1. #1

    Problem med Vivacity årsmodell 08 (tror jag)

    bild på tändstiftet

    Min moped har varit ganska hårt körd under 2 år(då min bror haft den) men eftersom vi köpte den ny och för den e av bra kvalitet borde det inte påverka den för mycket.
    Men iallafal, den startade inte efter vintern så det jag gjorde var göra rent förgasare och luftfilter(tog ut alla delarna och la dem i bensinbad. Sedan monterade jag alla delarna, Men när ja skulle starta moppen och när det kom in bensin i förgasaren märkte jag att det läckte från flottörhuset/koppen (eller vad det heter, plastgrejjen under förgasaren) såg sedan att det var en spricka i plasten så vi smälte igen hålet men den läckte fårtfarande runt det som vi smält men efter vi smält ordentligt läckte det endast väldigt lite och vi tänkte äh nu får de räcka så satte vi tillbaka allting (med det läckande flottörhuset för de droppade endast väldigt lite) och började kicka som galningar. efter ett tag startade den, Och gick helt okej den toppade 45 fast att den var svag, Men efter ett par dagar och ja har åkt cirka 20 mil med den så börjar den blöddra så fort man kommer över 20 kmh och den dör om man håller i maxgas. och ja har ingen aning varför den gör detta men ja kollade på tänd stiftet och det verkar vara "oboy färgat" dock att det är en skrovlig yta vid gnist området. (se bild)
    Så vad fan kan problemet vara?

    (måste tillägga att det även läcker ifrån överflödesslangen eller vad den heter som sitter på flottörhuset, all bensin rinner rakt ur förgasaren så vi täppte igen röret om det kan ha något med problemet att göra? även en fråga vad kan ja ha gjort för fel så att all bensin rinner rakt ur överflödesslangen, alla skruvar sitter på plats)

  2. #2
    ny flotörrkopp och packning, sen bestycka om förgasaren så går den som innan,
    nytt tändstift också

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in