1. #1

    moppen startar inte!!!!!

    Hej

    jag har en speedfight 2 08 helt orginal och den startar inte, har gnista.

    hur ska göra för att få den att starta?

  2. #2
    Törnans avatar
    Reg.datum
    Jun 2012
    Ort
    Stockholm/Värmdö
    Inlägg
    484
    startgas?
    Always Törnan
    kolla Gärna in mitt projekt
    http://www.moppenet.nu/showthread.ph...t-Speedfight-2

  3. #3
    Jag har inte testat det men har testat snappsa i lite bensin i tändstiftshålet och det fungerade inte

  4. #4
    Packningen vid membranet är lite sönder, kan det göra så det blir sämre komp så det inte startar?

  5. #5

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Om den är sönder så den tar in tjuvluft är det inte bra, byt eller använd packningsmassa o prova igen..
    När uppstog problemet?
    Jag ska beställa nya packningar.
    det började för några dagar sen när jag tyckte den var väldigt svår startad men när man körde den gick den bra, då tvättade jag den vid motorn som vara lerigt som fan. sen lyckades jag tappa ner en grej i tanken fick tömma den på bensin och skölja ur den med vatten för att få ut den. sen satte jag tillbaks allting då starta den inte så då bytte jag bensin och olja, rengjorde förgasaren, kollade så att vakuumkranen funkade och bytte tändstift. sen så testa jag ta i lite bensin i tändstiftshålet men då blev det ingen skillnad. jag hoppas det är packningen

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Törnan Visa inlägg
    startgas?
    ska testa det

  8. #8

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    nånstans..
    Inlägg
    96
    Det som inte ger nåt liv ifrån sig på startgas - det kommer du aldrig att få igång på nåt annat sätt heller.
    Fixa de dåliga packningarna först, pröva sen med startgas...

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av 1200cc Visa inlägg
    Det som inte ger nåt liv ifrån sig på startgas - det kommer du aldrig att få igång på nåt annat sätt heller.
    Fixa de dåliga packningarna först, pröva sen med startgas...
    jag får packningarna på tisdag, beställde ett helt nytt motorpackningsset så jag byter alla motor packningar så vi får se hur det går..

  10. #10
    Det var cylinderfotspackingen som var paj så jag hade för lågt komp.

    Så nu funkar den!!!!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in