1. #1

    Question Beta rr 05 Värme nyper (HJÄLP)!

    Tja , jag har en beta rr 05:a som värme nyper,
    - Allt är orginal förutom att jag har dragit pluggen i röret.

    * Jag har kollat så vattnet går runt som det ska och det gör det.
    * Jag har kollat så den får olja. (jag kör med oljetank, Det kommer olja från oljeslangen , och jag har kört urpluggat hela sommarn så den får inte för lite olja)
    * Den får soppa som den ska.

    Kan inte hitta vad som är fel på den , Är det någon som vet vad det kan va för fel på den?

  2. #2
    för litet munstycke?

  3. #3
    ne jag kör med 16mm fögge (orginal) det sitter stl 72 i , Och jag har kört så i kanske 4 månader , sen en dag när jag skulle till skolan så värme nöp den helt plötsligt... :/

  4. #4
    om kylningen funkar och kolven inte är åt fel så tror jag nog de är munstycket, har du äns bytt de ?

  5. #5
    ja jag har testat med 115 men det va för stort , men om jag har kunnat köra med 72 i munnstycke hela sommarn så kan det ju inte vara för litet.

  6. #6

  7. #7
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    kolla på stiftet fö fan... Färg på det?

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Svensson137 Visa inlägg
    ja jag har testat med 115 men det va för stort , men om jag har kunnat köra med 72 i munnstycke hela sommarn så kan det ju inte vara för litet.


    men jo tjena så klart den går bra med ett så mycket större munstycke... testa 5 större typ


    Citat Ursprungligen postat av Punkarn Visa inlägg
    kolla på stiftet fö fan... Färg på det?
    stiftet är inte så trovärdigt där spelar även oljemängden in osv och dem flesta stift är redan helt svarta , bättre att känna hur den går man bör ju känna om den går för snålt

  9. #9

  10. #10
    haha varför tänkte jag inte på det.. Tack rexxy! när jag hade igång den förut så kunde jag inte köra på full gas för då stanna den (då fick den antagligen för lite soppa)? Ska beställa några munnstycken och testa , det borde ju va det som är felet då för jag har tittat allt annat

  11. #11
    för litet munstycke.

    om jag va du skulle jag även koppla bort separat olje tillförsel och blanda själv i bensinen

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av vongyllis Visa inlägg
    för litet munstycke.

    om jag va du skulle jag även koppla bort separat olje tillförsel och blanda själv i bensinen
    eller så gör man de lättare att köra med lite extra olja i tanken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in