Hej!
Första inlägget på denna sida
Tillhör kategorin äldre och bor i Stockholm. Har bil men tröttnade på oändliga bilköer och köpte därför en eu scooter av märket honda vision nsc 4 taktare, 2013 års modell. Snål på bensin och är riktigt nöjd förutom att den känns väldigt strypt och motorbromsar vid 45-50km/h, även i nedförsbackar. Medveten om att 4taktare upplevs slöare och svårare att få upp i högre hastigheter. Inte funnit mycket om hur denna scooter är strypt men en del säger att variatorbyte gjort att den går betydligt bättre. Inte snabbare acc men ingen strypningskänsla och maxhastigheten blev efter bytet ca 60-65 vilket är mer än nog för mig. Skulle inte bli samma bromsklosskänsla.
Nu till frågan. Har beställt ett variatorkit malossi multivar 2000 för denna modell och hondaverkstaden är inte pigga på att sätta dit den men en kille sa att han gör det vid 100 mila service,då jag är av modell äldre. Garantin ryker men får fortsätta lämna in den på regelbunden service. Någon med erfarenhet av variatorbyte på denna modell eller liknande? Vad kan jag förvänta mig? Är det dumt?
Tacksam för svar och tankegångar gällande detta
mvh
bollgrodan