1. #1

    Polini 70cc sport eller Malossi 70cc sport?

    Tjena, nu har jag fått beslutsångest. Vilken av dom cylindrarna ska jag köpa? Polinin eller Malossin?

    Det är till en yamaha slider un ni undrar

  2. #2
    Tycker polinin 70cc då den har bra bottendrag....
    Har en känsla av att malossin har bättre topp...
    Beror ju också på vad du ska göra med moppen.

  3. #3

  4. #4

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    SWE, Linköping Fordon: 40" Longboard
    Inlägg
    80
    polini
    Ride fast, or be last!

  5. #5
    ääh vafan brorsan har övertalat mig att köpa malossi xD

  6. #6
    Hade en Malossi Sport 70cc till Piaggio förut.. var riktigt bra drag i den.

  7. #7

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Kungälv & GBG(frölunda)
    Inlägg
    33
    Kör på polini!
    Leovince RR SÄlJES!! passar luidix modellerna, PMA DIRR

    Tidigare namn på moppenet: AeroxRissel

  8. #8
    Polini!

  9. #9
    Kan någon motivera sitt förslag? Har nämligen själv beställt malossi i fredags.

  10. #10

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av hummus Visa inlägg
    Kan någon motivera sitt förslag? Har nämligen själv beställt malossi i fredags.
    Polini vet jag inte hur den går, men man kan omöjligt bli besviken på Malossi-cylindern. Det är bara en sport och det är väldigt bra vridmoment i den.

  12. #12
    är det polini sport ger den ju bara ca 8 hk oportad rätt inställd (om jag inte läst fel) vad ska du a den till? stunt eller toppfart?

    toppfart malossi

    stunt polini alt. polini corsa


    EDIT: tycker du ska köra på malossi går att stunta med den med (orörd)men för att få fart i en polinin måste du porta den (minst)

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av aerox_pojken Visa inlägg
    är det polini sport ger den ju bara ca 8 hk oportad rätt inställd (om jag inte läst fel) vad ska du a den till? stunt eller toppfart?

    toppfart malossi

    stunt polini alt. polini corsa


    EDIT: tycker du ska köra på malossi går att stunta med den med (orörd)men för att få fart i en polinin måste du porta den (minst)
    va? Det är inte en sån stor skillnad på malossi och polini cylinder som du beskriver, dom båda är nästan identiska
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  14. #14
    de spelar ingen roll. båda är lika bra. om det är sport båda dvs. ! men är det någon som vill förklara en sak till mig?? varför går min aerox så slött i början sen när man kommer upp i 15 typ så axar den iväg.

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av slay1337 Visa inlägg
    de spelar ingen roll. båda är lika bra. om det är sport båda dvs. ! men är det någon som vill förklara en sak till mig?? varför går min aerox så slött i början sen när man kommer upp i 15 typ så axar den iväg.
    Kopplingsfjädrar, tryckfjäder?

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av slay1337 Visa inlägg
    de spelar ingen roll. båda är lika bra. om det är sport båda dvs. ! men är det någon som vill förklara en sak till mig?? varför går min aerox så slött i början sen när man kommer upp i 15 typ så axar den iväg.
    För tunga variatorvikter/dåligt inställd
    NiKlAn

  17. #17

  18. #18

  19. #19

  20. #20

  21. #21

  22. #22

  23. #23
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som: VAAAAD SKA JAG KÖPA!?!? ZX CHROME ELLER KLARLACKAT??? ÄRE NÅGON EFFEKTSKILLNAD PÅ DOM??

    TOTALT MENINGSLÖST!
    gangster , trycker ner nybörjare

  24. #24

  25. #25

  26. #26
    Citat Ursprungligen postat av rideAerox Visa inlägg
    gangster , trycker ner nybörjare
    Man behöver fan inte ha mycket kunskap för att förstå att det inte gör någon väsentlig skillnad.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in