Sidan 1 av 2 12 Sista

Hybridvisning

  1. #1

    Unhappy moppfan går inte snabbare

    Tjena! slänger snart skiten på tippen fattar inte varför den inte går snabbare, har urpluggat effektrör, borttagen v-ring, sportluftfilter, kopplingsfjädrar, ostrypt cdibox, större munstycke, 6,5 grams vikter. Men den gör endå inte mer än 60 på rakan. Snälla hjälp mig.

  2. #2
    Börja med att skriva vad du har för moppe först.

    1. Byt till luftburken
    2. Beroende på motor, lättare vikter.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Nizor Visa inlägg
    Börja med att skriva vad du har för moppe först.

    1. Byt till luftburken
    2. Beroende på motor, lättare vikter.
    Har en kymco fever
    har redan prövat med vikter o att sätta tillbaka luftburken

  4. #4

  5. #5

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av TheDude Visa inlägg
    du är noob och bor i gbg de är felet
    Är inte expert men har paserat noob stadiet

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av jocke Visa inlägg
    Är inte expert men har paserat noob stadiet
    Då dubbelpostar man inte.

    Ont; pröva o sota ur röret? Och / eller rensa föggen?

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Jonne Visa inlägg
    Då dubbelpostar man inte.

    Ont; pröva o sota ur röret? Och / eller rensa föggen?
    röret är en vecka gammalt och fögasaren var det inte längesen jag rengjorde.

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av jocke Visa inlägg
    röret är en vecka gammalt och fögasaren var det inte längesen jag rengjorde.
    Ok, då vete fan va felet är.

    Blurrar den nått när du kör eller går den som den ska da?

  10. #10
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    För stort munstycke?
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  11. #11

  12. #12
    den där saken som v ringen sitter på. vet inte va det kallas.. men den måste du svarva ned

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av vongyllis Visa inlägg
    den där saken som v ringen sitter på. vet inte va det kallas.. men den måste du svarva ned
    redan gjort

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av jocke Visa inlägg
    redan gjort
    mm precis, där är problemet, den är för kort

    edit: sry för dubbelpost

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av rideAerox Visa inlägg
    mm precis, där är problemet, den är för kort
    asså, jag har inte kapat hylsan bara svarvat ner upphöjningen.

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av jocke Visa inlägg
    asså, jag har inte kapat hylsan bara svarvat ner den.
    okej, men om ja vore du så skulle ja köpa en nya variator, malossi multivar t.ex.

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av vongyllis Visa inlägg
    den där saken som v ringen sitter på. vet inte va det kallas.. men den måste du svarva ned
    eller så är den för kort? om den är för kort så växlar inte variatorn ut helt vilket leder till lägre hastighet

  18. #18
    min polare har samma problem han har en aerox 06 den var original när han köpte den allt är i fint skick som variator osv vi drog v-ringen och köptte ett zx och tog ur pluggen men den går fan inte fortare än 60 jag kan fan inte hitta felet och jag är ingen noob... men i ditt fal så kan cdi boxen vara srypt

  19. #19
    Citat Ursprungligen postat av Janzen Visa inlägg
    min polare har samma problem han har en aerox 06 den var original när han köpte den allt är i fint skick som variator osv vi drog v-ringen och köptte ett zx och tog ur pluggen men den går fan inte fortare än 60 jag kan fan inte hitta felet och jag är ingen noob... men i ditt fal så kan cdi boxen vara srypt
    om du hade läst ordentligt så hade du sett att han hade ostrypt cdi box

  20. #20
    Citat Ursprungligen postat av dallzii Visa inlägg
    om du hade läst ordentligt så hade du sett att han hade ostrypt cdi box
    läste ordentligt läser alltid ordentligt men den här gången missa jag något sorry

  21. #21
    jag hadde samma problem men jag fick för mig att kolla kolven...aaa...den var jävligt sotig och moppefan gick bara 30-40 men nu har jag fixat kolven och nu går den 65-70

  22. #22
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Det ska vara seriösa svar i frågeavdelningen. Smisk på dig!
    HAHAHAHAHAHA, REXXY JAG VILL OCKSÅ SMISKA HAN xD!!

    Om du vill ha hjälp med allt berärra precis vad för saker du bytt till. tex

    70cc malossi sport

    malossi multirav, 4,5g

    hebo 10% trycjgjäder mm så jag får en mer detaljerad info, tack på förhand!

  23. #23
    Kan det vara dioderna där fram som saktar ner den FS?

    hehehe

  24. #24
    Får väl bli o köpa en multivarre då, man kan inte slippa bort spåren eller nåt?

  25. #25
    Hur gick det?

  26. #26
    kolla jordningen mellan motorn å elsystemet alltså den på startmotorn min viva bettede sig ungefär lika dant då låg bara kabeln å glappa och kymco och vivan har ju ungefär sammasorts motor.

  27. #27
    Ber om ursäkt för dubbelpost men såg inte att du hade "svarvat hylsa", det är problemet, det blir inte lika stor centripetalkraft på variatorn och remmens utvidgning tillåts inte då längre att vidgas utan stannar på ett tyngre läge fram och då orkar inte driva och växla ut remskivorna bak

  28. #28
    Kan ju kanske vara att motorn inte orkar mer? , hade nästan bytt allting förutom (föggen) på min scooter Honda x8r-s och den gick inte alls snabbt , sen bytte jag till 19mm fögge och efter det gick den skitbra !

  29. #29
    [FS]s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    125
    Är det en fyrtakt? för i så fall kan problemet ligga i själva tändningen

  30. #30
    [FS]s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    125
    haha inte jag som börjat tråden men det skulle inte göra någon skillnad med eller utan dioderna eftersom dom är kopplade till batteriet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in