Ämne: Den vill ej gå igång. :)
-
2010-07-16, 01:04 #1PR 8T
- Reg.datum
- Oct 2008
- Ort
- hej
- Inlägg
- 872
Den vill ej gå igång. :)
Hallå!
Har hållt på med mopeden ett par dagar nu och nu när jag vill få igång den så vill den ej det.
Vilka faktorer påverkar att den ej startar?
Jag använder mig av ProRace cylindern och använder mig av den tjockaste squishpackningen ( har inte mätt squishen)
Något som påverkas?
Har ställt in MHR Eprom på 3.3mm förtändning och misstänker ej nå tjuvluft någonstans.
Edit : Den får bensin , Använder inget vakuum.
mvh
-
2010-07-16, 01:07 #2
-
2010-07-16, 01:07 #3PR 8T
- Reg.datum
- Oct 2008
- Ort
- hej
- Inlägg
- 872
-
2010-07-16, 01:14 #4
Fixat gaswire, och testat springa med den?
Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
You might surprise people, but you're still gay
-
2010-07-16, 01:16 #5PR 8T
- Reg.datum
- Oct 2008
- Ort
- hej
- Inlägg
- 872
-
2010-07-16, 01:18 #6
-
2010-07-16, 01:19 #7PR 8T
- Reg.datum
- Oct 2008
- Ort
- hej
- Inlägg
- 872
-
2010-07-16, 01:20 #8
-
2010-07-16, 01:23 #9PR 8T
- Reg.datum
- Oct 2008
- Ort
- hej
- Inlägg
- 872
-
2010-07-16, 02:08 #10Medlem
- Reg.datum
- Oct 2007
- Ort
- hej
- Inlägg
- 781
-
2010-07-16, 02:20 #11
-
2010-07-16, 02:25 #12Medlem
- Reg.datum
- Oct 2007
- Ort
- hej
- Inlägg
- 781
-
2010-07-16, 02:31 #13
-
2010-07-16, 09:42 #14Medlem
- Reg.datum
- Oct 2007
- Ort
- hej
- Inlägg
- 781
-
2010-07-16, 10:01 #15Medlem
- Reg.datum
- Jun 2010
- Ort
- Silvervalley
- Inlägg
- 328
Har den gnista?
a.k.a. sanda @ gamla mnf
-
2010-07-16, 12:01 #16
-
2010-07-16, 12:18 #171338
- Reg.datum
- Oct 2009
- Ort
- Somalia
- Inlägg
- 1 069
Rätt (?) bensin i tanken?
-
2010-07-16, 12:21 #18
-
2010-07-16, 12:28 #191338
- Reg.datum
- Oct 2009
- Ort
- Somalia
- Inlägg
- 1 069
-
2010-07-16, 12:31 #20PR 8T
- Reg.datum
- Oct 2008
- Ort
- hej
- Inlägg
- 872
-
2010-07-16, 12:34 #211338
- Reg.datum
- Oct 2009
- Ort
- Somalia
- Inlägg
- 1 069
-
2010-07-16, 12:34 #22PR 8T
- Reg.datum
- Oct 2008
- Ort
- hej
- Inlägg
- 872
-
2010-07-16, 20:10 #23
min moped va med sån ville inte stata på elen
fick SPRING I GÅNG DEN
JOBBIT
-
2010-07-22, 17:45 #24Medlem
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- Stockholm
- Inlägg
- 156
kicka 5 ggr med full gas så startar den.
-
2010-07-22, 18:16 #25
-
2010-07-22, 18:22 #26
om den får bensin måste det va nått med tändningen, har du orginal tändning?
-
2010-07-22, 18:50 #27Medlem
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- Stockholm
- Inlägg
- 156
-
2010-07-22, 19:18 #28
-
2010-07-22, 20:02 #29PR 8T
- Reg.datum
- Oct 2008
- Ort
- hej
- Inlägg
- 872
Men seriöst? Jag har kickat minst 100 ggr med choke/fullgas. Det är gnistan som är dålig. Ger gnista vid 1 av 5 tillfällen t.ex.
Och jag har mätt med spännings verktyg.
-
2010-07-22, 22:54 #30
Svara med citat

Ska testa imorgon och då får fan farsan putta på eller jag
)

) men den gick att rulla igång utan problem.
