Sidan 1 av 2 12 Sista
  1. #1

    Droppar under moppen

    Såg precis att det var en pöl under moppen (en Piaggio NRG), och tog en titt under moppen. Därifrån droppar det, och vätskan, ja vad det nu är, tränger sig ut genom ett hål där en skruv sitter.

    Vad kan det vara?

    Jag drog variatorringen igår, om det skulle ha någon betydelse.

  2. #2
    Kom på att det ösregnade imorse. På Piaggion finns det ju hål här och var på moppen som det kommer in vatten i när det regnar, kan det vara så att det samlats massa vatten där i som är påväg ut? I och med att det inte luktar något speciellt vad jag kan känna. Har dock aldrig lagt märke till detta innan...

  3. #3

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    är vätskan oljeaktig eller är den vattnig?
    Den känns helt klart vattnig

  5. #5
    bild:


  6. #6

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    luktar den nå specielt?
    Vad jag kan känna luktar den ingenting, och känns precis som vatten. Pillade lite med fingret vid hålet vattnet kom från, då började det rinna mer och nu har det slutat.

    Jag tror definitivt det är regn.

  8. #8
    det är nog rumpsvett från sadeln
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av samizzlah Visa inlägg
    det är nog rumpsvett från sadeln
    Vadå, har du kört min moppe?

  10. #10

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av Isaxon Visa inlägg
    säkert vatten bara då men borde ju inte finnas mer då du pillat där vid hålet där det ran ut
    Jag pillade vid hålet och det rann kraftigare ett tag. Nu har det slutat helt.

  12. #12
    Näfan, så här ser det inte ut efter man spillt vatten på marken...

    Dessutom kommer det från ungefär där tanken sitter (den sitter fram på Piaggio NRG)




    Har det att göra med att jag drog variatorringen igår?

  13. #13

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av the_marksman Visa inlägg
    De är väl all skit som vattnet tog med sig.
    Ja kanske, men jag tog det på fingrarna en gång till förut och gnuggade och det blev klibbigt då... Så blir det inte med vatten.

  15. #15

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av the_marksman Visa inlägg
    Från geggan på marken eller "vattnet"?
    Det kan ju också vara så att "vattnet" är bromsolja.
    Jag tog "vattnet" på fingret och gnuggade. Då var det klibbigt. Hur ska jag veta om det är bromsolja?

    Jag tog en 10-minutersrunda för att se ifall det började rinna igen. Men nej, det gjorde det inte.

  17. #17
    Kan ju läcka ifrån förgasaren. (?)
    Så är det på min drac, när jag drog pluggen så började förgasaren läcka lite bensin o sen när man kollar på marken när man ska köra så har det droppat lite grann.

  18. #18

  19. #19
    Citat Ursprungligen postat av the_marksman Visa inlägg
    Kolla bromsolje nivån så får du garanterat svar.
    Allt kan ju ha runnit ut...
    Jag vet inte alls var sånt finns, så då är det inte så lätt "att bara titta".

    Moppen var inne på service för bara någon månad sen, och då fyllde dem ju säkert på det. Så det kan det ju inte vara? Jag tror det har något att göra med att jag drog v-ringen igår.

  20. #20

  21. #21
    lr batterit ?

  22. #22

  23. #23

  24. #24
    dryga inte!!,
    Å ja, det är klart att det är vatten dumhuvve, bara å smaka, hade tagit 5 sekunder tillskillnad från att posta här .

  25. #25
    Citat Ursprungligen postat av herman Visa inlägg
    dryga inte!!,
    Å ja, det är klart att det är vatten dumhuvve, bara å smaka, hade tagit 5 sekunder tillskillnad från att posta här .
    Haha inte fan stoppar jag det i munnen.

  26. #26
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av Jonne Visa inlägg
    Kan ju läcka ifrån förgasaren. (?)
    Så är det på min drac, när jag drog pluggen så började förgasaren läcka lite bensin o sen när man kollar på marken när man ska köra så har det droppat lite grann.
    skulle det vara bensin skulle han inte sagt att de var klibbigt.

  27. #27
    Citat Ursprungligen postat av Isaxon Visa inlägg
    känn på bromsarna om de är likadana som de var innan det började läcka eller om de är jätte lätta att trycka ihop.
    kan ju tända på skiten men ta det lungt då :o
    om det skulle varit batteriet så hade det frätit ?
    Var ute och körde igår efteråt för att se ifall det började läcka igen. Då fungerade bromsarna som innan. Det började inte läcka någonting då.

  28. #28

  29. #29
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    haha fan vad mycket chansningar det är i dessa trådarna.. bromsvätska, är ni dumma i huvudet seriöst? är väl antagligen regnvatten isåfall.. om det hade varit bensin hade du kännt de på lukten. men det bästa är såklart att smaka Dom är vätskekylda va? för isåfall skulle jag tro att det varit kylarvatten som runnit ut, glykolen gör så att det blir kladdigt med så kolla vattennivån isåfall
    Haha!

    Tror också det är kylarvattnet för det har runnit från min moppe inatt oxå.

  30. #30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in