    nämnt, läraren i för övrigt gjorde ingenting efter slaget utom att säga "-Nu slutar vi för idag".
    Även fast vi slutade så stod nysvensken kvar inne i idrottssalen och ropade "-Kom igen då" och som det
    ser ut nu så är det tydligen min vän som kommer få skulden för det hela.
    Inte nog med detta så när vi sitter i matsalen så kommer nysvensken och sätter sig vid vårt bort (Min vän som blev slagen, var då på sjukhuset),
    jag och en annan vän reser då på oss på en gång och byter bord, då ska han tydligen ha sagt "-Det är lugnt jag spöar dom också".
    Det jag nu själv tänker på är om man ska anmäla honom för olaga hot i och med att han efter misshandlat vår vän hotar med att "Spöa oss också".


    Ge gärna synpunkter och vad ni tycker om denna incident, vill gärna sprida detta så mycket som möjligt i och med hur absurt det hela är
    när min vän just nu verkar få skulden för det hela.

  2. #2
    Jonthäs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    skogen
    Inlägg
    1 929
    Om han ändå får skulden för detdär,ge igen hårdare.. Ända rätta emot sånadär halvapor.
    Men prova anmäl också och se vad som händer.. Ingen får väl göra nåt emot de då de är så rasistiskt...
    M42B18Power!
    You must be gentle with it, just like with most swedish girls.. BUT I WONT!

  3. #3
    Rätt ska vara rätt, görs om muslimerna skulle ha gjort - stena den mörkhyade!
    Senast redigerat av webbe den 2013-02-21 klockan 22:11.

  4. #4
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av Jonthä Visa inlägg
    Om han ändå får skulden för detdär,ge igen hårdare.. Ända rätta emot sånadär halvapor.
    Men prova anmäl också och se vad som händer.. Ingen får väl göra nåt emot de då de är så rasistiskt...
    Det var exakt det första jag tänkte på när jag såg klubban flyga över hans huvud, försöker vi anmäla honom kommer han
    fortare än en jude på cykel genom tyskland under andra världskriget dra fram "Rasistkortet"

  5. #5

  6. CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Men för helvete, dom där blattarna kan ju inte bete sig precis hur som helst... Dock är det nog tyvärr mycket troligt att ******ns slag blir dömt som självförsvar, då din kompis sprang mot honom.
    Men om han däremot peppar på och ropar "kom igen då" efter han, och sen säger att han ska spöa upp er också, så borde ni absolut kunna anmäla han, om ni har vittnen.
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  7. #7
    Törnans avatar
    Reg.datum
    Jun 2012
    Ort
    Stockholm/Värmdö
    Inlägg
    484
    vad i helvette! det ända dom där jävlarna gör är att komma hit från deras jävla land där det är krig eller vad fan dom säger och det ända dom gör är att skapa mer bråk här! Börjar bli jävligt trött på sånt här skit. Att dom jävlarna ska det va så synd om och allt vadfan har dom här äns att göra? Tycker du ska anmäla på en gång! och om det inte går igenom då kan han göra samma sak.

  8. #8
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Det som är lite luddigt med att det var "självförsvar" kan enligt mig ändå inte hålla i längden i och med att han inte ens rörde "nysvensken".
    Ett prakt exempel isåfall är ju, om jag retar upp en noshörning eller annat större djur och det blir aggressivt, har jag då rätt att aga den för det utan ens behöva argumentera?

  9. #9

  10. ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    Namn:  tumblr_malppdzurz1r0u7cto1_500.jpg
Visningar: 397
Storlek:  41,7 KB

    dessa diskutioner passar inte på MNF för de tar typ 5min innan alla "rasistiska" kommentarer regnar.

    är inte helt förälskad in invandrarnas handlingar men dessa trådar spårar alltid ur.
    Läser du mitt inlägg så har det inget med hans etnicitet att göra, detta handlar om en misshandel.
    Hade inte spelat någon roll vilken hudfärg eller land han kommit ifrån rätt ska vara rätt, punkt slut.

