Sidan 2 av 4 Första 1234 Sista
  1. #31
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Ingen som har printscreenat någon bild sen gamla forumet? vore kul o kunna se igen..
    Håller med vore skoj att se, hade lite prints förut men försvann i en SSD crash. Minns att jag screenade massor med dumma inlägg om hestar å skit

    Hängt här sedan början av 06 om jag mins rätt, då var det fan liv på formumet, numera checkar jag endast biltråden då och då för att se om man känner igen någon från gamla tider.
    En svensk tiger!

  2. #32

  3. #33
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Attans! ingen annan? måste ju finnas någon där ute. provade o sökte lite på google men hittade inge vidare.

    http://web.archive.org/web/*/http://www.moppenet.com

    Gå in där och kolla, du kan välja olika datum som du kan se "printscreens" från.
    Vissa länkar fungerar inte inne på själva forumet men man kan ändå se hur det var innan

  4. #34
    Är ''kvar'' loggar dock endast in någon gång i halvåret och kollar läget.

  5. #35

  6. #36
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

  7. #37
    Citat Ursprungligen postat av CiaoCiao Visa inlägg
    Är ''kvar'' loggar dock endast in någon gång i halvåret och kollar läget.
    Samma här, tråkigt på jobbet och letade efter en film jag inte minns namnet på. Men jag tror gubbarna som gjorde den hette typ Olla och Ivarsson. pl8oo eller något sånt också.

  8. #38

  9. #39
    Blev medlem på första moppenet i slutet på 2005, hette Mattiasman90 större delen av tiden.

  10. #40

  11. #41

  12. #42

  13. #43
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Kolla om du hittar den här, en massa gamla filmer är samlade:

    http://www.youtube.com/user/Moppenetkanalen
    Negative, Blackout 2004 har jag googlat fram att den hette

    http://www.garagego.se/forum/filmer/...n-2004/sida10/

    Edit: Kom precis på hur jävla "smal" film det är, den kan ju bara ha haft ett par/tre tusen tankningar och den är 9 år gammal!
    Senast redigerat av Franzén den 2013-05-18 klockan 15:15.

  14. #44
    det går att komma åt tex projekten i det gamla forumet om man googlar och söker på användarnamnet eller liknande.

  15. #45

  16. #46

  17. #47
    Citat Ursprungligen postat av Franzén Visa inlägg
    Samma här, tråkigt på jobbet och letade efter en film jag inte minns namnet på. Men jag tror gubbarna som gjorde den hette typ Olla och Ivarsson. pl8oo eller något sånt också.
    Jag minns den!
    Dem körde mest rakt fram på bakhjulet så stod det nere i hörnet t.ex 3.2km, va många sliders och i slutet jagade dom någon unge med en crossmoppe och det spelades någon gammal Millencolin låt.
    Är jag på rätt spår?

    Har den antagligen då jag har nästintill alla gamla moppefilmer på en extern hårddisk.

  18. #48
    Var mest aktiv under 2007-2010 men kikar in ibland fortfarande, dock inte alls ofta längre då jag inte skruvar hemma längre bara svarvar hela dagarna på jobbet

  19. #49
    Fjellners avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    0171-Enköping
    Inlägg
    120
    Jag är "kvar", dock så loggar jag bara in någon gång då och då för att kolla läget :-)
    Har varit med på MNF sedan jag köpte min första moppe (SM DRD) år 2003 har jag för mig så det är 10-års jubileum i år!
    MNF Medlem sedan 2003.
    Fordon: BMW E61 LCI M-SPORT

  20. #50

  21. #51
    Fjellners avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    0171-Enköping
    Inlägg
    120
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    nu snackar vi veteran!
    Ja då back in the days så var det två personer som var riktigt hypade, det va Oxigen med sin hyperrace SR50 och Mr Matrix med sin hyperrace Aerox med lustgas.
    Det va tider det!

    Då fanns ju även 08scooter som man hängde på också, det måste nog nästan ha klassats som "finrummet" inom scooterscenen medans MNF va mer alldagligt, jag föredrog MNF!

    Jag själv har inte haft några värstingbyggen direkt, en SM DRD -03 med Metrakitrör och lite sånt och 2004 hade jag en 70cc SR50 Ditech med allt möjligt godis.
    Och idag har jag en helt orginal PGO hot 50 som jag åker till jobbet på, sämsta skiten som byggts tror jag..
    MNF Medlem sedan 2003.
    Fordon: BMW E61 LCI M-SPORT

  22. #52

  23. #53

  24. #54
    _Sjuans avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Ort
    Kristianstad, Skåne!
    Inlägg
    258
    Vad glad man blev när man kikade in här!


    Kul att det är några gamla rävar som har hittat hit, även jag tillhör den skaran som inte är någon storbesökare längre. Lite tråkigt, men livet går ju tyvärr vidare. Att det gamla forumet lades ner tog så enormt mycket medlemmar med sig i graven. Även jag sitter ibland (vilket jag gjorde idag) och kollade lite gamla youtube-klipp med grotesk stunters m.fl. & dem gamla mcdonaldsträffarna. Magic!!!! Så sitter man där och småler lite grand för sig själv. "Man hade ju rätt kul ändå.."
    Mnf is back in blue, Sjuan too!

  25. #55

  26. #56
    _Sjuans avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Ort
    Kristianstad, Skåne!
    Inlägg
    258
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Freddy! Dig har jag saknat!

    Åt en kebabtallrik i Fredags, och tänkte helt plötsligt på dig. Men ditt kebabräknande.
    I´ve missed u 2 homie

    Haha ja det var inte igår man gjorde det Jag och Vikt0r tävlade om vem som kunde äta flest på ett år Ska åka bort till Vikt0r och Johan^^ i veckan på min nyköpta moped och dra en kebabare faktiskt! Just like ol times!
    Senast redigerat av _Sjuan den 2013-07-09 klockan 02:46.
    Mnf is back in blue, Sjuan too!

  27. #57
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Kanske inte någon veteran, men ett tag har man funnits med iaf! Tittar in lite då och då
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  28. #58
    Citat Ursprungligen postat av Franzén Visa inlägg
    Negative, Blackout 2004 har jag googlat fram att den hette

    http://www.garagego.se/forum/filmer/...n-2004/sida10/

    Edit: Kom precis på hur jävla "smal" film det är, den kan ju bara ha haft ett par/tre tusen tankningar och den är 9 år gammal!
    nästan säker att jag har den filmen på min filserver som står offline på ett lager just nu :/ en vacker dag om jag kommer ihåg så ska jag söka efter den
    §6.2 Signaturer: Om du är riktigt snäll så får du en kram!

  29. #59
    Dessvärre blev har mitt gamla posthunting konto försvunnit under alla dessa års frånvaro från mitt tredje hem. Hedrande att ingen har tagit mitt gamla användarnamn.

    Dekalstrippa en DRD?! :puppyeyes:

  30. #60
    _p3mp_s avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    504
    Yoo, Hänger dock inte kvar. fick bara lust att gå in kolla lite=).


    kan fortfarande hjälpa er ungdomar med scootermotorer om ni vill byta vev eller liknande. såna jobb tycker jag är lite roliga !

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in