1. #1

    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    långshyttan
    Inlägg
    104

    åkt fast, hur gör jag i rätten?

    tjenare, va ute å åkte med moppen idag när jag möter polisen, drar fort in på småvägar o dom följer efter,kommer sedan ut på en större väg då jag ligger i 100 blås å blockerar dom när dom försöker köra om mig, svängde in på en liten stig som går längs med sjön o var ju inte det bästa med SM däcken, polisen springer bakom mig, o det ser ut som han har en batong i handen, polisbilen blockar vägen o jag kör igenom en uppfart till en gård å kommer ut på en annan väg, ligger i 100 o poliserna är bakom mig, kör in på en gruvbana där dom inte kommer åt mig, hade helt klart åkt ifrån dom, åker upp i en skog där jag lägger moppen o går vidare 150m o står och pratar i telefon med en polare när jag ser polisen kommer springande bakom mig, en gubbe hade tipsat polisen om vart jag var, får panik och springer allt jag orkar 300-400meter men det var inte det lättaste o springa ifrån en polis som tävlar i skidåkning o tävlat i kapplöpning, lägger mig ner på backen med händerna bakom huvudet, han sätter sig på mig, tar polisgrepp o skriker o frågar om jag är helt dum i huvudet och att jag ska ha stryk, frågar också om jag ska ha stryk nu eller sen, får knappt heller någon luft när han sitter med knät i ryggen på mig. polisbilen kommer o dom slänger upp mig på huven o visiterar mig, sätter mig i polisbilen o jakten är över.
    dom har nu tagit in moppen för undersökning osv.
    där har ni det mesta av historian.

    får poliserna egentligen jaga mopeder när jag utsätter både mig själv och andra för fara`?

    hur ska jag göra inne på förhör "eller vad man nu ska kalla det" ?
    tänkt på att jag ska säga att jag var i chock och visste inte vad jag gjorde eller tänkte, och påpeka att dom inte får jaga osv när jag utsätter migsjälv och andra för fara.

    någon som har åkt dit på nå liknande o har några tips?
    TACKSAMFÖR SVAR!
    Senast redigerat av Hypnotic den 2014-04-19 klockan 11:21.

  2. #2
    Lennarts avatar
    Reg.datum
    Dec 2006
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    5 324
    Citat Ursprungligen postat av Hypnotic Visa inlägg
    tjenare, va ute å åkte med moppen idag när jag möter polisen, drar fort in på småvägar o dom följer efter,kommer sedan ut på en större väg då jag ligger i 100 blås å blockerar dom när dom försöker köra om mig, svängde in på en liten stig som går längs med sjön o var ju inte det bästa med SM däcken, polisen springer bakom mig, o det ser ut som han har en batong i handen, polisbilen blockar vägen o jag kör igenom en trädgård å kommer ut på en annan väg, ligger i 100 o poliserna är bakom mig, kör in på en gruvbana där dom inte kommer åt mig, hade helt klart åkt ifrån dom, åker upp i en skog där jag lägger moppen o går vidare 150m o står och pratar i telefon med en polare när jag ser polisen kommer springande bakom mig, en gubbe hade tipsat polisen om vart jag var, får panik och springer allt jag orkar 300-400meter men det var inte det lättaste o springa ifrån en polis som tävlar i skidåkning o tävlat i kapplöpning, lägger mig ner på backen med händerna bakom huvudet, han sätter sig på mig, tar polisgrepp o skriker o frågar om jag är helt dum i huvudet och att jag ska ha stryk, frågar också om jag ska ha stryk nu eller sen, får knappt heller någon luft när han sitter med knät i ryggen på mig. polisbilen kommer o dom slänger upp mig på huven o visiterar mig, sätter mig i polisbilen o jakten är över.
    dom har nu tagit in moppen för undersökning osv.
    där har ni det mesta av historian.

    får poliserna egentligen jaga mopeder när jag utsätter både mig själv och andra för fara`?

    hur ska jag göra inne på förhör "eller vad man nu ska kalla det" ?
    tänkt på att jag ska säga att jag var i chock och visste inte vad jag gjorde eller tänkte, och påpeka att dom inte får jaga osv när jag utsätter migsjälv och andra för fara.

    någon som har åkt dit på nå liknande o har några tips?
    TACKSAMFÖR SVAR!
    ligger du i 100 och kör igenom trädgårdar och kör som en idiot så får dom jaga dig hur mycke dom vill.

