1. #1

    barikit vs airsal

    Tjena!
    Undrar om barikit är bättre än airsal eller tvärtom?
    Också om dom är högvarviga eller lågvarviga, har en derbi senda xtreme 2007 med Malossi MHR gp rör från en Derbi GPR, röret är rätt högvarvigt så tänkte att man skulle matcha det med en högvarvig cylinder, har inte så stor budget så kan inte lägga ner pengar på dom finare malossi/polini/parmakit grejerna!

    Tack på förhand

    EDIT: om det skulle visa sig att nån av cylindrarna är lågvarviga, skulle man kunna porta upp dom så att dom blir lite mer högvarviga?
    "Don't question the obvious"

  2. #2
    vad jg vet så är barkit mycket bättre kvalitet har dock aldrig testat airsal men det verkar som ett b märke jag hade lagt pengarna på barkittet och har ör mej att de e högvarvigt efter som måna använder det

  3. #3
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Om du har en D50BO motor (derbi nyare än 2006) så har jag en finfin portad Malossi MHR cylinder som hade kunnat passa dig. Portad av självaste Emil123!

    I övrigt tror jag att du behöver porta för att få någon rejäl effekt ur en airsal.

  4. #4

  5. #5
    Annars har jag en nästan sprillans Barikit 74cc till D50BO motorn, alltså som Webbe skriver Derbis nyare motor.

  6. #6
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    Airsalen kostar ju mindre än barikiten

    Även med rätt portar på Airsalen går den göra så moppen reser sig väldigt lätt

    minns inte hur de var, om man kunde ställa fram statorplattan på derbis men om de går kan du få den att lira bra med en 19mm fögg och billigt rör.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Annars har jag en nästan sprillans Barikit 74cc till D50BO motorn, alltså som Webbe skriver Derbis nyare motor.
    jag vet, har den fortfarande i bakhuvudet :>
    "Don't question the obvious"

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in