1. #1

    Unhappy Moterhispania Furia SM 04 Startar inte längre? Dör efter en stund?

    Tjenare! Jag har en Motherhispania Furia SM 04 som funkade klockrent förra veckan körde från och till skolan mm. Men sen en dag så halvvägs till skolan i fullfart i en ganska bra nedförsbacke så kände man hur den sluta funka och sen dog den... och den ville inte starta sen med eller utan choken. så jag rullade den intill kanten och mina föräldrar körde mig till skolan, sen på vägen hem hoppa jag av bussen och skruva av tändstiftet och kollade, såg inget fel satta tillbaks det och försökte starta moppen, Starta på första kicken! Körde hem men 1km från mitt hem dog den igen när det var bra flyt och lätt nedförsbacke :/ gick 500m med den sen testa jag starta den utan choke gick inte testa sen med så gick den igång på några försök, dock kunde jag bara dra på lite gas för om jag drog på mer så dog den, så jag fick köra med lite gas sista biten hem. Sen plockade jag och min far upp bensin filtret som var perfekt, vi bytte bensinslang, Tog upp förgasaren och rensa hela den dock utan att hitta något fel, satta tillbaka allt och testa att starta. Vrom! så var den igång på första kicken tog en liten runda på 500meter sen så stälde jag in den för dagen, sen idag skulle jag ta en test tur så jag körde ca 4km sen dog den... i en lätt nedförsbacke kunde inte starta den sen.. min far kom och vi fick igång den till sist men då var det problemet med att jag bara kunde köra med lite gas tog jag mer dog den :/ så jag körde hem den till det var 200meter kvar sen dog dne helt, så jag fick rulla den hem. Vi tog upp den där grejen hur förgasaren med en nål som släpper fram bensin eller vad det är och öppna den men den var redan inställd på max bensin flöde. Så vi testade att sänka den bara för att se om det gjorde någon skillnad, och vi satta på ett tändstift som var för kort, så den startade inte, så vi bytte tillbaka tändstiftet, och testa starta den men nej det gick inte :/ Så vi ändra tillbaka den nål saken i förgasaren till max bensin flöde igen så som det alltid har varit, men nu starta inte den igen så vi åkte och köpte ett nytt tändstift och satte på det (ngk) men inte ens nu startar den :/ Någon som vet vad felet kan vara? Då vi precis har köpt nytt tändstift och förgasaren är rengjord och bensin kommer fram till den :/ så vad kan felet vara? Alla idéer är intressanta! Tack som *** för alla hjälp jag kan få (har inget batteri!)

  2. #2
    Nu när våren börjar komma så gäller det att du ställer in luft/bensin blandningen på förgasaren. Släng upp en bild på föggen så ska nog någon kunna visa vilken det är! När det blir varmare väder ute så skall man ställa in den så att den får mer luft och mindre bensin. Elr tvärtom. Var ett tag sen jag meckade nu. Det kan ju vara att den får för mkt bensin men för lite luft. så bara och testa dig fram!

  3. #3

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in