1. #1

    Exclamation Hjälp med Aerox framlampa!

    Tjena!

    Den förra ägaren har på något sätt lyckas få in smuts i framlampan. Vi har nu putsat och fixat till den och måste lokalisera felet. Jag misstänker att han kanske har ändrat något i optiken någon gång och har därför några frågor. Alla dessa handlar om originallampan, inte dubbeloptik eller något annat.

    *Hur många lampor ska det vara i framlampan? Vi har 35w i mitten såklart, och uppe i hörnen två mindre lampor. Ska det även vara en lampa längst ned under 35 watten? Ser ut som att det är något slags fäste där men vi vet inte. Det är två st fästen till något och jag undrar om det kanske ska vara en lampa/distans mellan dem. Det är de två fästen som syns längst till vänster i denna bild http://img838.imageshack.us/img838/1182/bildhv.jpg

    *Om det inte ska vara någon distans/lampa där, var kan då smutsen komma in?

  2. #2
    Det ska inte sitta någon lampa där under, där ska sitta en skruv någon fjäder och så, för reglera hur högt ljuset ska lysa.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av dennis1 Visa inlägg
    Det ska inte sitta någon lampa där under, där ska sitta en skruv någon fjäder och så, för reglera hur högt ljuset ska lysa.
    Jasså? Vet du om det går att få tag på den delen, eller är det lätt att tillverka själv?

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av MOSTWANTED Visa inlägg
    Jasså? Vet du om det går att få tag på den delen, eller är det lätt att tillverka själv?
    Tyvärr så har jag faktiskt ingen aning, har inte min aerox hemma själv nu annars hade jag kunnat fixa bilder åt dig.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in