1. #1

  2. #2
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av whak Visa inlägg
    Köpte ett komplett kåpkit av en kille på blocket.
    Men han har inte skickat sakerna än trots att han har fått pengar samt att jag har försökt skynda på honom.
    Hur länge bör man vänta med att polisanmäla?

    29/3 förde jag över 1700:- till honom
    2/4 skulle han ha skickat dom
    10/4 jag gör detta inlägg och har inte fått några varor (skulle få kolli nr när han skicka dom)
    Om han inte svarar så hade jag först och främst försökt att få fram föräldrars namn eller liknande. Om det är en vuxen individ så hade jag nog försökt få tag på honom. Om han inte svarat på några dagar bör du gå till polisen direkt och se vad de säger.

    Jag har varit med om samma sak men jag fick tag på killens pappa och han tvingade tillslut sonen att skicka. Kan tillägga att pappan sade "Jag bryr mig inte vad han gör, det är inte jag som har gjort något fel" och det var inte förens jag hotade med polisanmälan som han skickade.

    Var försiktig när du handlar på blocket (fast det vet du väl redan!)

    För övrigt, vad tycks om att vi skapar en tråd för just såna här saker, en "bedrägeritråd" där man kan lista annonser och personer som man inte ska handla av. Vi hade en liknande men den handlade bara om moppenetare om jag inte minns fel.

  3. #3
    Webbe täckte allt jag tänkte säga. Vill bara flika in med ett litet tips: www.ratsit.se . Hoppas det löser sig!

  4. #4

    Okey, ibland får jag tag på honom och ibland inte.
    Jag har nu meddelat honom att han har tills imorgon på sig att antingen skicka sakerna och ge mig kolli nr eller föra över mina pengar till mig.
    Annars gör jag en polisanmälan på Måndag.

    Grejjen är att det här är första gången jag köper en vara över internet på blocket, alla tidigare saker jag har köpt på blocket har jag gjort face to face.
    Men nu bor han i Vänersborg¨s trakten enligt annonsen och jag bor i Borlänge, alltså för långt för att åka och hämta ett gäng moppedelar.


    Jag har googlat hans email, tele nr och namn.
    Har även kollat upp tele nr + namn via eniro och hitta.se

    Ratsit har jag funderat på, men hann inte igår innan jag gick och la mig så får fortsätta undersöka.


    Ja jag tycker en klistrad tråd om bedrägerier vore kanon.
    Då kan man ju skumma igenom den emellan åt för att se om personen finns med där som man ska göra affär med.

  5. #5
    Törnans avatar
    Reg.datum
    Jun 2012
    Ort
    Stockholm/Värmdö
    Inlägg
    484
    när sa han att han skicka det? Jag köpte också kåpor på blocket och det tog ganska lång tid innan jag fick dom
    Always Törnan
    kolla Gärna in mitt projekt
    http://www.moppenet.nu/showthread.ph...t-Speedfight-2

  6. #6

  7. #7
    Törnans avatar
    Reg.datum
    Jun 2012
    Ort
    Stockholm/Värmdö
    Inlägg
    484
    Citat Ursprungligen postat av whak Visa inlägg
    Han skulle ha skickat förra Tisdagen, nu i veckan ringde jag upp honom och då kom han självklart med bortförklaring om att han inte hunnit.
    Men han skulle göra det.

    OM jag har hittat rätt person så är han 29år och bor med minst tre andra personer varav en verkar vara en hyffsad handbollsspelare som det skrivs rätt bra om.

    Ort + förnamn + efternamn stämmer överrens med det jag fått.
    om han inte skickar imorgon så tycker jag att du ska anmäla. han har ju haft nästan 2 veckor på sig
    Always Törnan
    kolla Gärna in mitt projekt
    http://www.moppenet.nu/showthread.ph...t-Speedfight-2

  8. #8

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av whak Visa inlägg
    Namn:  censur.jpg
Visningar: 254
Storlek:  108,4 KB

    Här är en bild på annonsen.

    Jo jag tycker också att han har haft nog med tid på sig.
    Jag köper att saker kan komma emellan och man kan bli upptagen.
    Men att inte ha tid på ca 2 veckor då borde man iaf återbetala eller liknande.
    här har du vad man får fram av nummret och han bor inte i vänersborg då


  10. #10

  11. #11
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Misstänker att numret som är skrivet i annonsen är skrivet på hans mamma eftersom ägaren av numret är en kvinna som är 49 år gammal, ring det andra numret så kommer du nog till hans mamma!
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  12. #12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in