Mopeden dör vid gaspådrag

Hej, igår så fyndade jag mig en gammal piaggio si montecarlo av en kompis för endast 70 kr. Den startade inte, så jag plockade isär förgasaren och det visade sig att munstycket var igentäppt. jag hade inte tillgång till tryckluft så jag körde bara lite med en cykelpump. Jag fick igång mopeden, men utan choken så dog den så fort man gasade (har man choken i hela tiden så går det att köra på plan mark)
    Jag har sökt på problemet men jag har inte lyckats att hitta något bra svar. bra att veta är att den har inte gått många meter de senaste kanske 5 + åren och röret och cylindern läcker lite.
    det som jag misstänker är att det behövs ett nytt tänd stift eller att det är kvar skit i förgasaren, eller så kanske man bara måste justera förgasaren. vad tror ni?
    Senast redigerat av sliderdaniel den 2013-04-07 klockan 21:35.

Den vill ha mer bensin
    Braap Braap

idag så såg vi att kolven var ganska rejält "jackad" eller vad det nu heter, min kompis sa att det kan vara anledningen till att den dör vid gaspådrag. kan detta stämma?

Jag löste precis problemet, jag pluggade igen två av dom tre hålen som luftburken har. nu går den kanon

aa sant, men det konstiga är att allt är original på mopeden.

Byt upp i munstycke ändå
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in