1. #1
    IK-TÄLJEs avatar
    Reg.datum
    Dec 2008
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    163

    Förgasarproblem: - Läcker bensin! (varför)

    Hej,

    Efter att jag rengjort föggen så brukar de rinna bensin efter att jag kört, vad beror detta på? Blir jobbigt när man ska till en kompis o stläler moppen i trapphuset sen stinker hela huset bensin. (Gott jag vet, men inte alla som gillar lukten )

    anledning? lösning?
    Alla barn tycker om att åka polisbil... men det går över med åldern

  2. #2
    Har du en tät packning mellan förgasaren och koppen?

  3. #3
    IK-TÄLJEs avatar
    Reg.datum
    Dec 2008
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    163
    Citat Ursprungligen postat av Sammu Visa inlägg
    Har du en tät packning mellan förgasaren och koppen?
    Ingen aning, montera allt så som det var innan. Får öppna föggen nån dag igen..
    Alla barn tycker om att åka polisbil... men det går över med åldern

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av IK-TÄLJE Visa inlägg
    Ingen aning, montera allt så som det var innan. Får öppna föggen nån dag igen..
    Bara skruva av koppen som sitter under förgasaren med 2 elr 4 skruvar och sen bara klipp ut en packning av ett mjölkpaket

  5. #5
    Rinner det ur packningen eller ur "hålet" längst ner på koppen?

  6. #6
    IK-TÄLJEs avatar
    Reg.datum
    Dec 2008
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    163
    Citat Ursprungligen postat av Sammu Visa inlägg
    Bara skruva av koppen som sitter under förgasaren med 2 elr 4 skruvar och sen bara klipp ut en packning av ett mjölkpaket
    OK

    Citat Ursprungligen postat av Jonne Visa inlägg
    Rinner det ur packningen eller ur "hålet" längst ner på koppen?
    Det jag lagt märke till är att det runnit ur hålet, har testat skruva in helt men de förändrar inte saken :S.. Men kompisen säger sig tycka att det rinner ur packningen så lite förvånande är det
    Alla barn tycker om att åka polisbil... men det går över med åldern

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av IK-TÄLJE Visa inlägg
    OK



    Det jag lagt märke till är att det runnit ur hålet, har testat skruva in helt men de förändrar inte saken :S.. Men kompisen säger sig tycka att det rinner ur packningen så lite förvånande är det
    Men om det är från hålet så överflödar ju flottören, det kan ju ha o göra med om du inte har satt förgasaren helt rakt.
    Sen om du blandar olja i tanken så kan det vara fel blandning, då vill förgasaren gärna spotta ut bensinen. (Iaf på min drac )

    Men iaf, ta isär förgasaren och kolla om flottören är som den ska?
    Sen kan det ju oxå vara skit i bensinen så det gör så att munstyckerna täpps till lite och gör så bensinen lägger sig i koppen.

  8. #8
    IK-TÄLJEs avatar
    Reg.datum
    Dec 2008
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    163
    Citat Ursprungligen postat av Jonne Visa inlägg
    Men om det är från hålet så överflödar ju flottören, det kan ju ha o göra med om du inte har satt förgasaren helt rakt.
    Sen om du blandar olja i tanken så kan det vara fel blandning, då vill förgasaren gärna spotta ut bensinen. (Iaf på min drac )

    Men iaf, ta isär förgasaren och kolla om flottören är som den ska?
    Sen kan det ju oxå vara skit i bensinen så det gör så att munstyckerna täpps till lite och gör så bensinen lägger sig i koppen.
    Kör med mopedens olje-pump än så länge, föggen sitter så som det skall sitta. Skit i bensinen? Hur menar du

    Ska ta isär föggen så snart som möjligt.
    Alla barn tycker om att åka polisbil... men det går över med åldern

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av IK-TÄLJE Visa inlägg
    Kör med mopedens olje-pump än så länge, föggen sitter så som det skall sitta. Skit i bensinen? Hur menar du

    Ska ta isär föggen så snart som möjligt.
    Asså ja menar, när du tex. tankar så räcker det med att det kommer i lite sand, grus, damm, ja vad som helst så gör det så att munstyckena täpps till lite grann och det kan göra så att de rinner ur lite bensin ur förgasaren när motorn är avstängd.

  10. #10
    IK-TÄLJEs avatar
    Reg.datum
    Dec 2008
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    163
    Citat Ursprungligen postat av Jonne Visa inlägg
    Asså ja menar, när du tex. tankar så räcker det med att det kommer i lite sand, grus, damm, ja vad som helst så gör det så att munstyckena täpps till lite grann och det kan göra så att de rinner ur lite bensin ur förgasaren när motorn är avstängd.
    Ok, förstår hur du menar men tror inte riktigt det är problemet. Har dock körts en kortare tid utan luftfilter.. En idiotjävel stal det, tog tid tills ja la märke... Men, ska rengöra vattensystem + luftfilter
    Alla barn tycker om att åka polisbil... men det går över med åldern

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av IK-TÄLJE Visa inlägg
    Ok, förstår hur du menar men tror inte riktigt det är problemet. Har dock körts en kortare tid utan luftfilter.. En idiotjävel stal det, tog tid tills ja la märke... Men, ska rengöra vattensystem + luftfilter
    OK, men prova o göra rent alla munstycken också så ska du nog se att de hjälper

  12. #12
    IK-TÄLJEs avatar
    Reg.datum
    Dec 2008
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    163
    Tror på packningen (flottörens).. Hur som helst har fått tag på en fögge som åker på imorgon så testar vi..
    Alla barn tycker om att åka polisbil... men det går över med åldern

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in