    Lägg gärna till mig på facebook och dela bilden som finns på sista länken, så att folk får veta hur det egentligen går till när man blir "misshandlad".
    https://www.facebook.com/ollearvidsson?ref=tn_tnmn
    https://www.facebook.com/ollearvidss...f&notif_t=like

  11. #11

  12. #12
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    rätt ska va rätt, självklart men alla fjuniga 15åringar på detta forum vet inte hur man diskuterar på en vettig nivå.

    dig tog ja bort för länge sen för att du är så förbannat dryg så nja
    Jo, dock förväntar jag mig att vi kan hålla oss på en rätt så allvarlig nivå och inte använda ord som kan anses stötande av utomstående.
    Däremot vet jag med säkerhet att jag tog bort dig, men det har inte med saken att göra.

    Att nämna angående ursprungsbilden som i fråga jag skulle vilja ha delad, är utlagd av han som blivit misshandlad och han är inte begåvad ordvokabulär så en viss
    nivå angående skällsord får ni utstå om ni förstår hans ilska i denna situation.

  13. #13

  14. Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    Finns en sak som skall göras dessa gånger... VVV-Metoden... Våld,Vilja,Vaselin... Vält honom, håll ner honom med dina kompisar, Sätt Vaselin sprutan upp i rövan eller munnen.. brukar nog lösa sig då

    Men får din vän skulden, skall ni verkligen ge Nysvensken en riktig Present... Hoppa på honom fast 4-5 personer, kallas det feghet så vad spelar de för roll? Han slog med en klubba... se till att han inte ens får några vittnen. Då kan ni inte bli dömda för något om alla håller sig till samma historia.

  15. #15
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Jag har censurerat två inlägg då vi inte tillåter n-ordet (inte min order). Håll diskussionen ifrån rasistiska påhopp så får den vara kvar!

    För övrigt är hälften av era kommentarer ganska blåsta. Vi ska inte sjunka till barbarernas nivå (menar inte invandrare, utan jag menar tröga människor generellt) och använda våld.

    Citat Ursprungligen postat av Punkarn Visa inlägg
    Finns en sak som skall göras dessa gånger... VVV-Metoden... Våld,Vilja,Vaselin... Vält honom, håll ner honom med dina kompisar, Sätt Vaselin sprutan upp i rövan eller munnen.. brukar nog lösa sig då

    Men får din vän skulden, skall ni verkligen ge Nysvensken en riktig Present... Hoppa på honom fast 4-5 personer, kallas det feghet så vad spelar de för roll? Han slog med en klubba... se till att han inte ens får några vittnen. Då kan ni inte bli dömda för något om alla håller sig till samma historia.
    Det här är solklar uppvigling till brott. Det blir en 1-dagsban på dig ponken. Bye.

    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    Namn:  tumblr_malppdzurz1r0u7cto1_500.jpg
Visningar: 397
Storlek:  41,7 KB

    dessa diskutioner passar inte på MNF för de tar typ 5min innan alla "rasistiska" kommentarer regnar.

    är inte helt förälskad in invandrarnas handlingar men dessa trådar spårar alltid ur.
    För en gångs skull kommer Lennart och RÄDDAR dagen. Du har helt rätt i alla dina kommentarer där. Jag håller personlig koll i den här tråden ikväll, om den spårar ut så låses den. OK allihopa?
    Senast redigerat av webbe den 2013-02-21 klockan 22:39.

  16. #16
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Kontakta Avpixlat.info, lägg ut på flashback och om du inte ska anmäla honom så HÄMNAS!!
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  17. #17
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Kontakta Avpixlat.info, lägg ut på flashback och om du inte ska anmäla honom så HÄMNAS!!
    Ingen hämnd Tobbe, ajabaja!

    Om ni nu hatar invandrare för att de bråkar, slåss och håller på, varför göra samma sak tillbaka? Dubbelmoral på hög jävla nivå.

  18. #18
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Ingen hämnd Tobbe, ajabaja!

    Om ni nu hatar invandrare för att de bråkar, slåss och håller på, varför göra samma sak tillbaka? Dubbelmoral på hög jävla nivå.
    Om killen inte vill anmäla hur ska han få upprättelse då? Tror inte aftonbladet tar upp hans fall ändå, jo kanske men då för att han ska utmålas som rasist. Ogillar inte invandrare pga att de är just invandrare. Vänsterpolitiker däremot(antar att du syftade på mig)..
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  19. #19
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Om killen inte vill anmäla hur ska han få upprättelse då? Tror inte aftonbladet tar upp hans fall ändå, jo kanske men då för att han ska utmålas som rasist. Ogillar inte invandrare pga att de är just invandrare. Vänsterpolitiker däremot(antar att du syftade på mig)..
    Om han inte vill anmäla får han väl skylla sig själv? Jag citerade dig eftersom du skrev så, men jag menade generellt!

