1. #1

    Aerox misständer och går knappt frammåt

    Chabba!

    Nu är det så att jag behöver akut hjälp med att få aeroxen att gå.. Problemet började med att den bara gick söligare och söligare, tillslut så fick jag glida runt i 30 livsfarliga i nerförs, han orkar knappt uppförs. Grejjen är att den misständer som fan och tar sig knappt frammåt. Ni får en skitkass film på det:

    http://tinypic.com/player.php?v=s15476&s=4

    Jag har gjort det mesta som jag kan komma på ska hjälpa, testat och byta allt i tändningen, cdi, svänghjul, tändplatta, tändspole och stift. Har även rengjort förgasaren och kollat igenom allt där. Kolv och cylinder är det inget fel på, bytte det förra sommarn.

    värt att nämna är att när jag böt stift igår så märkte jag att stiftet var geggigt av nån svart sörja, mest troligt olja. Dock så var det bara litegrann.

    I början av säsongen gick härket skitfint men sen så gick den bara sämre och sämre. Kan det ha något att göra med att lagrena i motorn börjar ta slut? de borde egentligen inte vara slut då moppen gått 600 mil, men man vet ju aldrig..

    Skulle vara sjukt tacksam för nå svar och ideer på vad det kan vara som är felet

    Ny på detta forum BTW

  2. #2

  3. #3
    Okej jag gör så. Han går it trimmad nu, så förgasaren är bestyckad som den är original, så det är då inte fel på förgasarn

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in