    inne på förhöret äre bara att neka till alla anklagelser, vilket kan leda till en friande dom eller så blire värre.

    vettefan vad du vill veta egentligen.
    Jag är inte rasist,
    Ja är pianist, Ja trycker ner både vita och svarta

  3. #3

    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    långshyttan
    Inlägg
    104
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    ligger du i 100 och kör igenom trädgårdar och kör som en idiot så får dom jaga dig hur mycke dom vill.

    inne på förhöret äre bara att neka till alla anklagelser, vilket kan leda till en friande dom eller så blire värre.

    vettefan vad du vill veta egentligen.
    va inte direkt en trädgård, va typ grusuppfart haha, ville veta lite tips på hur man ska göra om någon visste hur man kunde klara sig ur detta lite enklare iaf, körde ju inte som en idiot när dom börja jaga mig, pluttrade i runt 60 o svängde av direkt jag såg dom o då börja dom jaga, vettefan om det är så stor ide o neka egentligen eller? då jag tror 2 polismäns ord håller längre än mitt..

  4. #4

  5. #5

    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    långshyttan
    Inlägg
    104
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    ta ditt straff som en man och knip igen truten. vettefan om man kan göra nå spec så du slipper straff för de är väl de du vill veta?
    jo klart jag tänker ta straffet som en man det är klart, men var osäker på hur poliserna fick göra vid moppejakt osv för har både det ena o de andra om det och om man kunde göra något åt det, mest det jag ville veta:S

  6. #6
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Det jag har fått lära mig är att dom får göra vad som krävs för att få stopp på en.

    Det finns folk som säger att dom inte får jaga en om man kastar av sig hjälmen osv, men det håller inte.
    Vet inte riktigt vad jag ska säga, men jag tror inte du har stor chans att komma undan lättare genom att göra vissa åtgärder... var ärlig och ha en trevlig ton, är väl det jag kan rekommendera.
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  7. #7

    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    långshyttan
    Inlägg
    104
    Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    Det jag har fått lära mig är att dom får göra vad som krävs för att få stopp på en.

    Det finns folk som säger att dom inte får jaga en om man kastar av sig hjälmen osv, men det håller inte.
    Vet inte riktigt vad jag ska säga, men jag tror inte du har stor chans att komma undan lättare genom att göra vissa åtgärder... var ärlig och ha en trevlig ton, är väl det jag kan rekommendera.
    tackar för svaret, jo kör på trevlig ton och ärligt, dom sa att dom tyckte att jag va väldigt trevlig o de men det färändrade inte straffet sa dom i bilen iaf, blev väl en dyr moppetur o taxiskjuts hem då antar jag :S har iaf lärt mig nu att man ska ta det lugnt o stanna när dom är efter en, men är ju självklart inte det första som kommer upp i huvudet när man har en mycke trimmad moppe o ser polisen...

  8. #8
    Åk dit, ta ditt straff, åk hem.
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Passa ditt språk. Du är såååå nära på att bli avstängd p.g.a vårdlöshet i forumskriveri (läs i trafiken)

  9. #9
    Vad är det för vaneföreställningar folk har om polisen? Tror folk på fullaste allvar att bara för att ni beter er mer idiotisk i trafiken så ska polisen backa och låta er komma undan? Glöm det. Där har ni så fel.

    Till TS: finns ingenting du kan göra. Se detta som en vettig läxa iställe.
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Kyckling är skiten! Det och lite proteinpulver så ska du se att du snart är framme!

  10. #10

  11. #11
    Ärligt.. Skyll dig själv! Visst man kan köra ifrån polisen om man har TUR! Jag har lyckats ett par gånger men även åkt fast, Nu för tiden har jag lärt mig en läxa.. Ser jag blåljus i backspegeln så stannar jag, Jag tar heldre straffet att köra trimmat och bli av med lämpet ett och ett halft år, Än att åka dit för Smitning,vårdslös körning, sen alla stopp skyltar,rödljus,osv du drar förbi menas jakten pågår
    Senast redigerat av SmexX den 2013-04-05 klockan 00:06.
    Braap Braap

  12. #12
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av SmexX Visa inlägg
    Ärligt.. Skyll dig själv! Visst man kan köra ifrån polisen om man har TUR! Jag har lyckats ett par gånger men även åkt fast, Nu för tiden har jag lärt mig en läxa.. Ser jag blåljus i backspegeln så stannar jag, Jag tar heldre straffet att köra trimmat och bli av med lämpet ett och ett halft år, Än att åka dit för Smitning,vårdslös körning, sen alla stopp skyltar,rödljus,osv du drar förbi menas jakten pågår
    du tror alltså att detta svaret ger honom någonting? jag tror TS förstår att det är sitt eget fel och jag tror han skyller sig själv också.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  13. #13

