Ämne: Startar ej

  1. #1

    Startar ej

    Börjar bli riktigt less på moppen nu då den inte startar. En aprilia sonic.
    De jag har gjort:
    bytt tändstift
    ny tändspole
    gjort rent luftburken
    gjort rent förgasaren

    Den får gnista och får bensin till förgasaren. Men vet inte riktigt vad mer jag ska göra, så vad tycker ni jag ska kolla??

  2. #2

  3. #3
    Har ingen kick bara elstart. Stiftet är inte blött helt tort, är det tecken på att den inte får bensin till cylindern? Hur kollar man kompet?

  4. #4
    Kompmätare ta loss stiftet o håll kompmätaren mot hålet Sedan är de bara att kicka o kolla hur de ser ut

  5. #5

  6. #6
    Ska testa med kompmätare men har ingen kick så går det lika bra med elstarten?

  7. #7

  8. #8
    tror jag hittat felet nu, när jag tar av flotörskålen så rinner det ut massa bensin. vet att de ska va bensin i skålen men det rann ut säkert runt 2 liter och så ska de inte vara va?hur fixar jag detta?

  9. #9
    Nej, i förgasaren är det ju bara typ en deciliter! Verkar som att du glömt stänga soppakran....

  10. #10
    Ska man verkligen behöva stänga kranen för på min förra beta ark tog jag bara loss flottörskålen när jag skulle byta munstycke och sedan satte tillbaka den med bensin i och körde sen? Behövde inte stänga nån bensinkran. När jag trycker upp flottören på aprilian så rinner det inte bensin och när jag släpper den så den hänger ner lite så rinner de ut massa bensin.

  11. #11
    de beror på om du har vakum styrk kran eller inte

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av ogge-97 Visa inlägg
    Börjar bli riktigt less på moppen nu då den inte startar. En aprilia sonic.
    De jag har gjort:
    bytt tändstift
    ny tändspole
    gjort rent luftburken
    gjort rent förgasaren

    Den får gnista och får bensin till förgasaren. Men vet inte riktigt vad mer jag ska göra, så vad tycker ni jag ska kolla??
    jag hade liknande problem och för mig var det kompet, så kolla med tryckmätare eller så köper du en packningsats och byter packningarna.

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av stefanoo_ Visa inlägg
    jag hade liknande problem och för mig var det kompet, så kolla med tryckmätare eller så köper du en packningsats och byter packningarna.
    *kompmätare

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in