1. #1

    trimma fs1a med dt 70cc

    tjena fick hem en låda med massa cylindrar och skit allt har suttit på en fs1. hittade två dt cylindar 70cc den ena med igenpluggat insug. nu kommer min fråga kan man skruva dit den utan att göra några större ingrepp? får hem en låda med massa förgasare och avgasningsrör snart och då ska det vara med en överliggamde förgasare till dt cylinder hur får man det att funka? vilket går bäst genom fs1ans insug eller dtns?
    Senast redigerat av fs1_yankee raggarn den 2013-04-25 klockan 18:14.

  2. #2
    DT-cylinderns kanaler matchar inte alls dom i FS1:ans block, krävs en hel del modifikation för att få cylindern att vara tät mot blocket. Finns en annan 45mm cylinder med insug likt DTs som egentligen är avsedd för Yamaha Chappy som passar hyfsat mot FS1-blocket. Säkert att det inte är en sån du har? Stående kylfläns som på FS1 istället för DTs liggande.

  3. #3
    jo det är en chappy cylinder. men vilket är bäst? köra med orginal insuget eller ha chappy insuget så det blir överliggande förgasare?

  4. #4
    Original insug & reedventil lider av andningssvårigheter, så med en hyfsad reedventil & förgasare på cylindern bör du få mer effekt.

  5. #5
    okej då ska jag plugga igen orginalhålet till förgasaren. borde vara med hyfsade grejer för dom som haft grejorna innan sa att deras gick i 80 innan motorn sa upp sig. men vad gör effekt avgassystem för nytta? är det bäst med över eller under liggande?

  6. #6
    Exnars avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    245
    köp ett dt rör och sätt på. blir roligare så eller varför inte ett avstämt?

  7. #7
    orkar inte lägga ner pengar på moppen då jag har en epa som dom mesta pengarna går till ska trimma bara för jag får allt gratis får med ett effektrör som ska ha kostat 700 nytt och då är det nog lite värre grejjor än dom med orginalutseende

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in