Sidan 2 av 2 Första 12
  1. #31
    Får väl bli o köpa en multivarre då, man kan inte slippa bort spåren eller nåt?

  2. #32
    Hur gick det?

  3. #33
    jag hadde samma problem men jag fick för mig att kolla kolven...aaa...den var jävligt sotig och moppefan gick bara 30-40 men nu har jag fixat kolven och nu går den 65-70

  4. #34
    kolla jordningen mellan motorn å elsystemet alltså den på startmotorn min viva bettede sig ungefär lika dant då låg bara kabeln å glappa och kymco och vivan har ju ungefär sammasorts motor.

  5. #35
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Det ska vara seriösa svar i frågeavdelningen. Smisk på dig!
    HAHAHAHAHAHA, REXXY JAG VILL OCKSÅ SMISKA HAN xD!!

    Om du vill ha hjälp med allt berärra precis vad för saker du bytt till. tex

    70cc malossi sport

    malossi multirav, 4,5g

    hebo 10% trycjgjäder mm så jag får en mer detaljerad info, tack på förhand!

  6. #36
    Ber om ursäkt för dubbelpost men såg inte att du hade "svarvat hylsa", det är problemet, det blir inte lika stor centripetalkraft på variatorn och remmens utvidgning tillåts inte då längre att vidgas utan stannar på ett tyngre läge fram och då orkar inte driva och växla ut remskivorna bak

  7. #37
    Kan ju kanske vara att motorn inte orkar mer? , hade nästan bytt allting förutom (föggen) på min scooter Honda x8r-s och den gick inte alls snabbt , sen bytte jag till 19mm fögge och efter det gick den skitbra !

  8. #38
    [FS]s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    125
    Är det en fyrtakt? för i så fall kan problemet ligga i själva tändningen

  9. #39
    Kan det vara dioderna där fram som saktar ner den FS?

    hehehe

  10. #40
    [FS]s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    125
    haha inte jag som börjat tråden men det skulle inte göra någon skillnad med eller utan dioderna eftersom dom är kopplade till batteriet

  11. #41
    Jag har exakt samma problem. Min Kymco Fever ZX dör av kort efter 60km/h. Det är som om den inte får tillräckligt med soppa. Har funderat om det finns någon strypning i CDI boxen dom reagerar på varvtalet. (Det är vid maxfart) eller membran, eller sot i röret. Jag är inte nöjd med accet heller. Tycker att motorn känns svag. Har lättare vikter 6,5 tror jag och Naraku trim hylsa. Kör med originalrör utan strypning. Tips?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in