1. #1

    Aerox däck läcker luft

    Tja alla!
    Min moppes däck är ganska jobbiga, får pumpa dom varje dag. När jag pumpar framdäcket så är den helt punka nästa dag men bakdäcket håller i ca 2-3 dagar. Vad kan vara problemet och hur kollar man ifall dom är slangfria eller inte. Kan det vara ventilen?

  2. #2

  3. #3
    Gör som Zäta sa.

    Däckfix heter det på de flesta mackar.

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Köp läkage spray på burk.
    Pumpa upp däcket till ca 1.5 bar.

    Spruta runt om däcket, speciellt på ventilen. Där de bubblar där läcker det helt enkelt enkel felsökning.
    Du kommer alltid med svar vilket är kanon, tack så mycket!
    Senast redigerat av Stompdown den 2013-03-02 klockan 12:21.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Gbgräddglass Visa inlägg
    Gör som Zäta sa.

    Däckfix heter det på de flesta mackar.
    Nej. Det han pratar om är att spruta på vätska för att se bubblor där det läcker (och vanligt såpvatten funkar till det om man kollar noga, eller bada hjulet i en balja vatten).

    Däckfix/punkteringsspray är sånt man fyller däcket med för att förhoppningsvis täta läckorna, så man kan ta sig hem från ödemarken en sen söndagkväll och på måndag morgon byta däcket till ett nytt friskt. Det är en nödlösning, inte en permanent reparation. Och det blir en kladdig röra när däcket ska av och ett nytt ska på.
    Många punkteringar går laga ordentligt, beroende på var i däcket dom sitter. Åtminstone innan man börjat kladda med punkteringsspray...

  6. #6
    Har aldrig varit med om att däckfix INTE fungerat.
    Om det inte fungerar lär man ju ha ett stort hål i däcket? Kasta skiten.

    Jag tycker han kör på det eller så kastar han däcken och sätter på nya.
    Nödlösning som håller i så fall.

    Har dragit av däck med däckfix förut fast då har jag klinchat på olika maskiner, tycker du överdriver med att det är en ''kladdig röra''.

  7. #7

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg


    Finns ingen mening o kasta däcket om det nu inte skulle täta med däckfix som man sprutar in.
    Det kan lika gärna gå bra och laga med en plugg om nu inte det är en spricka eller liknande för då måste däcket självklart bytas.
    Ja du, min polare körde in en spik som han hade över 2 somrar innan han böt däcket..

    Hehe

  9. #9

  10. #10
    enkelt ta av hjulet , dränk den i vatten, du får bubblor säkert upp, kolla vart, PROBLEMET LÖST!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in