  20. #20
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Om han inte vill anmäla får han väl skylla sig själv? Jag citerade dig eftersom du skrev så, men jag menade generellt!
    Du har faktiskt rätt. Anmäler han inte och samtidigt tror att det ska lösa sig via sociala medier så får han faktiskt skylla sig själv.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  21. #21
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Du har faktiskt rätt. Anmäler han inte och samtidigt tror att det ska lösa sig via sociala medier så får han faktiskt skylla sig själv.
    Ja precis, varför har vi polisen om man inte anmäler och sen klagar på att ingen hjälper till? Dock är det inte riktigt så det är antagligen, men nästan.

  22. #22
    hadde de vart jag så hadde ja gjort dubbelt så värre tilbax! brukar jag göra när ja får stryk, det är det enda sättet att sätta skiten på plats!
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    Marknadsmallen kan ju va bra att använda. om inte moddsen ska fixa ett nytt rövhål på dig.

  23. #23
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av dt50r Visa inlägg
    hadde de vart jag så hadde ja gjort dubbelt så värre tilbax! brukar jag göra när ja får stryk, det är det enda sättet att sätta skiten på plats!
    Nu går jag över till personangrepp vilket inte är bra att göra som moderator men det skiter jag fullständigt i. Har du läst kommentarerna i tråden? Du kan varken stava och du har definitivt ingen kunskap om hur din gärning kommer att påverka det i det långa hela. Om han hämnas finns det än överhängande risk att dessa individer hämnas tillbaka. Är det inte bättre att ta det rättslig väg och om det inte fungerar så kan man göra någonting?

  24. #24
    har vart med i mycket bråk med invandrare, då min gammla skola bestod av 80% av "nysvenskar", minst en dag i veckan var det bråk, dom första månaderna så var det att polisanmäla, men hjälpte bara nån dag sen var skiten igång igen, Dom tror att dom har makten i skolan och att vi svenskar ska vara som en jävla rövslickande betjänt till dom, vi tröttnade på att bara polisanmäla och säga till lärare då det inte hände något, så vi gav tebax, inga små käftsmällar utan knytnävar, och det hjälpte, DÅ fatta dom att inte dom kunde vara översittare. Dom skiter fullständigt i polisen, dom har tydligen en egen lag.

    förlåt för vissa felstavningar
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    Marknadsmallen kan ju va bra att använda. om inte moddsen ska fixa ett nytt rövhål på dig.

  25. #25
    Båda som slogs var idioter. Och ja, ni bör anmäla honom som hotade att han skulle misshandla er. Men snälla, berätta, vad har detta att göra med att killen är av utländsk härkomst? Jag berättigar inte på något sätt misshandeln, men din kompis sprang knappast mot killen för att ge honom en kram. Det är helt och hållet till er nackdel att på något sätt hänga upp er på etnicitet. Skärp er.

  26. #26
    Jonthäs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    skogen
    Inlägg
    1 929
    Citat Ursprungligen postat av Joha Visa inlägg
    Båda som slogs var idioter. Och ja, ni bör anmäla honom som hotade att han skulle misshandla er. Men snälla, berätta, vad har detta att göra med att killen är av utländsk härkomst? Jag berättigar inte på något sätt misshandeln, men din kompis sprang knappast mot killen för att ge honom en kram. Det är helt och hållet till er nackdel att på något sätt hänga upp er på etnicitet. Skärp er.
    Det är att han är ''nysvensk'' som gör det så svårt... All kritik emot honom är rasistiskt på nåt jävla vis... Så det gör anmälning och allt som har med det att göra mycket svårare. För han som blev slagen kommer bli anklagad som en rasist om han gör nåt...

    En som gick i vår gamla klass blev upptryckt och strypt av 2 stycken ''nysvenskar'' i skolan och läraren gjorde inget förutom att anmäla honom. Hon var ryss och helt slut i huvet...
    M42B18Power!
    You must be gentle with it, just like with most swedish girls.. BUT I WONT!

