1. #1

    fs1an blir för varm

    tja min fs1a går jävligt tungt efter en stunds körning och tillslut värmenyper den. vad är det vanligaste felet då?

  2. #2
    för tung drevning?
    Braap Braap

  3. #3
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av SmexX Visa inlägg
    för tung drevning?
    är det inte. motorn ska inte bli överhettad för det.
    Fel bestyckad skulle jag säga. släng i ett större huvudmunstycke. Hur ser toppen ut, är kylflänsarna hela?
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  4. #4
    nej blev när jag bytte från 14 drev fram till 11.
    alla kylflänsar är hela. den flödade nyss och vet inte hur länge det har varit så, kan det vara att den inte får tillräckligt med soppa?

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av fs1_yankee raggarn Visa inlägg
    nej blev när jag bytte från 14 drev fram till 11
    Du ligger la å varvar för mycket
    Sagorna ljuger och kärlek är skit, så passa du dig noga så du inte trillar dit.
    Hitler och hans vänner vol.2
    http://open.spotify.com/user/1121254...pUetccMeXnDQO7

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av mickeidiket Visa inlägg
    Du ligger la å varvar för mycket
    hehe nja fullt ös i 40 km/h dom ju typ byggda för. men snart blire råtrimmning

  7. #7
    Felställd tändning, felställd förgasare,

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av G-son Visa inlägg
    Felställd tändning, felställd förgasare,
    Prexis. Kolla färgen på stiftet. Är det ljust/vitt går den för snålt.

  9. #9
    Lita inte allt för mycket på stiftet, bara gå efter hur den går som bäst

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Victorp Visa inlägg
    Lita inte allt för mycket på stiftet, bara gå efter hur den går som bäst
    Ja, fast nu går den ju inget bra/nyper. Med tanke op att den inte verkar skära helt, så är det en klassisk värmenypning. Finns nästan bara en felkälla då: den går för snålt. (om man utgår från att man har rätt kolvdímension och inga skador på flänsarna) Och är stiftet vitt, ja då går den för snålt. Skälet till att det hände när han drevade om den kan vara att den legat på gränsen innan, men när han drevade om den sket det sig. En vanlig FS1-cylle har kylkapacitet att funka även om man drevat dumt. Särskilt hår i sverige där det är kallt. Nej, prova att bestycka om, eller åtminstone höja trottelnålen.

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av hankypanky Visa inlägg
    Ja, fast nu går den ju inget bra/nyper. Med tanke op att den inte verkar skära helt, så är det en klassisk värmenypning. Finns nästan bara en felkälla då: den går för snålt. (om man utgår från att man har rätt kolvdímension och inga skador på flänsarna) Och är stiftet vitt, ja då går den för snålt. Skälet till att det hände när han drevade om den kan vara att den legat på gränsen innan, men när han drevade om den sket det sig. En vanlig FS1-cylle har kylkapacitet att funka även om man drevat dumt. Särskilt hår i sverige där det är kallt. Nej, prova att bestycka om, eller åtminstone höja trottelnålen.
    tack ska ta och kolla lite på det imorn

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in