1. #1

  2. #2
    Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Tyresö!
    Inlägg
    2 461
    Brukar inte vara någon av/på knapp så för att köra utan så skaffa ny fögge elr koppla ut själva automatchoken som sitter på föggen.

  3. #3

  4. #4
    Har du kollat om du har en choke? I ditt första inlägg skrev du att du först inte hade choke sen skrev du att du hade det. Jag är förvirrad, visa bild på din förgasare eller något.

    edit: man mäter väl i mil och inte tid, hur ska vi veta hur fort du kör/mycket du varvar
    Senast redigerat av hummus den 2010-07-23 klockan 07:07.

  5. #5
    MEn herregud, vad tror du, på 4timmar med en 19mm. klart som fan att tanken är slut (wacco) jag kan med 12 mm förgasare kansek köra 5 timmar fullgas på fulltank

  6. #6

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Isaxon Visa inlägg

    men vafan klart det tar slut om man gasar fullt ? men förihelvete så kör man inte i 90 i 4 timmar...
    vad klagar du på då?

  8. #8

  9. #9
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    min 28mm tar slut på kanske 2 timmar+ -? så 4 timmar e inte dåligt
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  10. #10

  11. #11
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Isaxon Visa inlägg
    9 strl. större x) men iaf vill inte åka runt me en förgasare där choken är på o drar onödigt mycket
    finns det något sätt att kolla om den är på ? alltså i förgasare osv inte om den böööööar osv...
    varför tror du choken är på? om den går rent och klarar av att köra i normal hastighet så är den inte på! den drar helt enkelt bara så mkt/lite soppa!
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  12. #12

  13. #13
    Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Tyresö!
    Inlägg
    2 461
    Citat Ursprungligen postat av Isaxon Visa inlägg
    okok ne ägaren innan sa att den kunde varit på ... han hade haft manuell men sedan tagit bort av någon anledning
    Men... Om ägaren innan har tagit bort den hur kan du då ha den påslagen? Fysiskt omöjligt.

  14. #14

  15. #15

  16. #16
    Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Tyresö!
    Inlägg
    2 461
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Kopplar du ut automatchoken så ligger den på hela tiden.
    Tror nog inte att det är några problem med din moped eftersom den inte läcker,går dåligt eller liknande?
    Jaha trodde de var tvärtom.

  17. #17
    Nu när vi ändå pratar om chok. Igår när ja körde med dracen så skulle ja pröva o dra i choken för o se om den gick sämre (vet inte vrf faktiskt ) men iaf, då hände det ingenting. Tänkte först att det var vajjern som gått av men den var hel, dessutom har choken funkat förut?
    Kan tillägga att jag inte hade kört med moppen på 1 vecka och hade bara kört ca. 1 halv timme när jag drog i choken, men somsagt, den startade på 1st kicken och gick rent så vetefan va felet är?

  18. #18

  19. #19

  20. #20

  21. #21
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    vad för setup kör du med?
    När jag körde sport fick jag tanka iprincip varenda dag! det blir dyrt
    Jag kör endast urpluggat och tankar 1-2 ggr om dagen? :o

  22. #22

  23. #23

  24. #24

  25. #25
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Sen beror det ju även på hur mycket man kör och hur man kör.
    Kör du jämnt och ständigt och bara åker hem och äter sen åker du. då är det klart att det går åt mycket bensin!
    Aa
    + att min tank rymmer bara 3.5 liter? (Drac)

  26. #26

  27. #27
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Trode du körde aerox också, aerox rymmer vell 7 litr om jag minns rätt?.
    Är det så liten tank som 3,5 liter?
    Ja.
    Fick soppatorsk och rullade moppen till macken, tankade fullt och det stog 3.54 l. :ohmy:

  28. #28

  29. #29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in