  27. #27
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av dt50r Visa inlägg
    har vart med i mycket bråk med invandrare, då min gammla skola bestod av 80% av "nysvenskar", minst en dag i veckan var det bråk, dom första månaderna så var det att polisanmäla, men hjälpte bara nån dag sen var skiten igång igen, Dom tror att dom har makten i skolan och att vi svenskar ska vara som en jävla rövslickande betjänt till dom, vi tröttnade på att bara polisanmäla och säga till lärare då det inte hände något, så vi gav tebax, inga små käftsmällar utan knytnävar, och det hjälpte, DÅ fatta dom att inte dom kunde vara översittare. Dom skiter fullständigt i polisen, dom har tydligen en egen lag.

    förlåt för vissa felstavningar
    Ett tips, ladda ner google Chrome, där finns det inbyggt stavningsprogram (i alla fall på mitt). Sen kanske t.om. du borde inse att det inte hjälper att bekämpa våld med våld. Trots att det är idioter som håller på så måste ni försöka att få polisen bättre involverad. Allvarligt talat, det är inte så smart att hålla på att slåss. Jag inser att du går på en skitskola och att de kan vara nödvändigt att försvara sig.

    Citat Ursprungligen postat av Joha Visa inlägg
    Båda som slogs var idioter. Och ja, ni bör anmäla honom som hotade att han skulle misshandla er. Men snälla, berätta, vad har detta att göra med att killen är av utländsk härkomst? Jag berättigar inte på något sätt misshandeln, men din kompis sprang knappast mot killen för att ge honom en kram. Det är helt och hållet till er nackdel att på något sätt hänga upp er på etnicitet. Skärp er.
    Jag håller med dig. Med att ta upp att han var invandrare kan faktiskt ha stor del med saken att göra. Jag menar inte att det var därför som han slog men det finns lite mer problem med att hålla på med invandrare. De har väldigt ofta väldigt bra kompisar som gärna skyddar dem.

    Citat Ursprungligen postat av Jonthä Visa inlägg
    Det är att han är ''nysvensk'' som gör det så svårt... All kritik emot honom är rasistiskt på nåt jävla vis... Så det gör anmälning och allt som har med det att göra mycket svårare. För han som blev slagen kommer bli anklagad som en rasist om han gör nåt...

    En som gick i vår gamla klass blev upptryckt och strypt av 2 stycken ''nysvenskar'' i skolan och läraren gjorde inget förutom att anmäla honom. Hon var ryss och helt slut i huvet...
    Du har en poäng i det du skrev där Jonthä. Faktiskt.

    Anmäla honom? Hur f*n då?
    Senast redigerat av webbe den 2013-02-22 klockan 14:19.

  28. #28
    Citat Ursprungligen postat av Jonthä Visa inlägg
    Det är att han är ''nysvensk'' som gör det så svårt... All kritik emot honom är rasistiskt på nåt jävla vis... Så det gör anmälning och allt som har med det att göra mycket svårare. För han som blev slagen kommer bli anklagad som en rasist om han gör nåt...

    En som gick i vår gamla klass blev upptryckt och strypt av 2 stycken ''nysvenskar'' i skolan och läraren gjorde inget förutom att anmäla honom. Hon var ryss och helt slut i huvet...
    Du kallade tidigare i tråden personer av utländsk härkomst för halvapor. Jag har svårt att se det vidriga uttrycket som något annat än rasistiskt. Det förstår du själv va?

    Om någon kallar dig för rasist för att du anmäler en misshandel är det självklart fel, det är jag övertygad om att alla kan hålla med om. Dock skulle det inte förvåna mig om killen i det här fallet hävdar att det var i självförsvar, då han såg TS kompis komma springandes mot honom. Som jag skrev tidigare, båda betedde sig idiotiskt.

  29. #29
    Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Kjula flygraka
    Inlägg
    688
    Anmäl om du känner för det, problemet i rättsystemet är inte hans hudfärg utan att ord står mot ord så länge ingenting konkretare kan läggas fram som bevis.

    Vi har bara en sida av historien, därför kan vi inte reda ut någonting åt er. Ge fan i att mata trollen och gråt ut någon annan stans.

    Hänglås.
    Don´t make excuses, make horsepower!

  30. #30
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av Emil123 Visa inlägg
    Anmäl om du känner för det, problemet i rättsystemet är inte hans hudfärg utan att ord står mot ord så länge ingenting konkretare kan läggas fram som bevis.

    Vi har bara en sida av historien, därför kan vi inte reda ut någonting åt er. Ge fan i att mata trollen och gråt ut någon annan stans.

    Hänglås.
    Men vafan Emil, måste du förstöra allt det roliga?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in