Ämne: Byta bromsvätska
Trådad visning
-
2013-04-21, 19:14 #1Medlem
- Reg.datum
- Oct 2012
- Ort
- stockholm
- Inlägg
- 75
Byta bromsvätska
Nyligen släppte bromsen på framhjulet. Dvs ingen kraft längre. Bromsvätskan var slut. Om jag har förstått det rätt är det vätska som pumpas runt när jag bromsar.
Jag har nu
fyllt på med nu vätska,
öppnat luftnippeln så att vätska rinner ut,
tryckt in handbromsen,
skruvat åt nippeln igen,
Stängt igen locket till behållaren.
Nu ska jag börja pumpa och ett visst motstånd känns
MEN någonstans strax ovanför däcket kommer vätskan ut som ett ångmoln och droppar ner över hjulet, på marken.
Fortsätter jag nu att pumpa kommer jag att pumpa ut vätskan ur behållaren vid bromsen som "sprayas" ut över däcket tills behållaren är tom.
Något blev inte rätt här
Mischa


Svara med citat