1. #1

    Yamaha dt50mx-problem

    Tjena. Har fått ett problem med moppen; den startar inte på kick, när man kickar hör man att den nästan startar, men precis innan den ska starta smäller det ur avgasröret, och så får man börja kicka igen utan att den startar. Men när man springer igång startar den alltid direkt utan problem och går hur bra som helst efter ett tag. I början är den väldigt svag och dör om man står i en halvbrant backe och håller inne kopplingen med fullgas, men sen går den som sagt hur bra som helst efter cirka 10 minuters körning, förutom i branta backar och att den inte har någon tomgång alls. Problemet uppstod bara helt plötsligt när jag var ute och körde, stängde av moppen, tankade och skulle starta den, men den startade inte, så fick springa igång skiten

    Vad jag har kollat/bytt: Tändstift; tre stycken olika, alla hade väldigt bra gnista och var oboy-bruna när jag kollade på dem, kolvringarna, rengjort förgasaren, filtret, cylinder- och topplockspackningar, lika bra komp som förut, hållit för insuget; blev ingen skillnad, har säkert gjort mer men kommer inte på just nu.

    Svar uppskattas!
    Senast redigerat av Moppeosse den 2013-05-30 klockan 22:24.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in