1. #1

    Moterhispania Furia/sm? 04 Avgasrör

    Tjenare! Jag funderar på att köpa ett nytt avgasrör då originalet låter lite kasst, (inte min men lika dan)Namn:  M_F_001.jpg
Visningar: 2935
Storlek:  97,5 KB

    Någon som kan säga säkert om det är bara en Motorhispania Furia eller en Motorhispania Furia SM?
    Och jag har hittat avgasrör som passar Motorhispania Furia skulle de passa SM då också?

    Mopeden är helt original och inget trim och går mellan 45-63 beroende på vind och underlag mm.

    Men jag är ute efter ett avgasrör/effektrör som går bra utan att dra pluggen?

    förslag och gärna svar på mina frågor?

    Tack!
    Senast redigerat av Brisingar den 2013-05-17 klockan 18:03.

  2. #2
    Självklart så passar det även SM, SM står för "Supermotard - Supermoto". Dvs, Väg fälgar! http://twostroke.se/product.asp?product=31586 Det här röret ska passa din och även vara ett rör som levererar bra drag på både låg,mellan och botten register. Så länge din Furia har vänsterdraget rör!

    Jag ska själv beställa ett just nu! EDIT : Köpte nåt helt annat! lol
    Senast redigerat av DanBanan den 2013-05-17 klockan 22:47.

  3. #3
    Tack för hjälpen! Vilken valde du? ?


    edit: Tror du Det röret du linka kommer ha bättre fart än originalröret? (båda pluggade)
    Senast redigerat av Brisingar den 2013-05-18 klockan 01:31.

  4. #4
    Jag valde ett Metrakit Thrower Toppfart helt ärligt vet jag faktiskt inte, Men det lär ju både låta och se bra mycket bättre än Original samt ge dig lite mer kraft genom registret. Men varför köra det pluggat hehe? Poängen med dessa rör är ju ändå att få ut lite mer effekt!

  5. #5
    För min far är en trafiklärare och låter mig inte köra trimmat :/

  6. #6
    Kjøper du et effektanlegg som er plombert så er det stor sannsynlighet for at det kommer til å gå dårligere enn det originale.
    Dette er fordi at det ikke er meninga at det skal være plombert, og yter best uten plombe.

    Jeg håper virkelig ikke du kjøpe Metrakit Thrower, da dette er den desidert dårligste potten på markedet beregnet til original sylinder.
    Kan anbefale LeoVince V6, Yasuni Cross, Tecnigas, SCR ++
    Admin på Norske Mopedportalen.com

  7. #7
    så det bästa för original borde vara: http://www.twostroke.se/product.asp?product=31586 ?

  8. #8
    Det er nok et godt valg ja
    Admin på Norske Mopedportalen.com

  9. #9
    Jag valde också ett Tecnigas då metrakit Thrower verkar suga hårt till 50cc!

  10. #10

  11. #11
    Japp verkar som det är bäst genom hela registret!

  12. #12
    När du får den skriva gärna hur den gick och hur den låter !

  13. #13
    Okej Beställde du själv inget? hehe

  14. #14
    Inte än, ska så småningom

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in