    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    långshyttan
    Inlägg
    104
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    du tror alltså att detta svaret ger honom någonting? jag tror TS förstår att det är sitt eget fel och jag tror han skyller sig själv också.
    +1 Perry

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    du tror alltså att detta svaret ger honom någonting? jag tror TS förstår att det är sitt eget fel och jag tror han skyller sig själv också.
    Ja lite vett i huvudet kanske?, Förövrigt tror jag detta är en troll tråd.
    Braap Braap

  15. #15
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av SmexX Visa inlägg
    Ja lite vett i huvudet kanske?, Förövrigt tror jag detta är en troll tråd.
    suck.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  16. #16
    Men många poliser är rätt moppekåta... och bryr sig inte hur de går tillväga, bara de får stopp på moppen är dem nöjda. Nu säger jag inte att alla poliser beter sig likadant!

  17. #17

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Kode, kungälv
    Inlägg
    264
    jag är rätt så säker på att polisen till o med får preja dig av vägen om de anser att det är lämpligt (kanske inte när du ligger i 100 men om du stannar till lite lätt för o väja av till något liten väg eller skall försöka vända och kör långsamt).

    Bra att du tar ditt straff, du har inget att vinna på att käfta emot. Kör lungt i framtiden, de e billigare så =)!

  18. #18
    Det är bara att neka till att det var du som körde, dom tog ju dig när du inte körde.
    Du behöver inte säga vem som körde, vi har ingen angiveri lag i sverige.
    OBS! Det är polisen som har hela bevisbördan, dom måste bevisa att det var du
    som körde du behöver INTE bevisa att du inte körde. Du kan aldrig bli skyldig
    att betala rättegången vid trafik el brottsmål.

  19. #19
    Varför denna galna resa? Spelat för mycket GTA?

    Hade du stannat direkt hade du säkert fått leda moppen hem utan tändstift, istället för att behöva inställa dig i rätten. Inte konstigt att poliserna är trevliga när man stannar direkt och berättar precis vad man har när det finns sånna här träskallar.

    Även om det är en trolltråd så blir jag inte förvånad om det verkligen skulle ha hänt. Du verkar inte ha speciellt mycket respekt för andra människor.

  20. #20

    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    långshyttan
    Inlägg
    104
    hallojrabbar, har inte varit aktiv här på forumet därför jag inte svarat på era kommentarer btw det var egentligen inte en trädgård, det var en uppfart, var lite skitnödig när jag skrev dethär hehe. man tänker dock inte så klart när man har blåljusen bakom en och adrenalinet ligger på topp...
    Det blev iaf ingen rättegång, in på förhör, erkände och fick mitt straff, 4 månader indraget AM-kort, 1500 i böter+beslagtaget trim, väldigt klent straff med tanke på att jag åkte på olovlig körning, brukat oregistrerad mc, ej hörsammat polismans tecken, värdslöshet i trafik.
    Hämtade iaf ut moppen 1 månad senare, var lite orolig att dem skulle ta hela motorn då man såg väldigt tydligt att den va konverterad, am6a i den lilla Beta ramen men dem tog bara SP röret, Polini guss kolv, cyll, PWK föggn. haha så lämnade dom kvar topplocket, insug,membran.

    Det är lätt att vara efterklok! nästa gång stannar jag ;-)
    Namn:  524617_363248057124208_898032155_n.jpg
Visningar: 498
Storlek:  95,1 KB

  21. #21

    Reg.datum
    Mar 2014
    Ort
    Skellefteå
    Inlägg
    42
    Enkelt.erkänner

  22. #22
    Hur skall du ha det? Först skall han anlita advokat sedan skall han erkänna!!
    Och varför svarar du när han redan fått sitt straff, läser du inte tråden
    innan du svarar? Tycker du svarar underligt i många trådar, har du något
    problem?

  23. #23
    Antagligen posthunter eller en så kallat niederwieser då han inte verkar ha en aning om vad han snackar om i dom andra trådarna.

  24. #24

    Reg.datum
    Mar 2014
    Ort
    Skellefteå
    Inlägg
    42
    jag åkte fast för moped trimning för mer än 20år sedan och erkände på platts

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in