1. #1

    Crossplatta DT50MX

    Hejsan alla mnf:are
    Undrar bara om det finns några här på mnf som vet om det går att sätta på en crossplatta på en DT50MX och behålla hastighetsmätaren och tändningslåset på.

    För jag har hört från flera att det inte går, utan att man måste modifiera eller ta bort dem. Jag har sett några bilder framifrån och från sidan, men inte hur det ser ut där framme vid tändningslåset. Har ni bilder/filmer på hur det ser ut, får ni mer än gärna lägga upp några.

    För att vara exakt, är det den här: http://www.mohlins.se/index.php?page...mart&Itemid=64

  2. #2
    Törnans avatar
    Reg.datum
    Jun 2012
    Ort
    Stockholm/Värmdö
    Inlägg
    484
    har en sån till salu!

  3. #3
    Crossplattor ska i princip sitta direkt på gaffelbenen. Har men en mätare som sticker ut mer än en decimeter blir det lite svårt att få till på ett sätt som inte blir riktigt fult.

  4. #4
    Törnans avatar
    Reg.datum
    Jun 2012
    Ort
    Stockholm/Värmdö
    Inlägg
    484
    Citat Ursprungligen postat av G-son Visa inlägg
    Crossplattor ska i princip sitta direkt på gaffelbenen. Har men en mätare som sticker ut mer än en decimeter blir det lite svårt att få till på ett sätt som inte blir riktigt fult.
    det sitter ju lampor på sådana crossplattor och därbak sticker lamphållarna ut så den blir sne för att lamphållarna tar i gaffeln om du inte har nån mätare eller platta som sticker ut lite som riktar upp den så att den blir rak

  5. #5
    Tack för svaren, köper en så får jag väl se hur det blir Tack för förslaget Törnan, men köper nog på Mohlins för att de är så billiga ändå. Har du nån bild på hur det ser ut med crossplattan du har på din moppe då?

  6. #6

  7. #7
    Såg ju ganska okej ut

  8. #8
    Törnans avatar
    Reg.datum
    Jun 2012
    Ort
    Stockholm/Värmdö
    Inlägg
    484
    Citat Ursprungligen postat av Moppeosse Visa inlägg
    Såg ju ganska okej ut
    lite småfix så sitter den som den ska

  9. #9
    Haha, lite buntband ja

  10. #10
    Sorry för dubbelpost, men jag tyckte att det kändes ganska onödigt att skapa en ny tråd när jag kan skriva här (gäller samma sak.) Frågan är då alltså: hur bra lyser en crossplatta med lampor i (12- volt) på en moped med 6-voltssystem om man även har en 12-voltsbaklampa? Måste man kovertera till 12 volt?
    Senast redigerat av Moppeosse den 2013-03-05 klockan 21:28.

  11. #11
    Heidekens avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Malmköping
    Inlägg
    785
    det räcker att byta till en 12v voltregulator, de flesta till nyare moppar passar, bara man vet hur man kopplar. Annars bränner man upp alla lampor. DTR har ju samma generator som dtmx, fast 12v voltregulator. Med 12 och 20w lampor (sitter standard i crossplattor) så lyser det OK. Men helt klart inget man ska ha om man är ute efter att se mycket när man kör på natten. Men det funkar och man kan ta sig fram.

  12. #12
    Då blir det nog en mt5-lampa (vill se bra i mörker). Tack för ett bra svar Heideken.

  13. #13
    annars kan du nog bygga en egen, det gjorde jag fast använder den inte

  14. #14
    Det blev som sagt en mt5-lampa, så behöver inte bygga nån

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in