Ämne: Förgasare

  1. #1

    Förgasare

    Hej alla
    Jag har tyckt att min DT50MX har gått ganska dåligt så jag kollade lite på förgasaren idag.
    Där hittade jag en liten slang med en skruv i som satt på insuget, när jag tog bort den skruven så ökade varvtalet och moppen gick mycket bättre och var mer varvvillig.
    Är det någon som vet vad jag har gjort och om det är rätt att göra så?
    På en annan reservdelsmoppe jag har så går en slang ner i motorn från insuget vilket får mig att tro att det har med vakum att göra.


    Namn:  DSC_0872ver2.jpg
Visningar: 389
Storlek:  114,5 KB

  2. #2
    Jag har oxå en slang där med en skruv i på min dt50 mx även massa andra jag sett har haft likadant, har dock inte testat att ta bort min men blir nog att testa, men något säger mig att din motor vill ha mer luft?
    Braap Braap

  3. #3
    det är väl slangen till den separata oljesmörjningen? tar du bort den drar moppen tjuvluft. så tryck dit slangen igen och släng i mindre munstycke så ska du se att den går bra.
    "Knowledge talks, Wisdom listens."
    -Jimi Hendrix
    27/11-1942 - Forever


  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Pyzzer Visa inlägg
    det är väl slangen till den separata oljesmörjningen? tar du bort den drar moppen tjuvluft. så tryck dit slangen igen och släng i mindre munstycke så ska du se att den går bra.
    Min slang som sitter där är skit smal, Men misstänkte att det var nått sånt
    Braap Braap

  5. #5
    Ja, det är oljeslangen som ska gå dit. Sätt tillbaka skruven, och ordna förgasarproblemet du har istället.

  6. #6
    Tack till alla.
    Om jag väljer att skita i att renovera förgasaren och heller köpa en ny, vad tror ni då om nedanstående?
    Det är en 16mm, kommer den funka rakt av eller måste jag modifiera något?

    http://viewitem.eim.ebay.se/Mikuni-V...060434477/item

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Ivar Visa inlägg
    Tack till alla.
    Om jag väljer att skita i att renovera förgasaren och heller köpa en ny, vad tror ni då om nedanstående?
    Det är en 16mm, kommer den funka rakt av eller måste jag modifiera något?

    http://viewitem.eim.ebay.se/Mikuni-V...060434477/item
    de är en förgasare till fyrtaktare, bara så du vet de. har inte en blekaste va som är skillnad mellan två och fyrtakts förgasare så lämnar den delen öppen om de kommer funka lika optimalt eller inte.. om nån vet skillnaden så dela gärna med er!
    "Knowledge talks, Wisdom listens."
    -Jimi Hendrix
    27/11-1942 - Forever


  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Pyzzer Visa inlägg
    de är en förgasare till fyrtaktare, bara så du vet de. har inte en blekaste va som är skillnad mellan två och fyrtakts förgasare så lämnar den delen öppen om de kommer funka lika optimalt eller inte.. om nån vet skillnaden så dela gärna med er!

    Det är väldigt bra att veta.
    Men som sagt, är det någon som vet mer om ämnet så lämna en kommentar.

  9. #9
    Hittade den här diskutionen på ett annat forum.

    http://www.twostrokerider.se/forum/v...ic.php?t=42652

  10. #10

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in