Det läcker bensin när jag stänger av bensinkranen?

Jag köpte en gammal Piaggio si montecarlo idag, den har fungerat för något år sedan men startar inte i nuläget. Jag har bara erfarenhet av scooter mopeder, så bensinkranar och sådant är lite nytt för mig. jag tror att bensinkranen är på för när jag har sprayat in startgas i föggen så tänder mopeden till i alla fall (men inte startat helt). jag vred på bensinkranen och då så började det rinna ut bensin från förgasaren, är det typ överflödig bensin som rinner ut? eller innebär det kanske att kranen är på när det rinner?

tack, jag ska plocka loss förgasaren imorgon. men när det rinner ut bensin ur förgasaren, det är då som bensinkranen är på eller? jag antar att den där halva burken med startgas var helt i onödan då haha

för att förklara det lätt, Trotteln säger till förgasaren "stopp! nu är jag full utav bensin och stänger sedan hålet där bensinen rinner genom" menn om den är pajj/böjd/låst sig så rinner soppan bara rakt genom och ut

EDIT: Ja när bensinen rinner ut så är bensin kranen på till 200%
    Braap Braap

Ni pratar om flottören, inte trotteln.

När man har problem med flottör/flottörnål så den inte stänger när förgasaren är full blir förgasaren överfull och det rinner ut soppa. I ditt fall har du alltså förgasarproblem, och när det inte rinner soppa från förgasaren har du stängt kranen.

Citat Ursprungligen postat av G-son Visa inlägg
    Ni pratar om flottören, inte trotteln.

När man har problem med flottör/flottörnål så den inte stänger när förgasaren är full blir förgasaren överfull och det rinner ut soppa. I ditt fall har du alltså förgasarproblem, och när det inte rinner soppa från förgasaren har du stängt kranen.
    Självklart menade jag flottören
    Braap Braap

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in